|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg har siden jeg malte min første leilighet i 1995 jevnt over valgt lyse farger, noen ganger i kontrast mot litt mørkt. Jeg jobbet som bare rakkern med å få blandet den perfekte lyse beigefargen lenge før caffe latte og dis og hva de heter ble introdusert. Så jeg tror jeg kan lande på at jeg faktisk liker denne paletten, uavhengig av om det er "inne" eller "ute".
![]() |
#2 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Spannet står i andre etasje, jeg ligger i kjelleren. Skal sjekke koden morgen. Men den jeg malte med heter Blitz. Og jeg klarer ikke helt å bestemme meg hvilken tone hvitt den er. Det er ikke lysegult i alle fall. Og veldig lys i forhold til den latte-fargen som var på veggen. Har bilder på fjesboka,men de er tatt i dårlig lys, og gir neppe riktig inntrykk.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Fargen vi har brukt nesten over hele huset har koden S0505-Y30R. Du husker den kanskje fra hustråden min? Den er jeg skikkelig fornøyd med.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg følger med i tråden, siden vi skal male stua i sommer. Vi har brukt Claro i nesten hele huset, og jeg syns fortsatt den er fin. Den se utrolig gul ut på fargekartet, så jeg hadde aldri valgt den hvis ikke jeg hadde sett den malt på en prøvevegg i butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Skandinavisk lys, hvis jeg nå ikke husker ravende feil, er en utrolig fin interiørfarge, synes jeg. Den er veldig, veldig, veldig lys beige som ikke skjærer hverken i grønt, gult eller rødt. Den er ren og fin i fargen og gir litt varme på veggene i motsetning til helhvitt som jeg er helt enig i blir litt kaldt.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg husker huset deres som veldig "lyst og lunt", Fjonka, men klarer ikke å ta igjen hvordan fargen var.
![]() |
#8 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg må henge med her inne, siden jeg muligens skal male masse rom selv snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg skulle foreslå Skandinavisk lys. Vi har den på vårt og Småttens soverom.
![]() |
![]() |
#10 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Skandinavisk lys har vi malt noen rom med , er veldig fornøyd med den, og skal male flere rom i huset med samme fargen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
--
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Vi har brukt Chi, er veldig fornøyd med den. Den er veldig hvit, så hvis du liker lys antikk bedre så blir vel denne kanskje feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Kan dere beskrive denne Skandinavisk lys litt mer? Er den mørkere eller lysere enn egghvit for eksempel?
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Og hvilken produsent har den? Har de den for eksempel på Flügger?
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Skandinavisk lys synes jeg er litt mørk og litt beige.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?
Alle kan vel blande alle koder, men jeg mener det er jotun som har det navnet på kartet sitt. Den er mørkere enn eggehvit og mørkere enn lys antikk vil jeg påstå, selv om det er ganske lenge siden jeg har sammenlignet de to nå. Men fin, det er den.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/viewunid/F4B856A16AE6B996C12578960024FC27/$file/Vare+vakreste+farger+vol1+2011_web.pdf
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Mørkere enn lys antikk, ja, da er den jo kanskje litt mørk? Men jeg liker at det går mot beige, det gjør jeg. Selv om det sikkert er helt ute...
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg ser meg rundt her, huset mitt er et virrvarr av hvitfarger pga pågående oppussing. Men alt listverk som man får kjøpt ferdigmalt nå for tiden er bomull, det samme er de fleste hvite ikeamøbler. Når jeg ser på veggen med lys antikk mot det som er bomull, er bomull lysere, men gulere. De fargene går imidlertid fint sammen. Bomull er hakket lysere enn eggehvit og hakket gulere vil jeg si.
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Den fineste lyse, lyse veggmalingsfargen - med beskrivelse?Jeg har et par work in progress-bilder av Skandinavisk lys, men jeg legger ikke ut bilder i forumet. Kan legge dem i bloggen og fikse tilgang om du vil se. Den var kanskje mørkere enn du tenkte? Jeg synes det avhenger mye av lyset om den ser mest beige eller mest hvit ut, det endres gjennom dagen.
![]() |
![]() |
|
|