Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 17:42   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)

La oss si at du er gjest en ukes tid hos et familiemedlem. Din egen PC er på reparasjon, men familiemedlemmet finner fram en bærbar du kan benytte som din egen denne uka. Da vertskapet er på jobb, vil du da

a) benytte den du har fått låne
eller
b) bruke annen PC i husstanden. En PC er en PC liksom.

(Overskriften kunne like gjerne ha vært "er jeg rar.."

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:44   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken PC ville du brukt? (skikk og bruk for feriegjester)

Den jeg har fått lov til å låne så klart, og så ville jeg heller ikke ha endret på alle innstillingene slik at vertskapet ikke kunne bruke den etter jeg hadde reist.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:45   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville brukt den de sa jeg kunne låne. De har jo ikke sagt det er greit å låne andre pc'er?

Gammel 26-06-12, 17:45   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

a) Benytte den jeg har fått låne.

Såklart!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:48   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er det egentlig du har gjort nå da Bokormen?

Gammel 26-06-12, 17:49   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bruker ikke andres pcer uten å spørre om lov. Det er veldig langt forbi alle grenser å bruke andres pc. Selvfølgelig bruker man den man har fått tildelt. Hvis man skal gjøre noe jobb man ikke kan få gjort på den på grunn av et eller annet spør man i det minste veldig pent før man evt bruker noe annet.

Gammel 26-06-12, 18:02   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hva er det egentlig du har gjort nå da Bokormen?

Jeg trodde jeg var grei som fant egen PC til gjesten vår. Og jeg er ikke god på sosiale koder, men jeg trodde også at jeg da i samme slengen uttrykte at det ikke var meningen å bruke min PC. Ikke at den er så hemmelig, men jeg er litt sær.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 18:08   #8
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Einig med deg, men har hatt gjestar som sjølv med ein lånt pc gjerne har ville ta i bruk min i tillegg (familie som vil bruke fleire på ein gong)Har sånn fingeravtrykkgreier for å låse opp eg, da må eg i det minste godkjenne. Det er ikkje det at eg har hemmelige ting på pcen altså, men den er privat likevel altså. Det er sjeldan eg spør om å låne pc viss eg ikkje absolutt treng det når eg er på besøk, og må eg avgrenset eg mest mogleg i tid.

Gammel 26-06-12, 18:09   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bruker den man får låne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 18:16   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke så mye hemmelig på min akkurat, men jeg vil nå helst vite om det om noen bruker den likevel. Så jeg ville også ha reagert litt negativt på det samme, Bokormen.
Plutselig har jeg liksom vist frem både nicket mitt på FP, en privat melding på FB og at jeg har lest om livmorsfremfall i det siste.

Gammel 26-06-12, 18:17   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viss eg låner pc på besøk, er det kort bruk til konkrete, viktige ting, som å sjekke nettbanken eller bestille bilett til heimreise. Eg blir overraska når gjester plutseleg sitt med macen eller ipaden min og spør etter passordet. Det er ikkje alltid eg har lyst til å dele Google-historikken min med alle som tilfeldigvis er innom. Viss eg for eksempel akkurat har googla symptomer av typen rare ting som skjer med kroppen når ein er gravid, eller liknande, sett eg stor pris på å kunne tømme søkehistorikk og logg, før eg låner bort.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 18:18   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Som minner meg på at hver gang min familie kommer på besøk så slettes alltid cookies og alt sånn. De tar seg nemlig "litt" til rette.

Gammel 26-06-12, 18:21   #13
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Sier bare, gjestekonto!

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 19:00   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maskinen min er låst med passord, og det er det en grunn til. Både Mac og PC hjemme har gjestekonto som gjestene pent får bruke, og heldigvis respekterer de fleste det.

Gammel 26-06-12, 19:04   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da bruker man den man har vært så heldig å få låne av vertskapet, noe annet blir litt rart.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 19:06   #16
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Sier bare, gjestekonto!

Og passordbeskyttelse på alle andre kontoer, så klart.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 19:13   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tastatur er som truser for meg. Jeg haaater å låne bort mitt private.

Gammel 26-06-12, 19:14   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

PC'n min er min private eiendom. Man bruker den man får lånt.

Gammel 26-06-12, 21:23   #19
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Bruker den man har fått låne! Og dessuten passord og gjestekonto for de som tar seg tilrette uansett!

Gammel 26-06-12, 21:24   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor gjesten ikke bruker pc som er blitt utlevert i grunnen. *skeptisk*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.