Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

HYYYYYL! (Nespressomaskin som er tett)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-12, 19:11   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HYYYYYL! (Nespressomaskin som er tett)

Hva gjør man når man har glemt en kapsel stående i maskinen for deretter å dra på 3 ukers ferie....og den viser seg å dusje alt vannet rett ned i en "skuff" i stedet for å lage nydelig kaffe når man kommer hjem?

Er det noen triks?? Nessie? Mauser? Noen??

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 19:16   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: HYYYYYL! (Nespressomaskin som er tett)

Ta ut det du kan av maskinen, kjøp rensepakke på nespresso.no og prøv på nytt.??

Har hatt kapsler stående i lenge selv uten at det har hatt noe betydning her.

Gammel 04-08-12, 21:03   #3
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rensepakke? Jeg får sikkert tak i det i Nespressobutikken da? Skal sjekke der. Visste ikke at det eksisterte....

Gammel 04-08-12, 21:12   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du har fått ut kapselen?

Jeg bruker innimellom å ta opp det «lokket» og la vannet renne rett ned i boksen, for å rense litt. Prøv å gjøre det noen ganger, og så kjøre den med lokket ned, men uten kapsel i? For å få litt gjennomkjøring?

Du kan prøve en rens ja, det skal man gjøre uansett etter ca 600 kapsler eller noe.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 21:32   #5
Joika
Pauset

Standard

Kapselen er ute. Det gikk fint. Har forsøkt å flushe et par ganger... vannet kommer ut feil sted....

Gammel 04-08-12, 21:36   #6
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du brukt fake kapsler, de skal visstnok tette den igjen grunnet smelting.

Gammel 04-08-12, 21:46   #7
Joika
Pauset

Standard

Nei, har ikke brukt fake kapsler.

Gammel 05-08-12, 07:39   #8
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Du kan bruke vanlig kaffetrekter rens som kjøpes på matbutikken til espressomaskinen. Mener den var mye billigere, men nå er det noen år siden jeg sjekka det.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 09:47   #9
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Hva med å bruke vanlig kaffetrakterrens (det man eventuelt får tak på i dag) starte maskinen med lunkent vann og la den gå til det renner vann ut i skuffen. Slå maskinen av og la det virke en god stund, for så og slå den på igjen. Man skal trygt kunne bruke eddikessens og sitronsyre i slike maskiner, og man kan prøve seg frem. Kanskje Nespresso har en "hotline-hjelp" med live chat eller noe slikt? Kan du komme til med en tannpirker eller noe slik for å løse opp det som eventuelt sitter der som en propp?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 10:55   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanleg kaffettrakterrens gjer same nytte.

Kva modell har du? Dei eldste, mekaniske er lettare å komme til enn dei nyare, heilautomatiske. Eg ville uansett forsøkt å køyre nokre liter vatn gjennom.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 11:18   #11
Joika
Pauset

Standard

Har en ganske ny modell. Den er litt over 2 år gammel. Citiz and milk tror jeg den heter. Skal teste ut triksene her.

Gammel 05-08-12, 17:45   #12
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har en ganske ny modell. Den er litt over 2 år gammel. Citiz and milk tror jeg den heter. Skal teste ut triksene her.

Den har jeg også, og min har også begynt å lekke litt vann. Ikke slik som din, men det kommer litt vann feil på hver kopp.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 17:50   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Den har jeg også, og min har også begynt å lekke litt vann. Ikke slik som din, men det kommer litt vann feil på hver kopp.

Hvor ender vannet opp? Jeg har oppdaget vann under maskina noen ganger, uten å helt skjønne hvor det kommer fra. (Det hender jeg er for sløv med å tømme skuffen under de brukte kapslene, og har derfor tenkt at det er min egen skyld.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 18:04   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvor ender vannet opp? Jeg har oppdaget vann under maskina noen ganger, uten å helt skjønne hvor det kommer fra. (Det hender jeg er for sløv med å tømme skuffen under de brukte kapslene, og har derfor tenkt at det er min egen skyld.)

I oppsamlings"skuffen" under der kapslene ender.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 19:17   #15
Joika
Pauset

Standard

Det er nok tett ganske langt ut... tror jeg. Skal kjøre vann igjennom med jevne mellomrom.

Gammel 05-08-12, 19:24   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Har du sånne bittesmå tannbørste greier? Sånne til å bruke mellom tennene?
De kunne du kanskje brukt for å prøve å "stake" opp litt.

Gammel 05-08-12, 19:36   #17
Joika
Pauset

Standard

Nei har ikke noe sånt. Vurderer å se om jeg finner en ståltråd eller noe....

Gammel 05-08-12, 19:38   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er idag, fordi Nespressomaskina mi står i byhuset, og jeg har ikke fått kaffen min i hele dag.

Men har du prøvd å kjøre gjennom vann både med det «lokket» oppe og nede. Litt annen hver gang, flere ganger på rad?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 20:03   #19
Joika
Pauset

Standard

Skal prøve nuh!

Gammel 05-08-12, 20:06   #20
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Jeg har ikke sånn maskin. Ønsker å si det først.

Så tenkte jeg på at natron og/eller bakepulver brukes i vanlige kaffetraktere for å rense opp i systemet, er det noe som kan brukes i en sånn maskin?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.