|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() iMessage vs tekstmeldingHva er forskjellen? Vanligvis står det tekstmelding i meldingsruta før jeg begynner å skrive og tekstboksen blir grønn etter at meldingen er sendt. Til noen står det iMessage og tekstboksen bli blå. Hva er forskjellen på dette og er det noen innstillinger jeg må endre? Og i så fall, hva må endres hvor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingiMessage sendes via nettet og er gratis om du er koblet opp mot et trådløst nett, ellers bruker telefonen telleskritt på det. Du kan bare sende iMessage til andre som
![]() |
#3 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingNår det er iMessage sender du gratis mld med andre som har iPhone/Ipad(så lenge dere er koblet til et trådløst nett. Når du er via 3G så er det en liten kostnad pga oppkobling. )
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingHvis du vil endre ligger det under Innstillinger - Meldinger.
![]() |
#5 |
fri
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingNår meldingen er grønn har den gått over mobilnettet, altså som SMS og du har betalt mobiloperatøren din for å sende den. Når meldingen er blå, er den sendt via datanettet, og den er gratis (eller inkludert i datatrafikken din). Den blir som regel blå når du er tilkoplet wifi, men kan også sende via 3G når du ikke er på wifi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingJeg sender de fleste som iMessage. Det er jo gratis. MMS også, håper jeg... Bruker det mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
frakoblet
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingHvis telefonen din prøver å sende iMessage til en som ikke er koblet opp til et nett, kan det ta lang tid før den mottas. Men da kan du bare trykke og holde i den blå boblen og velge "send som tekstmelding".
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iMessage vs tekstmelding
Men det er folk som har iPhone? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
... Dette gjelder kun hvis man har iOS5. iMessage er ikke en funksjon i iOS4. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
Mottaker har gått inn og ut av wifi-sone.
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: iMessage vs tekstmeldingDet man bør være obs på med iMessage er at om man har både iPhone og iPad kan man risikere at meldingene kommer begge steder. Det er fint nok det om man bare bruker padda si selv, men litt mer kjipt om unger eller ektefelle eller andre skal låne og man helst ikke vil at de snoker i meldingene.
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
Akkurat det irriterer meg litt. Ikkje at eg har så mange hemmelege meldinger, men det handler litt om kontroll. Går det an å skru av iMessage på iPad? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|