|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Jeg er nå på tredje dagen med grusom hodepine som har kommet sammen med en kraftig forkjølelse. Nå hoster jeg også kraftig og hode mitt nærmest sprekker snart føler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?En naproxen og en paracet. Vanlige doser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Skal du øke Ibux, er det vel maks. 600 mg. Det kan godt tas i kombinasjon med 1G paracet. Voltaren kommer vel i samme gruppe som Ibux så om du tar det, bør du la Ibuxen være.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Du bør ikke mikse ibux, Voltaren og naproxen, de er alle samme klasse, nemlig NSAID. Ikke utover dagen heller. Hvis du har Voltaren ville jeg tatt det, inntil 50 mg x 3.
![]() |
#5 |
anglofil
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Får ikke prikket dere men takk for svar. Jeg prøver meg på Voltaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?
Jeg mener å ha hørt at den maksdosen for Paracet er senket til maks 3gr. pr døgn? |
![]() |
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Jeg ser at reseptfri pakning angir maks 1 g x 3, men Legemiddelhåndboken er oppdatert, altså. Så det betyr vel strengt tatt at det siste grammet evt. bør være i samråd med lege.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Jeg har hatt samme runden i 1,5 uke nå. Det som gjorde susen her var 1 naproxen, 1 paracet og 1 citzerin (samme som zyrtec). Jeg reagerer med kraftig hodepine og influensasmerter på pollen.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?komboen nsaids sammen med paracet fungerer mye bedre sammen enn de gjør hver for seg. Ta paracet og ibux samtidig. |
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Første dose (startdosen) kan gjerne være Ibuprofen 1200 mg + Paracet 1 g. Engansdose.
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?
Takk skal for at du bekrefter dette. Jeg mener å huske jeg ble fortalt på Boots at jeg kunne ta 2 x 600 mg Ibuprofen en gang ved sterk hodepine så da husket jeg rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Men jeg må bare benytte anledningen og spørre siden det er fagfolk her. - Jeg kjøper vanligvis alt av medisiner og smertestillende både til meg selv og barnet mitt fra UK, men nå var jeg helt tom for alt faktisk. Sist redigert av Lisa : 31-05-12 kl 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Paracet, Ibux og Naproxen - hva er beste combo for vedvarende hodepine?Samme virkestoff i samme dose virker likt. Men det er veldig vanlig med kombinasjonspreparater i UK, uten at jeg har sjekket de du nevner.
![]() |
|
|