Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie for mammaen og ei jente på rundt 3 år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 15:01   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Ferie for mammaen og ei jente på rundt 3 år?

Jeg fabler om å gjøre det til en tradisjon at jeg og Lillesøster drar på en ukes ferie alene hvert år.
En uke der Lillesøster er i fokus. Der vi kan gjøre akkurat som vi vil, og der Lillesøster slipper å ta hensyn til Storebror og det vi ikke kan gjøre med han.

Jeg tenkte først at vi kunne ta en uke alene i huset i Spania, men kom på at da må jeg jo kjøre bil i Spania. Så, nei.

Men hva med å reise alene på et hotell i "syden" med en nesten 3 åring? Funker det? Forslag?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:10   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie for mammaen og ei jente på rundt 3 år?

Det funker hvis man er innstilt på å løpe etter 3-åringen, ser jeg for meg?

Jeg har hatt med poden på tur alene hvert år siden han var 2. Men ikke alltid så mange dager. Noen ganger en uke, andre ganger en helg. Jeg elsker den tradisjonen, selv om jeg ofte har vært veldig sliten etter turene våre. Nå er han snart 7, og det er bare superstas!

Sydentur på hotell må jo være genialt med 3-åring hvis det er et barnevennlig hotell med basseng og slikt. Da trenger man ikke gjøre så mye annet enn å bare være der og feriere, liksom.

Gammel 15-05-12, 15:11   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor langt unna alt mulig er leiligheten i spania? Blir man nødt til å kjøre?

Gammel 15-05-12, 15:19   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Man må kjøre. Og jeg ser for meg å sitte dønn alene i huset der blir litt ensomt? På et hotell finner jo min supersosiale lille jente noen å leke med, regner jeg med. Og jeg finner alltid noen å skravle med.
Litja er veldig enkel å ha med seg, hører etter og bare kooooooser seg når hun får være alene med en av oss. Jeg ser for meg at vi kommer til å måtte være masse, masse i vannet, men det er bare koslig sammen med henne. Og spise litt og bare være i ro. Målet er ikke å gjøre så mye, men rett og slett bare være sammen, og ha tid til HENNE. Og om kveldene kan mor sitte alene på verandaen og lese. oh lykke...

Lillesøster 09
Gammel 15-05-12, 15:19   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det et problem å kjøre i Spania? Der jeg har vært har det vært fine veier og helt greit å kjøre hvertfall.

Gammel 15-05-12, 15:22   #6
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg er så lite trygg på å kjøre bil, og nekter å kjøre bilen til pappa der ende, livredd for å kræsje.
Og skal vi mer enn på 3-4 forskjellige resturanter og en matbutikk så må vi kjøre... Og oss to alene i det store huset virker litt skummelt, egentlig.

Lillesøster 09
Gammel 15-05-12, 15:48   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres supert ut! Jeg ville gått for Sunving på Rhodos hvis det var meg. Hyggelig anlegg, fint å spise på anlegget, mulighet for buss inn til byen. Det går jo greit med en treåring.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:51   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier meg enig med Kirsebær i at "Sydentur" på hotell høres helt topp ut. Vi var en uke på all inclusive-hotell da Poden var drøyt tre, og pappaen var syk flere av dagene, så jeg fikk god føling med hvordan det ville vært å være der alene. Og det ville vært helt fint, merket jeg. Både på hotellet (med basseng og frokost- og middagsbuffet), på den lille stranden, og på drosjetur inn til byen i nærheten, med sightseeing, museumsbesøk og souvenirshopping.

Gammel 15-05-12, 15:52   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Da kjører du på med barnevennlig hotell, så finner jenta noen å leke med og du får lest et par sider i en bok.

Det blir så bra!

Gammel 15-05-12, 16:13   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker det samme for min gutt. Og innflørte dette i fjor. Da dro vi til
Alcudia, Mallorca. I år skal vi til gran CANARIA. Argunigin(?)... sunwing resort.. enklest mulig egentlig.

Var utrolig kos på Mallorca. Virkelig paradis for barn.

Har vært endel på paros i hellas før jeg fikk barn og der VET jeg at jeg vil reise igjen, men han må bli eldre. Elsker paros!
Det er litt lang, kronglete reisevei.

Sist redigert av SpetakkelRandi : 15-05-12 kl 17:09.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 16:18   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gran Cannabis.

Jeg tror en uke på et Sunwing Resort hadde vært perfekt.

Gammel 15-05-12, 17:08   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ups... iphone...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:18   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sunwing resort anbefales til ferie alene med barn i syden. Side i Tyrkia er et ypperlig alternativ.

Gammel 15-05-12, 17:35   #14
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det funker hvis man er innstilt på å løpe etter 3-åringen, ser jeg for meg?
.

Vi har aldri trengt å løpe etter Storesøster. Verken som 1, 2, 3 og nå 4-åring.
Sydentur høres fantastisk ut hvis du også trives i eget selskap.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:38   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Blue Village Callisto på Kypros
Nyoppusset i år.
Vi skal dit i september, var der i fjor også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:46   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Eventuelt kan du jo lete opp en av de mange nydelige små greske øyene, kanskje en med få eller ingen biler. Da er alt i gangavstand, unger finnes det på stranda og grekerne er veldig barnevennlige.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:04   #17
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Om jeg ikke husker feil er det Ving som har eget program for voksne som reiser alene med barn. Tror det blir noe rimeligere.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:07   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ha reist til Santorini og bodd på hotell i Fira. Og så tatt buss til Perissa for å bade i sjøen.
Tatt med masse strikkesaker og bøker, som jeg kunne kose meg med på balkongen når 3-åringen hadde sovnet.

Gammel 15-05-12, 19:10   #19
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Star Tour var det visst: http://www.startour.no/restplasser/b...lene-med-barn/

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:11   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Om jeg ikke husker feil er det Ving som har eget program for voksne som reiser alene med barn. Tror det blir noe rimeligere.

Startour hadde iallefall det i fjor, da reiste jeg alene med to barn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.