|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
![]() Kø på flyplass og spedbarnDere som har reist mye med spedbarn: er det vanlig å bli sluset unna køen i sikkerhetskontrollen dersom man har et spedbarn på armen? Mange vi prater med som sier at det er standard. Som dere sikkert skjønner, så prøver vi å finne ut av når vi bør møte opp for flyturen i forhold til vekterstreik og redusert bemanning i sikkerhetskontrollen. Vi skal reise utenlands fra Værnes flyplass med vår 4 mndr gamle datter. Hadde jo vært deilig å ikke trenge å beregne 3-4 timer ekstra pga køståing på morgenkvisten, samtidig som det er litt "skummelt" å basere seg på at man skal få snike |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg ville ikke tatt sjansen. Har reist med spedbarn fra Værnes før, uten å bli sluppet forbi køen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har reist med spedbarn 10-12 ganger nå, og aldri noensinne blitt sluppet foran i sikkerhetskontrollen på noen flyplasser vi har vært på (Gardermoen, Vigra og Flesland), så jeg ville ikke gamblet på det. Folk ser stort sett ikke lenger enn sin egen nesetipp. Bæretøy og god tid er mitt beste tips. Lykke til!
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har reist en del med små barn og har aldri blitt sluset igjennom, så jeg ville ikke satset på det, da kan dere brått miste flyet deres.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDen eneste flyplassen jeg har opplevd å bli sluppet foran - eller tatt over i egen kø er på Flesland. Der virker det som de har satt opp en sluse for de som reiser med barn, folk med rullestol, og eldre som kanskje trenger litt ekstra bistand.
![]() |
#7 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarn
Nå fikk du meg til å le.
![]() |
#8 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnVi har reist mye med barna helt fra de var små og kun i Thailand har vi opplevd å slippe køen. De åpnet da en egen luke for oss, det var passkontrollen inn i landet. Ellers så er det å stå i kø som alle andre.
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnAldri opplevd. Anbefaler at du får lånt deg en eller annen bæreinnretning. Jeg har aldri vært på bæresjalbølgen, men akkurat på flyplass er det veldig greit at barnet henger fast på kroppen uten at man må bruke armene.
![]() |
#10 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnI USA har vi ofte opplevd å få være blant de første som går om bord, sammen med eldre mennesker og rullestolbrukere. Aldri i Norge.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet har jeg aldri opplevd, og vi har dratt mye med gutta når de var små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet er da ikke nødvendig med 3-4 timer ekstra? Holder med en time, tenker jeg.
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har reist med nyfødte tvillinger flere ganger og siden med 4 barn deriblant et spedbarn og vi har aldri fått noe ekstra behandling. Bæretøy og alt som kan være nyttig på reisen i stellebagen og beregne god tid anbefales. Stressede foreldre og babyer på tur er ikke en god kombinasjon.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnOk, takk for svar folkens! Da baserer vi oss ikke på noe sniking Sist redigert av artemis : 06-06-12 kl 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnvet ikke hvordan det er med streiken, men hver gang jeg reiser med barn, har vi alltid blitt geleidet forbi køen på flesland og inn i den lille kontrollen...
![]() |
#17 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har reist mye med småbarn, men aldri blitt Sluppet foran i sikkerhetskontrollen. Ikke engang på Flesland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg forstår forresten ikke helt hvorfor man skulle få gå forbi køen med små barn eller kul på magen. SÅ mye kø at det er noe behov tror jeg aldri jeg har opplevd at det har vært egentlig. Men kanskje de henter ut ekstra tidkrevende reisende for å få det til å gå fortere for de resterende reisende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Da har du ikke vært i de køene jeg har vært med på.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Det er nok like mye der. Det og at det koster en kvart kalori å sende dem gjennom ansattkontrollen.
![]() |
|
|