|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?"Jeg har hatt den verste dagen i mitt liv mamma, jeg hater sommerskolen like mye nå som jeg gjorde i første klasse. Jeg lærer ingenting og jeg må sitte mellom bråkete gutter som banner og som ikke hører på lærerne. Du kan ikke tvinge meg til å gå på sommerskole resten av uka". Hjelpes så ille livet var da jeg hentet i dag, det var ikke måte på detaljer om hvor aldeles grusom hennes forferdelige dag hadde vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Min niese skulle gå, men de valgte å trekke henne fra tilbudet. Hun har gått der to ganger før, litt mixed feelings tror jeg. Tror det verste var at det var helt fremmed skole og ingen kjente.
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Snupp syns det var flott, men det var nok viktig at han gikk sammen med flere gode venner. Jeg skjønner godt at hun syns det er kjipt å ikke kjenne noe, spesielt hvis hun ikke er typen som får seg en ny bestevenn uansett hvor hun er. (Men på den andre siden så mener jeg at de ikke har vondt av å teste grensene sine litt. Og jeg syns det virker som et supert tilbud.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Poden var der for første gang nå, og han elsket det. Flotte lærere, bra opplegg og han har kost seg masse. Han gikk sammen med mange av guttene i klassen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Poden gikk på markaskolen i år (for femte til syvende trinn), naturfagopplevelser i marka mener jeg det het. Det var helt fantastisk bra, de har padlet kano, klatret, fisket, lært om fiskens anatomi, kart og kompass og masse masse annet. Et litt fysisk kurs med masse aktivitet passer ham helt ypperlig, og det var helt supert i forhold til de andre årene han har gått, da har opplevelsen vært litt mer delt, og han har fortalt om mye tøys og tull. Han vil veldig gjerne tilbake neste år på samme kurs.
![]() |
#6 |
anglofil
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?
Men det er nettopp det som jeg synes er så rart. Hun er jo svært sosial og utadvendt og får seg alltid venner og hun lekte med andre da jeg hentet. Jeg tror ikke et sekund at hun føler seg ensom men at hun rett og slett bare ikke "gidder", eller helst ser at hun slipper å forholde seg til ny skole og nye folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
Mange sier kursene på de høyere trinnene er mer praktiske og basert på aktiviteter. Det er sikkert mer "gøy" men matte og naturfag. Særlig hvis de jobber med ting som allerede er kjent for barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Jeg har også hørt litt blandet om disse sommerskolene, litt dårlig og mye bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Vi er veldig fornøyd. Eldste trivdes godt på et ut-i-naturen-kurs for to år siden, og begge kom svært så fornøyde hjem i dag. I år fikk begge plass på kursene som gikk på vår skole, og begge kjente noen på sitt kurs, men det gikk altså veldig bra for to år siden med en sjenert unge på en fremmed skole også.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Snuppa ytret de eksakt samme ordene etter sin første dag (forrige mandag). Det ble bedre. Når vi spurte fredag ettermiddag, var hun ganske klar på at hun velger sommerskole foran AKS neste år også.
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Det virker som det er veldig unge lærere på sommerskolen. Noen som vet om det stemmer eller er det bare jeg som synser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Er ikke lærerne på sommerskolen hovedsakelig studenter? Jeg snakket litt med en av snuppas instruktører, og hun var biologistudent. Og noe av utfordringen ligger kanskje i å få ro i gruppa.
![]() |
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Datteren vår har hatt lyst flere ganger, men fordi hun har ekstra behov og blir helt utenfor dersom hun er på nye steder uten kjente ble vi anbefalt å vente til neste år med å prøve det.
![]() |
#14 |
Pauset
|
Podens lærer var lærer for 5 klasse på en eller annen skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Eldste har likt det, mellomste har ELSKET det. Men hun er generelt lett å begeistre, da.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Min kjente ingen, forresten. Og hadde noen lærere som antagelig var konfirmert i forfjor eller noe. :knirk: Men det var en søt klasse og jeg så ikke noe som virket som ubehagelig oppførsel. Dannede vestkantbarn.
![]() |
#17 |
anglofil
Pussig du never dette. Skolen dette gjelder var på beste vestkant, hadde da ikke regnet med å se slik østkantramp oppførsel der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
med tunga på styret
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Opp gjennom årene har barna vært på forskjellige kurs: matte med svømming, ut i naturen (veldig spennende med beversafari i kano på Nøklevann), superhelter og nå sist fransk for nybegynnere. Barna har aldri kjent noen før de kom, men har noen ganger truffet kjente på basene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Er barna deres fornøyd med opplegget på sommerskolen i Oslo?Snuppa var på Lag Avis (3. og 4.trinn) i år, og trivdes kjempegodt
![]() |
![]() |
|
|