|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Enkelte hundeeiere er rare vesenerI dag morges var jeg en kjapp tur innom legesenteret for å hente en resept. Legesenteret ligger i tettstedes "sentrum" , og det er mye folk inn og ut.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 11-05-12 kl 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerVi får valp om halvannen uke og skal definitvt ikke bli "sånne hundeeiere". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerDet er trasig for oss som faktisk passer på hundene våre og som selvsagt plukker opp etter dem også. Vi blir nemlig uglesett som potensielle "forbrytere" pga at noen idioter ikke tar ansvaret ved å ha hund mer alvorlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerJeg blir stadig sjokkert over enkelte hundeeiere.
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesner
Nemlig - for majoriteten av hundeeiere, dømt ut fra superenkel forsking - de folka jeg kjenner med hund - er nemlig fornuftige folk som holder hunden i bånd og peller opp møkka etter den. Og blir de stempla som potensielle idioter, nettopp fordi det innimellom dukker opp tankeløse vesner som lar hunden ture fram uten kontroll? Jepp, det blir de.
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerJeg hadde blitt rasende om det der hadde vært meg. Har svært lite til overs for hundeeiere som ikke klarer å ha styr på hundene sine og heller ikke "rydder" etter de.
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerVi var på tur forrige helg og et par med to hunder kom bak oss. Måtte stoppe og vente litt på yngstemann som "hang litt bakpå" og da jeg snudde meg, så jeg at den ene hunden bæsjet rett ved veien. Paret gjorde ingen miner til å ta opp dritten, men da jeg sendte lange blikk fra dritthaugen til dem, mumlet mannen "ja, vi har vel en pose baki her" Etter _mye_ romstering i sekken fant de fram en pose (jeg tror de ventet på at jeg skulle gå, men jeg hadde god tid...: ond: ) og tok opp dritten. Så var det mye snakk seg imellom om hvor posen skulle henge (jeg tror hundeeiere tror det er pent med svarte plastposer som pynt i buskene |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerJa, dessverre er det noen få idioter som ødelegger for de som gjør ting skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerHente på trær, legge i grøfta, ja, alt man finner på å gjøre med hundeposer...
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerNoen få idioter?...
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerVi var ute og gikk tur med hund forleden (venninne med liten terrier og jeg), og etterhvert tok vi igjen et følge der flere har hunder. Idet vi var i ferd med å passere en mannlig eldre hundeeier med tilsynelatende snill, stor bamsehund i bånd, glefser eieren til oss at vi må dra til et varmt sted med den rotta, ellers blir den bitt hodet av. Tegn til å passe på egen hund? Ingenting, han hadde fortsatt løst bånd. Nå tror jeg ikke akkurat den hunden vurderte å bite hodet av noen som helst, men den eieren kan dere få billig. "Pass deg, hunden min biter" blir liksom helt feil utgangspunkt på en folkerik sti midt i verste utfartstiden.
![]() |
#15 |
Nja, joda, vår kan også plage naboen. Når hun ufrivillig er i bånd inne, da kan hun syyyyyyte ognklage og bjeffe. Så da ror jeg egentlig naboen gleder oss til vi flytter.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerJeg synes nesten hunder med hundeeier i bånd med lang line er skumlere enn de som er løse. En løs hund er i det minste fri, en hund i langt bånd er fri nok til å gjøre som han vil, men bundet nok til å kunne føle seg truet. Jeg er ikke redd hunder, men jeg liker dårligst av alt hunder som hundeeiere ikke hanker inn når de møter folk, dette fordi det ofte befinner seg en litt vettløs eier i andre enden av båndet. Hunder som går ved fot i kort bånd må man nok være ganske redd i utgangspunktet for å være redd. Men egentlig er hundeeiers kontakt med hunden viktigere for hva jeg føler rundt det møtet enn lengden på båndet.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesnerVi har en løs i området, og eieren er ikke helt...tilstede.
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJeg er tilbøyelig til å mene at alle som skaffer seg hund er totalt tulling i utgangspunktet, men noen er åpenbart verre enn andre.
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerVi er litt sånn ufrivillig tulling i så måte, hvilket bare er enda dummere. Klarte ikke si nei, siden slternativet var avlivning. Så da bor hun her. Dyr i drift, men greit oppdradd.
![]() |
|
|