|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pastasalat med grønn pestoJeg skal lage pastasalat med grønnsaker og kyllingfilet til i morgen. Det jeg lurer på, er om jeg bør ha en "grunndressing" i tillegg til pestoen som jeg blander inn i salaten. Altså type edikk, olje, sennep, salt, pepper og hvitløk. Er det nødvendig med dette i tillegg til pestoen?
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoNei.
![]() |
#5 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoKommer an på hvor mye pesto du har. Det kan tenkes en trenger litt ekstra olje, kanskje pepper.
![]() |
![]() |
#6 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoSkal du kjøpe pesto? Sjekk i tilfelle ingredienslisten. Prisen bruker gi en god pekepinn. God olivenilje er alltid greit å ha i bakhånd, tørr salat er ikke så stas.
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoHva mener du med det, United? Å sjekke ingrediensene?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoEr det godt med pesto altså? Har aldri smakt det jeg. Blander man det bare rett i vanlig kyllingsalat? hvor store mengder snakker vi om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoPesto er nydelig, men kommer selvsagt litt på hvilket glass en kjøper. Store prisforskjeller også. Du får litt hva du betaler for. Barilla sin pesto er god på smak, ganske mild og med en grei pris. Ca kr 30 for et glass om jeg ikke husker feil. I en kyllingsalat kan du bruke et lite glass, men tror jeg ville brukt litt ekstra olje for at det skal blande seg bedre + litt kvernet hvitløk og pepper. Pesto er ganske salt, så det er ikke nødvendig å salte salaten!
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pastasalat med grønn pestoTusen takk for tips |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|