|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderJeg har lyst å pynte opp fremsiden nå i sommer, men jeg vet ikke hva som er i tiden akkurat nå. Har ikke tid til å lese blogger jevnlig lengre.
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderDen platningen der, er det uteplassen deres? Eller har dere et annet område ute med stoler og bord og sånn?
![]() |
#4 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilder
Plattingen går rundt på andre siden av huset, 130 kvm. platting.
![]() |
#5 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderHva med å plassere ett lite bord med to stoler der. Jeg ville gått for noe litt romantisk i hvitt. Med noen kurver med blomster ved siden av, og en mindre blomst og en lykt på bordet. Lavendel er fint. Og bak garasjen må det jo være flott med ett bed fullt av forskjellige stauder?
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderLitt små bilder ja. Men skal du plante noe bak garasjen, altså mot veien? Lettstelt? Når står solen på der? Jeg ville plantet noe som holdt seg i blomst lengst mulig og som var grønn/pen å se på ellers i året. Potentilla/buskmure er fint. Gule små blomster og lett å holde lav og smal.
![]() |
#7 |
Tja...
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderBlå lobelia er forresten flott om du har litt/endel skygge. Feks om du har kun morgensol så er den super. Den tørker ellers veldig fort ut, trenger mye vann for å holde seg blå og fin.
![]() |
#8 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderDet er ikke sol på den siden, så det må evt. være noen planter/trær/andre ting som ikke krever for mye. Er glad i litt tøffe trær, ikke så glad i de trærne med de små gule blomstene på.
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderNå er det salg på rododendron. De tåler godt skygge og blomstrer en liten stund for å være grønne resten av året. Jeg hadde nok plantet en høyere sak også for å bryte av bak garasjen. Og kanskje noen skyggeelskende stauder (hosta, feks) som blomstrer i juli/august. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderTakk for mange fine svar. Jeg er helt inkompetent når det kommer til planter og trær, men skal google navnene dere har kommet med og se om det er noe som faller i smak. Når jeg får tid. Resten av dagen er fullt opp, men gleder meg til kvelden, da kan jeg sette meg ned å planlegge litt.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderOgså planter du liker til høsten. Da har du et fint og selvgående bed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderChanett har mange gode råd! Jeg ville også hengt et par blomsterpotter på garasjeveggen og plantet f.eks Million Bells i rosa.
![]() |
#13 |
Tja...
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderMan har jo forskjellig smak så det er ikke så lett..
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderHva slags stil vil du ha? Romantisk? Moderne? Rette linjer i benker og bord, eller stoler som er avrundet på toppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderDet siste bildet du la ut, hadde du kunnet måle hvor lang den tomme veggen er? Det hadde vært fint med en benk eller en liten sittegruppe der, og store potter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderKan jeg anbefale sykkelstativ og søppelstativ uten å være frekk? Synes selv alt er så mye bedre når det har fast plass. Vi har kjøpt oss rullesten som pynt og kasse med litt finere thuja, den klarer seg godt. En nabo har vegg med ulike klatre klematis og litt stauder som blomstrer til ulike tider. Vi har Helenae Lykkefund hybridroser, de vokser fort og er svært enkle.
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg pynte opp fremsiden av huset vårt? Med bilderJeg ville vurdert å plante brudespirea langs garasjeveggen.
![]() |
![]() |
|
|