|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er dette phishing?Denne ligger i min inboks idag. Verken mannen eller jeg har noensinne brukt Western Union. Klikker man på lenken i mailen, kommer man til en login side. Er dette phishing, og burde jeg kontakte banken ?
![]() |
#3 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette phishing?Har fått denne e-posten to ganger, og har tenkt å spørre om det her. Da bare sletter jeg de og tenker ikke noe mer på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette phishing?
Et tips: ikke klikk på lenker du får tilsendt hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør... Websider (mer eller mindre tvilsomme) er p.t. den viktigste kanalen for å spre slemvare (alias virus, trojanere, mv.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette phishing?Takk for tilbakemelding allesammen ! Ja, det var dumt i det hele tatt å klikke på lenken... Jeg føler meg noenlunde safe med min Mac, men man vet jo aldri.
![]() |
#7 |
Profesjonelt paranoid
Famous last words... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Er dette phishing?Macer er slettes ikke safe... Er en fæl trojaner som heter Flashback ute og løper. Den har endret seg til å bli verre og verre. Kjør programvareoppdateringer regelmessig, for det er når du kjører dem at kjente sikkerhetshull i operativsystemet tettes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Profesjonelt paranoid
Jeg har fått akkurat den samme; avsender er tilsynelatende westernunionresponse@mail.westernunion.com, men i virkeligheten kommer e-posten fra en ADSL-konto hos TurkTelekom, som adlyder ordre fra en kontroller-maskin et annet sted, som i sin tur kontrolleres av en kriminell et helt annet sted... (OK, jeg kan bare sannsynliggjøre det første leddet, men resten er helt standard phishing-prosedyre.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
Du kan triksa skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
![]() Sv: Er dette phishing?Jeg fikk en annen variant i går og er visst veldig heldig |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er dette phishing?Åh. Kan du være venn med meg Obelix? For når man får utbetalt 5000 dollar hver dag, så drypper det litt på gode venner også eller?
![]() |
#13 |
Ferdig!
![]() Sv: Er dette phishing?Off kårs. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|