|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Kommer rosene til å blomstre i år?Vi har kjøpt roser i år (forige uke). Vi har plantet noen i bed, og en i potte. Er jeg for sen til å få noe blomstring i år? Det er jo roser som blomstrer i butikken, så jeg så liksom ikke for meg noe annet enn at de kom til å blomstre, men min bedre halvdel er mindre optimistisk.
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Roser kan jo blomstre til et stykke utpå høsten. Jeg har trua!
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Hm, det var et poeng. Hvis jeg ikke ser knopper, så kommer det gjerne ingen blomster i år?
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Joda, de kan godt blomstre. Noen roser "remonterer", det betyr at de får flere blomstringer i løpet av en sesong. Da kommer det nye skudd ut fra kvisten, i overgangen mellom kvist og blad. Noen roser blomstrer på fjordårets grener, da må man nok vente til neste år med å se noe (gjelder Flammentanz, det sjekket jeg nemlig i stad, for jeg ønsker meg en sånn).
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Har det ikke kommet en eneste knopp på den enda? Litt rart det da for så sene er da ikke noen roser, vel?
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?
Men hvis de ikke har kommet i jorda før nå, så er det jo ikke så rart, egentlig. Jeg har fortsatt trua! De skuddene kommer utrolig fort når de først kommer.
![]() |
#7 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Har ofte plantet roser på denne tiden og blomstrene kommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Hva slags roser er det? Hva heter de?
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Her er det så vidt kommet knopper på rosene utenfor stuevinduet. Jeg har troen på dem, i fjor prøvde de å remontere i november.
![]() |
#10 |
Live and let live
|
Romanze, Leonardo Da vinchi, og Schwartze Madonna.
![]() |
#11 |
Live and let live
|
Hehe. Men, det var jo 20 grader natt til første oktober i fjor også, da. Hva skjedde med dem? Falt det av i snøen, og kom på nytt i år? Er det derfor de er sene i år, eller pleier de å være såpass sene?
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?Jeg plantet sent i juli i fjor . Hadde blomster sent i august og blomster faktisk til november i Oslo . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?De første rosende i år kom i slutten av juni i Oslo . Både rosende og peonene var seine i år . Vi har Big purple , Nadia renessanse og Nostalgi . |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
Knoppene har stått helt til nå, faktisk.
![]() |
|
|