|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Jeg satt og tittet gjennom en bildeserie av små, fine hverdagsglimt, og spesielt det siste bildet traff noe i meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Bare en liten kommentar til dette med kyniske bakmenn og rumenske tiggere. Jeg mener å ha lest at det er lite sannsynlig at de som tigger på gata her egentlig samler penger til rike bakmenn. Inntekten er rett og slett for liten til at det er særlig sannsynlig. Jeg skal se om jeg finner igjen artikkelen.
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Vi har tenkt at det beste vi kan gjøre er å være aktive i lokalmiljøet. Vi har engasjert oss i skoleaktiviteter og mannen er aktiv som fotballtrener. De fleste idrettsaktiviteter for barn er avhengig av at foreldre deltar frivillig for å kunne fortsette.¨ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?
Her er en link til noe som er skrevet om det T sier i første avsnitt. http://www.nova.no/id/25449
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Interessant artikkel. Men mer interessant hadde det vært om vi kunne utviklet en strategi for å gi disse menneskene sesongarbeid som de faktisk kunne tjent godt med penger på. Jeg innbiller meg i alle fall at de aller fleste foretrekker arbeid fremfor tigging. Spørsmålet er bare hvordan man får det til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Jeg er heldig og har en stor og hyggelig familie og omgangskrets. Vi hjelper hverandre etter behov, og jeg forsøker å være flink til å finne på lure ting som er hyggelig og hjelpsomt der det er behov. Inviterer på middagsbesøk, tar med en dessert i større familiesamlinger, ta med hjemmebakte rundstykker til nybakt barselsvigerinne. Bidrar til et sosialt og hyggelig miljø ved å være til stede i nabolaget.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Mht bakmenn og tigging. Jeg vet ikke hvordan de er organisert, men jeg vet ihvertfall at ved min jobb har de en felles møteplass, der de kommer om morgenen og får utlevert diverse effekter av en mann i varebil, før de går hvert til sitt. Så en eller annen form for organisering er det jo.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Vi står på i forhold til lokalmiljøet, FAU, søttende mai-komite, idrettslag osv. Vi gir blod. Vi hjelper naboer og venner. Vi har åpent hus for alle ungenes venner og små naboer.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?For meg har det heller ikke vært aktuelt å være besøkshjem før jeg hadde større barn. Men det har jeg nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Takk Blå, det er nok sånne ting jeg er best på i praksis. Se folk rundt meg og tilby hjelp der jeg kan hjelpe. Samtidig lar jeg andre få lov til å hjelpe meg når det trengs. Det er nemlig ganske fint å få være den som hjelper også innimellom, istedenfor å se at folk sliter og strever og skal klare alt selv fordi de ikke skal være til bry.
![]() |
#11 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sånt gjør vi også mye av. Det er så viktig, og det er så fint å få gjøre livet bittelitt lettere for noen!
![]() |
#12 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Enig.
![]() |
#13 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Mat, klær og arbeidsoppdrag går nok ikke til eventuelle bakmenn.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Har man småarbeid man trenger å få gjort så kan man melde inn oppdrag til Folk er Folk:
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Det er alltid bruk for besøksvenner. Kan det være noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Lurer på om biblioteket har noe opplegg for høytlesning for de som ikke kan lese selv her?
![]() |
#17 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man gjøre for å gjøre livet litt bedre for andre?Jeg satt nettopp og tenkte at jeg kunne hatt lyst til å være Natteravn, de helgene jeg ikke har ungene. Kanskje jeg skulle ha googlet litt rundt og se hva som kreves?
![]() |
|
|