Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg burde ikke gå tilbake til butikken og spørre, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 21:48   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg burde ikke gå tilbake til butikken og spørre, eller?

Vi skal flytte og trenger to ting til ny-huset: Spisestue og sofagruppe. Jeg gikk til et møbelsted i dag for å se på noen alternativer vi ble enige om å sjekke ut etter å ha orientert oss via nettsiden.

Jeg var veldig fornøyd med det jeg så, og mannen stakk innom etter jobb for å prøvesitte og se selv, og bestilte det vi ble enige om. Da han kom hjem var kvitteringen hele 8000 kroner mindre enn jeg hadde regnet meg fram til. Han gjenga en samtale mellom en ansatt og en overordnet vedr. en pakkepris og hvor rabatten skulle registreres, så det hørtes jo veldig ordentlig og greit ut da. Men... jeg stusser jo litt på om det kan være riktig?

Nå har vi betalt 17.000 for noe jeg hadde beregnet til rundt 25.000. To tresetere (de var på tilbud, det visste jeg), 8 stoler, spisestuebord og to klaffer i heltre eik.
Skal jeg bare slå meg til ro med det? Evt. slå hjul?

Gammel 05-06-12, 21:49   #2
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg burde ikke gå tilbake til butikken og spørre, eller?

Står det hva dere får på kvitterigen da? Står det riktig? Såfall ville jeg slått hjul.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:51   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Står det hva dere får på kvitterigen da? Står det riktig? Såfall ville jeg slått hjul.

Det tenkte jeg også. Sikker på at han har bestilt de rette møblene?

Gammel 05-06-12, 21:52   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Alt er med på kvitteringen, og det er riktig møbler.
Men det ser ut som at vi betaler 1026,- for seks stoler som egentlig koster 1290,- per stk.

Gammel 05-06-12, 21:53   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Da har de nok glemt å gange det med seks.

Gammel 05-06-12, 21:54   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da har de nok glemt å gange det med seks.

Hvis dette er tilfelle, blir det noen gang oppdaget av butikken?

Gammel 05-06-12, 21:56   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Da synes jeg du bør gå tilbake.

Gammel 05-06-12, 22:07   #8
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sikker på de ikke har noen rabatter du ikke har fått med seg?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 22:10   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Sikker på de ikke har noen rabatter du ikke har fått med seg?

Det er det mannen mente. At det var en pakkepris-tilbudsgreie på spisestua som jeg ikke hadde fått med meg. Og at det var nettopp dét samtalen mellom de to ansatte gikk ut på. De hadde sagt noe sånt som: "Setter jeg hele rabatten på stolene, da?"

Hmm.

Gammel 05-06-12, 23:07   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er det mannen mente. At det var en pakkepris-tilbudsgreie på spisestua som jeg ikke hadde fått med meg. Og at det var nettopp dét samtalen mellom de to ansatte gikk ut på. De hadde sagt noe sånt som: "Setter jeg hele rabatten på stolene, da?"

Hmm.

Da er det ikke mer å lure på Appelsin. Det er lagt inn en rabatt der som du ikke har fått med deg. På stolene.

Gammel 05-06-12, 23:09   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis mannen har inntrykk av at han har fått en rabatt som er bokført som stoler på kvitteringa ville jeg ikke spekulert mer på det.

Gammel 05-06-12, 23:42   #12
Left
Passiv

Standard

Da kjøper du deg en grisedyr lampe som bonus. Ca 8000,- kan den koste.

Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 23:43   #13
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du vil sjekke det ut kan du jo bare ringe å spørre hva pris på bord og stoler er.

Gammel 05-06-12, 23:47   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Alt er med på kvitteringen, og det er riktig møbler.
Men det ser ut som at vi betaler 1026,- for seks stoler som egentlig koster 1290,- per stk.

Jeg tror kanskje de har gjort feil, og at de egentlig skulle tatt 6156 for de seks stolene (7740 uten rabatt). At dere betaler mindre for seks stoler, enn det det egentlig koster for én stol, synes jeg skurrer litt.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 23:51   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rabatten totalt er ikke så gærn når man ser hva som er av sommersalg hos møbelkjedene nå. Halv pris på ditt, og enda mer på datt... Og det er ikke uvanlig at man får tilleggsrabatt når man kjøper flere ting. Og heller ikke at man da, når man får en sånn "trynefaktor/skjønnsrabatt" så blir det litt sånn hokus pokus hvilke gjenstander man fører summene på. Totalen blir dog den samme.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 23:52   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker det er en rabatt for hele "pakka", og at de har lagt alt på stolene - slik at noe av den rabatten egentlig skulle vært på bordet. Jeg hadde ikke gått tilbake.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 23:53   #17
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville hørt med butikken. Det var MYE rabatt...

Gammel 05-06-12, 23:54   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Living har ofte rabatt på spisebord+ stoler. Det er sikkert riktig.

Gammel 06-06-12, 00:03   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ringt og spurt om det var riktig. Jeg hadde aldri fått fred for de 6000 kronene hvis ikke.

Men jeg er sprø da, så feel free to ignore.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 00:09   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er pakkepris nå, der du får stoler med på kjøpet, på en måte.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.