|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Bilstolspørsmål - 7-åringPoden har bilstol og sitter forholdsvis greit i den, tror jeg.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringJeg har også 7-åring, men hun er jo mye kortere. Men vi har jo ofte med venner som er på størrelse med sønnen din. Hvis snuppa setter seg i knerten sitt sete, så hyler hun fælt for hodestøtten går ned til skuldrene hennes. Gjør den det på sønnen din? Hvis ikke så kan jeg ikke helt forstå på hvilken måte setet er for kort.
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringDu mener sånn putestol med løs rygg?
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åring
Hodestøtten går ikke ned i støvlene hans. Det har jeg sjekket.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringJeg tenkte ikke på at bena kunne bli for lange.
Belteføreren sitter i hodestøtten på stolene våre, så det er er ikke akutuelt å ta den av. Da blir det jo bare som å sitte på pute. Dessuten synes jeg ungene bruker den så godt når de sovner i bilen (noe de fremdeles gjør noen ganger når vi kjører til hytta).
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
Belteføreren sitter på ryggbiten hos oss, tror jeg. Hvis ikke er det uaktuelt å ta av hodestøtten, ja.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringVi har ofte en niåring med oss i bilen, og han vet jeg egentlig er høy nok til å sitte uten stol. Er det ikke 135 cm som er grensen? Han sitter hvertfall greit i Britax Kid, med hodestøtten på øverste hakk.
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringVi har samme sete som Star forresten. Britax Kidplus til snuppa og Kidfix (med isofixfester) til knerten.
![]() |
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringHvis sittedelen blir for kort for lårene, skjønner jeg godt at det blir ubehagelig. Storebror nærmer seg det ser jeg, han er snart 8 år og 136 cm lang med lange bein. Om et års tid skal han få slippe ut av stolen tror jeg.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringDet er mer sittedelen ja, siden det er det han mener ikke er dypt nok.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
De kan fra 135, men det anbefales å ha til 150.
![]() |
![]() |
#16 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringMamma er også 1.48 nå (har sunket sammen de siste årene), og hun får nok ikke plass i en beltestol, nei.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringStorebror er ca 130 og like gammel som Kirsebærs pode. Han har ikke klagd, og sitter ennå i beltestol. Jeg synes det er vanskelig å ta stilling til om stolen faktisk er for liten uten å se gutten i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, jeg skjønner at du ikke kan uttale deg om det, altså.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bilstolspørsmål - 7-åringStorebror på 8,5 er nesten 145 nå (143,5 ved sist måling) og han får fortsatt plass i beltestolen, men nå synger det på siste verset, jeg tenker vi fjerner stolen etter sommerferien. Du er sikker på at ryggen ikke har mer å gå på i lengden? Vår er nå stilt helt opp, og da er ørene i samme høyde som hodestøtten.
![]() |
#20 |
I mål
|
Jeg tipper setedelen i en stor kan være for kort. Jeg er mer tvilende til hodestøtten - der kan vel dere se om skuldrene "subber"? Hvis de ikke gjør det, ville jeg ikke fjernet den. Ift setedelen er det jo kinkig hvis den har normal lengde, for han må jo fortsatt sitte på pute og de er vel ikke noe lenger? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|