Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Overføre dvd-er til iPad

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 18:42   #1
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overføre dvd-er til iPad

Går det? Jeg har ført over store deler av cd-samlingen til iPod-en min, og tenkte at jeg kunne gjøre tilsvarende med dvd-samlingen (eller i alle fall et utvalg) til iPad-en.

Jeg ønsker meg i så fall en enkel framgangsmåte.

Takk for hjelp!

Gammel 10-07-12, 18:47   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overføre dvd-er til iPad

Ja, det går, men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Jeg brukte to program, først det ene og så det andre. Et av dem båtar Mac the riper

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 19:10   #3
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mac eller Windows?

Gammel 10-07-12, 19:18   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvordan gjør man dette? Det lurer jeg på også.

Men kanskje dette er en grei guide?

http://www.ehow.com/how_4460481_down...es-itunes.html

Gammel 10-07-12, 19:23   #5
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Mac eller Windows?

Windows, fortrinnsvis.

Gammel 10-07-12, 19:23   #6
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Under Windows har jeg brukt DVDShrink først for å rippe DVD-ene, og så brukt Handbrake til å lage kompatible videofiler.

MacTheRipper + Handbrake er vel løsningen på Mac.

Gammel 10-07-12, 21:26   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

RipIt + Handbrake fungerer også på Mac.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 22:40   #8
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Jeg fikk det til! Med DVDShrink og Wondershare. Når det gjelder sistnevnte, trodde jeg at jeg lastet ned Handbrake, men så feil kan man ta. Men det funket i alle fall. Det tok tid å konvertere, og foreløpig teller iPad-kartoteket én stykk film. Neste film fikk pc-en til å slå seg av midtveis i konverteringen, så nå er jeg i gang på nytt på en annen pc.

Det er mulig at Wondershare ville ha gjort hele jobben i ett, men "never change a winning team", er det ikke slik?

Det er forøvrig en prøveversjon av programvaren jeg kjører, og satser på at det holder litt til. Kjipt å måtte betale når det finnes gratistilbud!

Men jeg ser at det blir kun et kresent utvalg av dvd-samligen vår som får bli med på reisen her, i og med at en film krever rundt en gigabyte med plass. Finnes det løsninger for å få plass til flere, tro?

Takk for svar, alle!

Gammel 10-07-12, 22:47   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Du kan bruke Format Factory til konverteringen. Den er helt gratis.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 23:51   #10
mrc

mrc sin avatar

Standard

Ingen erfaring med Wondershare, men ser egentlig ikke ut til å være verdt prisen med tanke på jobben Handbrake gjør gratis.

Gammel 11-07-12, 09:28   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke helt hvorfor man bruker to program. På pc bruker jeg WinX DVD ripper og ripper direkte til mp4-forat som kan legges rett i iTunes. Riktignok har jeg betalvarianten, for å få litt flere features, men har da heller ikke problemer med å bruke 40 $ på software som gjør jobben kjapt og enkelt.

Gammel 11-07-12, 09:35   #12
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Dette burde nok også vi gjøre... men er jo så lei pc etter en dag på jobben at det frister lite å sette seg ned å jobbe på kvelden også...Men tar med meg tips herfra!

Gammel 28-07-12, 19:00   #13
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Jeg fikk det til! Med DVDShrink og Wondershare. Når det gjelder sistnevnte, trodde jeg at jeg lastet ned Handbrake, men så feil kan man ta. Men det funket i alle fall. Det tok tid å konvertere, og foreløpig teller iPad-kartoteket én stykk film. Neste film fikk pc-en til å slå seg av midtveis i konverteringen, så nå er jeg i gang på nytt på en annen pc.

Det er mulig at Wondershare ville ha gjort hele jobben i ett, men "never change a winning team", er det ikke slik?

Det er forøvrig en prøveversjon av programvaren jeg kjører, og satser på at det holder litt til. Kjipt å måtte betale når det finnes gratistilbud!

Men jeg ser at det blir kun et kresent utvalg av dvd-samligen vår som får bli med på reisen her, i og med at en film krever rundt en gigabyte med plass. Finnes det løsninger for å få plass til flere, tro?

Takk for svar, alle!

Det med størrelsen lurer jeg litt på også. Hvilken kvalitet bruker dere på filene dere ser på ipad? Ser det er mange varianter å velge mellom. Jeg forsøkte Format Factory på en 4 gb film, og i hd 640x480 ble den på 750 mb. God kvalitet på ipaden. Kunne jeg klart meg med dårliger kvalitet? Hva velger jeg isåfall?

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.