|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Scampi må gåDette var jeg faktisk ikke klar over, men jeg tror jeg får mindre lyst på scampi heretter. Til andre scampi-elskere: Fra nrk.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Scampi må gåHvis jeg ikke husker helt feil så gir 1 kg scampi 100 kg CO2 til atmosfæren. Så ja, scampi må gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Scampi må gåDette er ikke noe nytt, jeg har visst det lenge. Regnskog blir hogget ned for å anlegge scampifarmer, og det har ført til alvorlig avskoging. Jeg må beskjemmet innrømme at jeg ikke har boikottet dette, så takk for påminnelsen. Fra nå av går scampi av menyen her i huset.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Scampi må gåJeg som akkurat hadde fått smaken på scampi.
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Scampi må gåJeg visste også dette.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Scampi må gåGreit med en påminnelse. Jeg har ikke kjøpt scampi i butikken på noen år, men har unnet meg det en og annen gang på restaurant. Jeg bør vel slutte med det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Scampi må gåBuhu. Scampi er kjempegodt, men altså altfor miljøskadelig til å spises. Jeg mener dog å huske at det finnes merkede "miljøscampi" til salgs, men har til gode å finne noen.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Scampi må gåMen hvor kommer trådtittelen fra?? Er det andre enn meg som får tegneserieassosiasjoner av det mentale bildet av en gående scampi??
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Scampi må gåScampi vil stå på menyen til helga til tross for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Scampi må gåHar ikke spist scampi på flere år pga. dette. Og da skal jeg i hvert fall ikke begynne igjen, selv om det er veldig godt. |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Scampi må gå
Om alle faktisk tar i et tak og boikotter scampi så har den en enorm mye større miljøeffekt enn om du er flink til å sortere søppel altså. Jeg syns ikke noe om slik retferdiggjøring.
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre det, jeg bare synes at om en spiser scampi en sjelden gang så skal en ikke ha svart samvittighet for det. En bør tenke like nøye gjennom alle ting en gjør om en skal tenke sånn hele tiden og det er faktisk mange ting en kan gjøre noe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
This is normal!
|
![]() Sv: Scampi må gåJeg elsker scampi, men holdt meg unna noen år. Har latt meg lure av "miljøscampi" (den lokale fiskebutikkeieren lovet på tro og ære at den er ok), men nå kutter jeg helt igjen.
Er det ikke naturlig at scampi står på listen over det alle kan gjøre noe med personlig? For meg er det det.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Scampi må gåIgjen et eksempel hvor man ser feilfokuset som ligger må hva som er "miljøkostnader", der det mer daglige forbruket ikke fokuseres på av myndighetene - joda, vi vil avgiftslegge bilen så inn i helvete, mens en vanlig norsk familie rent CO2-messig kunne gjort en langt mer effektiv jobb om forbruket på enkelte områder ble endret - og uten at det egentlig hadde noen større praktisk betydning....
![]() |
#17 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Scampi må gåForbrukerne styrer hva buttikkene skal ta inn. Hvis alle boikotter vil butikkene slutte å ta inn varen.
![]() |
#19 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Siden scampi er noe av det beste jeg vet, måtte jeg gå noen runder med meg selv. Rundene endte opp med to utfall; 1) scampi får bli og 2) scampi må gå. En ordlyd som ikke gjør plass for mellomløsninger. Det var litt vemodig å ta farvel, men det er helt riktig for meg og scampi å skilles nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Scampi må gåScampi forsvant fra menyen hos oss for et par år siden på grunn av dette. Og siden ejg er den som bestiller aller arrangement, middager osv også i jobbsammenheng, så er også jobben scampifri sone. Jeg bytter vekk scampi i oppsatte menyer etc, og forteller hotellet/restauranten hvorfor.
![]() |
![]() |
|
|