Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å legge igjen lapp på bil ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-12, 17:01   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om å legge igjen lapp på bil ...

Har vært i vinden dette temaet en stund nå, så jeg tenkte jeg skulle dele med dere en måte å gjøre det på!

http://www.aftenbladet.no/nyheter/in...i-2992736.html

Gammel 23-06-12, 17:07   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å legge igjen lapp på bil ...

Vi fikk en sånn en gang. Ripe på bilen, lapp under vindusviskeren med påskriften "Jævla drittparkering."
Jeg ble sånn: og tenkte: Gi meg denne personen og en gaffel og tada: Kjøttdeig!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:14   #3
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Fatter ikke at folk har samvittighet til å gjøre sånt

Gammel 23-06-12, 17:17   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe verre enn å bulke en bil og la være å skrive lapp, synes jeg. Her sier man i det minste "beklager."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:22   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ikke noe verre enn å bulke en bil og la være å skrive lapp, synes jeg. Her sier man i det minste "beklager."

Jeg synes der er verre. Beklager? Hva pokker hjelper det? "Ja, jeg så at jeg skadet bilen din, det var dumt, men jeg har ikke tenkt å gjøre opp for meg." I mine øyne er det MYE frekkere enn å innrømme tabben men ikke gjøre opp for seg enn å være en feiging som stikker og later som ingenting.

Gammel 23-06-12, 17:26   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste grunnen til at han legger lappen der er fordi han ikke vil at forbipasserende skal ta reg nummer på hans bil og gi til eieren av den skadene bilen. Så syntes faktisk det er verre enn å bare dra derfra... selv om det også er galt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:29   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så det man egentlig burde gjøre hvis man ser noen som kræsjer, og ser personen skriver lapp. Så burde man likevel skrive opp skiltnr og legge i ruta den også. Sånn just in case.

Det hadde jo vært greit pinlig for personen som hadde tenkt og stikke av, men så får man tlf likevel.

Gammel 23-06-12, 17:33   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes der er verre. Beklager? Hva pokker hjelper det? "Ja, jeg så at jeg skadet bilen din, det var dumt, men jeg har ikke tenkt å gjøre opp for meg." I mine øyne er det MYE frekkere enn å innrømme tabben men ikke gjøre opp for seg enn å være en feiging som stikker og later som ingenting.

Jeg ville iallfall blitt like forbanna, lapp eller ingen lapp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:37   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Burde parkert ved siden av meg han der. Jeg er slem på å memorere bilnummeret til de jeg parkerer ved siden av når det er litt trangt.

Disclaimer: jeg er ikke helt sprø altså, jeg skriver ikke ned eller noe i tilfelle - jeg har bare et oppheng på at jeg veldig lett husker bilnumre.

Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 18:01   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville iallfall blitt like forbanna, lapp eller ingen lapp.

Ikke jeg.
Om det ikke lå lapp kan det jo hende at bulkeren rett og slett ikke var klar over skaden han hadde gjort. Særlig om det gjalt dørbulking, da kan det ha vært unger som er synderen uten at sjåføren har fått det med seg. Selv om alt dette er ganske tvilsomt; sansynligheten for manglende lapp er ofte feighet og manglende ønske om å gjøre opp for seg.

Gammel 23-06-12, 18:19   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er en grunn til at jeg tar bilder av bilene som står ved siden av meg når jeg parkerer steder der det er trangt eller det er veldig hektisk.

Gammel 23-06-12, 18:21   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt mer forbanna over en slik lapp enn over ikke å få lapp i det heletatt. En slik lapp er mer eller mindre et hån - pilutta deg, jeg bulka bilen din - see if I care.

Gammel 23-06-12, 18:26   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er en grunn til at jeg tar bilder av bilene som står ved siden av meg når jeg parkerer steder der det er trangt eller det er veldig hektisk.

Gjør du? Jøss.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 18:28   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en greie med bilnr, og husker de som jeg parkerer ved siden av.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 18:44   #15
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har en greie med bilnr, og husker de som jeg parkerer ved siden av.

Men hva skal det hjelpe egentlig??

Altså, hvis jeg står parkert, dere parkerer ved siden av meg, jeg reiser igjen, det kommer en annen bil, denne bilen kræsjer i dere, men er kjørt før dere kommer ut igjen.

Så ville dere ringt meg da??

Gammel 23-06-12, 19:10   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo poenget, men jeg tror ikke jeg hadde giddet å ta bilde av hver eneste bil som står ved siden av meg. Jeg ser for meg at det lett kunne blitt et ekstra stressmoment i livet mitt. At det er unødig stress, rett og slett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 19:10   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Trodde det bare var mannen min som gjorde sånn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 19:19   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

I alle dager. Det er nesten det villeste jeg har hørt, spesielt iom at hvem som helst kan ha parkert ved siden av ila tiden du er borte. Jeg syns det er blodfrekt å ta kontakt med folk og anklage de for å ha bulket bilen din bare fordi de stod parkert ved siden av på et tidspunkt.

Gammel 24-06-12, 16:14   #19
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Jeg kunne gjerne tenkt meg et svar jeg.
Altså på dere som memorerer bilskilter eller tar bilder.
For hva det skal hjelpe for?

Gammel 24-06-12, 16:50   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har jeg fått en skikkelig smell i min bil så er det sannsynligvis den som sto der før eller den som står der nå - eller en annen. Er smellen dyr nok så sjekker jeg hvor den som sto der før bor og stikker innom og forklarer saken og ber høflig om å få se på bilen deres. Har de da bulk i karmen sin så ber jeg de signere skademelding, og vil de ikke det så tar jeg bilde av bilen deres og sender skademelding.

Faktisk.

Har de ikke noe merke i bilen sin så ber jeg så mye om unnskyldning for at jeg forstyrret og sier tusen millioner takk for at jeg fikk sjekke - det er mange penger osv.

Og ja. Jeg er hundre prosent i stand til å gjøre alt dette på en såpass hyggelig måte at du ville blitt overrasket.

Men sånn ellers så memorerer jeg altså bilnumre hele tiden. Venner med vanlige biler, folk med snodige bilnumre, bilnumre med tall som summeres eller passer i et system osv - jeg husker dem.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.