|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Kjøretid Ålesund - BergenGule sider seier 5 timar, men reknar jo ikkje med tid det tar på ferja. Så kva er realistisk kjøretid på denne strekningen ?
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenEller? Kor mange mil er det nå igjen? Meg og pappa brukte 12 timar frå sør for stavanger til ålesund. - 5 timar til Bergen og så er det litt færre ferjer no. Så 5 -6 timar er vel ikkje urealistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - Bergen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenJa 7 timer +- ville jeg nok hvertfall regnet.
![]() |
#12 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenMolde - Bergen tar 8 timer hvis en kjenner hver sving og kurve på veien og treffer på alle ferjer, og det gjør man jo heller sjeldent (15 års erfaring på distansen...) Vi beregner normalt nærmere 9 timer på turen.
![]() |
#13 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenVi regner ca 7 timer herfra til Bergen. Det kommer vel litt an på hvilken vei man kjører og om man treffer ferjene også.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenForeldrene mine kjører den veien noen ganger hvert år, og regner i hvert fall 7 timer. Er ikke alltid det klaffer med fergene, og så må en jo gjerne stoppe og spise litt og sånt.
![]() |
#15 |
Unik
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenViss me skal ta denne turen, så er det kun meg og mannen og då kjører me i eit. Treng ikkje å tenkje på noko særlig med pauser då.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenJeg ville uansett beregnet sju timer, det er veldig lett å bomme på ferger. Så er det heller en bonus om dere klarer det på mindre, men fem høres helt hinsides ut.
![]() |
#18 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenVolda-Bergen 5,5 timer
![]() |
#19 |
Drømmer
|
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - Bergen
Litt over en time regner jeg på Volda - Ålesund, men da vet jeg når ferga går da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøretid Ålesund - BergenÅhh, vi har kjørt distansen veldig mange ganger. Det tar oss alt fra 7 til 13 timer, avhengig av kø og fergene. absolutt full klaff på alle ferger, og ingen andre pause enn fergene (som man vet når går, og treffer optimalt, ikke ligge bak en trailer på veier hvor det ikke er mulig å kjøre forbi) og likevel holde fartgrensene, så klarer du det nok på ca 7, men vi renger alltid minimum 8. Da inkludert ei matpause, og at vi bommer på minst ei ferge.
![]() |
|
|