Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteplager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-12, 12:22   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Sint!

Katteplager

Omtrent alle naboene våre har katt. Greit nok, om det ikke var for at de går inn i mitt hus så snart en dør står åpen.
Jeg er redd katter.
Nå hørte jeg noen snakke om at det finnes noen pinner og spray som man kan bruke rundt åpningene, slik at kattene ikke går inn.
Noen som vet hva som menes, og hvor man kan kjøpe dette vindundermiddelet?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:23   #2
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katteplager

Det finnes noe som heter Get Off, men jeg aner ikke om det funker. Jeg tror jeg har to flasker spray stående i badeskapet, kan sende deg dem i posten om du vil (og jeg faktisk har dem).

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:25   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørr jeg foreslå en DIGER hund?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:25   #4
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes noe som heter Get Off, men jeg aner ikke om det funker. Jeg tror jeg har to flasker spray stående i badeskapet, kan sende deg dem i posten om du vil (og jeg faktisk har dem).

Å ja, det vil jeg gjerne. Er desperat og prøver alt. Sender du meg kontonummer så betaler jeg gjerne porto.

Gammel 08-07-12, 12:26   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte en gang noe som het "katt deg vekk", det stinka fader meg død, men kattene kom ikke tilbake.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:28   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Don't get me started...

Men hund hjelper til en viss grad! Det har vi, og jeg har vært fristet til å slippe den løs noen ganger.

Gammel 08-07-12, 12:30   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Huff, vi har hatt samme problem her, vi har skremt de så fort de har vist
seg i nærheten så de skal forbinde området med noe negativt(så de ikke har lyst til å besøke oss.).
Jeg er allergisk og vi har marsvin som ofte er på gulvet, så her er også katter uønsket.
Da mannen pusset opp i høst så lurte deg seg inn en katt som han måtte jage ut, godt han la merke til at den kom inn,
for vi har alltid marsvinburet oppe og ha skulle på jobb senere.
Jeg synes det er en uting egentlig, tenk deg om det løp hunder rundt løse inn i andres
hager og gjorde fra seg og inn i huset til folk, da tenker jeg det hadde blitt oppstyr!
Her er det katter som gjør fra seg på plattingen, tisser under plattingen så det stinker av og til.

I vinter strødde vi med sort pepper, det skal visst gjøre det mindre attraktivt å være der,
og så kjøpte vi sånn boks som skal gi fra seg lyd som kattene ikke liker,
de har holdt seg litt mer unna, vet ikke om det er boksen eller alt annet vi har gjort.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:31   #8
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi kjøpte en gang noe som het "katt deg vekk", det stinka fader meg død, men kattene kom ikke tilbake.

Den stinker så jæ.... at vi ikke orket å ha det.

Gammel 08-07-12, 12:39   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tørr jeg foreslå en DIGER hund?

Jepp, mye bedre med hund som biter ihjel folk!

Gammel 08-07-12, 12:43   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

For det er hunden som er problemet, ikke hundeeieren.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:44   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan også være hunden som er problemet! Men stort sett er det sikkert eierne, altså.

Gammel 08-07-12, 12:46   #12
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan også være hunden som er problemet! Men stort sett er det sikkert eierne, altså.

Det er faktisk det.

Hvordan er det egentlig. Er det greit med utekatt? Eller er det gjengs oppfatning at man ikke skal ha utekatt?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:49   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg er fullt klar over at hunder som læres opp til å angripe små 6-åringer er hundeeierens doing, men det finnes også hunder som har hatt det helt fint, men som er aggresive og angriper likevel. Aldri hørt om den snilleste hunden i verden som plutselig gikk til angrep? Du må ikke glemme at det er dyr vi snakker om. Ei dame hadde med seg hunden sin på tur i går, og ungene mine ville klappe. Ikke noe problem, den er så snill, atte, MEN ikke klapp den fra den sida for da kan den bli redd og bite. Jeppjepp!

Gammel 08-07-12, 12:50   #14
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er faktisk det.

Hvordan er det egentlig. Er det greit med utekatt? Eller er det gjengs oppfatning at man ikke skal ha utekatt?

Har man utekatt som holder seg unna andres eiendom så er det helt greit for meg!
Jeg vil ikke belastes for at andre vil ha utekatt.
Ellers så kan man jo flytte langt ut på landet hvor det er laaaangt til nærmeste nabo.

Gammel 08-07-12, 12:58   #15
amo

amo sin avatar

Standard

Jeg er redd katter, om andre har katter er det ok for meg, men jeg vil ikke ha de inn i huset mitt.
2 naboer har to katter hver, og 1 nabo har en katt. Alle kastrerte og steriliserte så luktproblem har jeg ikke. De behandler kattene som barna sine.
Feilen vi har gjort er vel at vi (eller mellombror) har matet kattene, to ganger for dagen har han vært å sluppet de ut,når naboene har vært borte. Så nå kommer de og henger rundt vårt hus når de er ensomme.
Men jeg vil ikke være venn med de. (Kattene altså)

Gammel 08-07-12, 13:59   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To fluer i en smekk. Kvitt både kattene OG katteeierene

Gammel 08-07-12, 14:01   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Det er forresten ALLTID eierene. En hund eller hvilket som helst annet dyr vil aldri kunne selv være ansvarlig for sine handlinger.
Dyreeieransvaret er tung og enkelte bør tenke ganske mye mer over akkurat det.

Gammel 08-07-12, 14:15   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hunder er jo liksom i bånd da, som gjengs - og det er virkelig ikke katter!!

Og klart unger kan skremme bikkjer, hvis de gjør noen stunt - det er alltid vanskelig hvis unger ikke er hundevant. Hvis en vilt fremmed unge hadde kastet seg over bikkja mi på en uvøren måte ville min hun blitt redd. Men hvis hunden får snuse og barna tar det rolig går det alltid bra.

Gammel 08-07-12, 14:22   #19
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Om du ligger på lur med vannpistol kan du lære dem til å holde seg unna. Tror ikke de liker sitron og appelsin heller. Altså lagt ut, du må ikke sprute det på dem.

Gammel 08-07-12, 14:25   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hunder er jo liksom i bånd da, som gjengs - og det er virkelig ikke katter!!

Og klart unger kan skremme bikkjer, hvis de gjør noen stunt - det er alltid vanskelig hvis unger ikke er hundevant. Hvis en vilt fremmed unge hadde kastet seg over bikkja mi på en uvøren måte ville min hun blitt redd. Men hvis hunden får snuse og barna tar det rolig går det alltid bra.

Men det er fortsatt DITT ansvar som hundeeier, ikke hunden sitt og ikke ungen sitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.