|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)La oss si at du er gjest en ukes tid hos et familiemedlem. Din egen PC er på reparasjon, men familiemedlemmet finner fram en bærbar du kan benytte som din egen denne uka. Da vertskapet er på jobb, vil du da |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Den jeg har fått lov til å låne så klart, og så ville jeg heller ikke ha endret på alle innstillingene slik at vertskapet ikke kunne bruke den etter jeg hadde reist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Jeg ville brukt den de sa jeg kunne låne. De har jo ikke sagt det er greit å låne andre pc'er?
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)a) Benytte den jeg har fått låne.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Man bruker ikke andres pcer uten å spørre om lov. Det er veldig langt forbi alle grenser å bruke andres pc. Selvfølgelig bruker man den man har fått tildelt. Hvis man skal gjøre noe jobb man ikke kan få gjort på den på grunn av et eller annet spør man i det minste veldig pent før man evt bruker noe annet.
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)
Jeg trodde jeg var grei som fant egen PC til gjesten vår. Og jeg er ikke god på sosiale koder, men jeg trodde også at jeg da i samme slengen uttrykte at det ikke var meningen å bruke min PC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Einig med deg, men har hatt gjestar som sjølv med ein lånt pc gjerne har ville ta i bruk min i tillegg (familie som vil bruke fleire på ein gong)Har sånn fingeravtrykkgreier for å låse opp eg, da må eg i det minste godkjenne. Det er ikkje det at eg har hemmelige ting på pcen altså, men den er privat likevel altså. Det er sjeldan eg spør om å låne pc viss eg ikkje absolutt treng det når eg er på besøk, og må eg avgrenset eg mest mogleg i tid.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Man bruker den man får låne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Jeg har ikke så mye hemmelig på min akkurat, men jeg vil nå helst vite om det om noen bruker den likevel. Så jeg ville også ha reagert litt negativt på det samme, Bokormen.
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Viss eg låner pc på besøk, er det kort bruk til konkrete, viktige ting, som å sjekke nettbanken eller bestille bilett til heimreise. Eg blir overraska når gjester plutseleg sitt med macen eller ipaden min og spør etter passordet. Det er ikkje alltid eg har lyst til å dele Google-historikken min med alle som tilfeldigvis er innom. Viss eg for eksempel akkurat har googla symptomer av typen rare ting som skjer med kroppen når ein er gravid, eller liknande, sett eg stor pris på å kunne tømme søkehistorikk og logg, før eg låner bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Sier bare, gjestekonto! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Maskinen min er låst med passord, og det er det en grunn til. Både Mac og PC hjemme har gjestekonto som gjestene pent får bruke, og heldigvis respekterer de fleste det.
![]() |
#15 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Da bruker man den man har vært så heldig å få låne av vertskapet, noe annet blir litt rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Tastatur er som truser for meg. Jeg haaater å låne bort mitt private.
![]() |
#19 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Bruker den man har fått låne! Og dessuten passord og gjestekonto for de som tar seg tilrette uansett!
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)Jeg lurer på hvorfor gjesten ikke bruker pc som er blitt utlevert i grunnen. *skeptisk*
![]() |
|
|