|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Amming av store barnAltså vi må jo ha en diskusjon!
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Amming av store barn...JEG kunne nok aldri ammet så lenge (det er ikke ernæringsmessige grunner til det, likte å få tilbake kroppen min osv), men hva andre gjør får være opp til dem.
![]() |
#3 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg kjenner at det er begrenset hvor hardt jeg engasjerer meg. At jeg nok ville stusset om jeg hadde observert det og at det aldri ville ha passet for meg. Men ellers ikke så mye annet enn det.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg mener at folk får gjøre som de vil og at puppen kan være god å ha for en liten sliten tass i barnehagealder. Og at man generelt bør få amme hvor man vil, men at det krever større diskresjon når man ammer større barn fordi det er enkelte som synes det er litt ekkelt å se på og man ikke akkurat kan argumentere med at det er barnets mat lenger når barnet spiser og drikker det samme som de voksne. (Man kan godt være litt diskret uansett alder på barnet forsåvidt, det er ikke nødvendig å slenge puppen på nabobordet). Og at det kanskje er grenser for hvor lenge amming bør utløse rettigheter av typen ammefri og tilsvarende, dette mener jeg bør forbeholdes den perioden det er anbefalt å amme fra myndighetene sin side.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming av store barn...Ekkelt, iallfall eklere enn fireåringer i vogn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg kjente en gutt som hadde store psykiske problemer tilknyttet sterke minner om langtidsamming. Han ble ammet helt til han ble fem år, og følte senere dette som noe perverst og seksuelt som hadde skjedd mellom han og hans mor. Han slet veldig med dette, før han tok livet sitt som femtenåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Amming av store barn...
Det gjør min lille på 4 mnd av og til.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg valgte å avslutte amming av Knerten da han var 15 måneder. Da ville jeg ikke mer.
![]() |
![]() |
#10 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg kunne aldri ammet så lenge, men ammet yngste til han var 19 mndr. og sluttet av påvirkning fra familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg syns ikke det at de sitter oppreist gjør barn for store til å ammes. Heller ikke at de kan snakke. Vet ikke akkurat hvor grensen går, men personlig ville jeg ikke ammet lenger enn til maks to år. Minstemann, som ble ammet lengst, var rundt 20 måneder. Han kunne snakke lange avanserte setninger og selvfølgelig sitte oppreist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg ammet mellomste til han var to år og det siste året gjorde jeg det vel stort sett i smug.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Amming av store barn...Større barn har ingen kostmessig eller sykdomshindrende effekt av morsmelk, men det er jo ikke skadelig heller. De kvinnene som ammer kan ikke påberope seg noen høyere grunn til å gjøre det enn at de av en eller annen grunn liker å bli diet av store barn.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi da, jeg tenkte mer på når de er så store at det er uhøvelig å holde dem som en baby |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Amming av store barn...Ehh....grøss |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Amming av store barn...Det jeg ikke skjønner er hvorfor de orker å gjøre det offentlig når de vet de får reaksjoner, som hun som hadde ammet i barnehagen, men fikk beskjed fra de ansatte om å gjøre det hjemme. Jeg tenker at så store barn merker reaksjonene fra omgivelsene. De setter ungene i en vanskelig situasjon.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming av store barn...Med de to yngste bestemte jeg meg for å amme til de selv ville slutte inntil 2 årsalder. Mellomste sluttet da hun var 14 mnd, og yngste sluttet med bleier før hun sluttet med pupp 2 år gammel. Hun kunne nok gjerne blitt ammet lenger hadde det vært opp til henne, men for meg var 2 år nok. Det siste året var det bare amming hjemme.
Enig i dette
![]() |
#18 |
Passiv
|
Grunnen til at de ammer er at de liker å bli diet av et stort barn? Mente du det sånn? |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Amming av store barn...Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å amme lenge, selv om jeg hadde vært i stand til det. Hva andre gjør får være opp til dem. Jeg synes ikke det er ekkelt å se amming offentlig, men jeg ville reagert på å se en femåring bli ammet offentlig her til lands. Jeg tror også jeg ville tenkt at det var en ugrei ting å gjøre offentlig med tanke på at barnet snart er skolestarter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Hvis barnet viser et veldig sterkt behov i fireårs-alder tenker jeg at det dreier seg om om et barn som søker en bekreftelse som mor ikke gir ellers. Det er jo problematisk vil jeg si. Jeg er positiv til å amme lenge, men tror ikke alle som ammer lenge nødvendigvis gjør det på en sunn måte. Minstejenta mi ville ikke mer da hun var rundt året. Da er det viktig som mor å ta de signalene.
![]() |
|
|