Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Finvask med masse lo

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 21:05   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finvask med masse lo

Jeg satt på en finvask, med en genser som tydeligvis loet, så på to kjoler er det nå massevis av ganske tynt og fint lo, som er vanskelig å børste bort. Hva tror FP-husmoren er lurt å gjøre, vil det hjelpe å vaske på nytt?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:07   #2
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Finvask med masse lo

Jeg ville tatt en klesbørste og tatt bort det verste, og så prøvd å vaske en og en kjole. Forhåpentligvis gjør mye vann rundt hvert plagg susen

Gammel 21-08-12, 21:19   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg ville tatt en klesbørste og tatt bort det verste, og så prøvd å vaske en og en kjole. Forhåpentligvis gjør mye vann rundt hvert plagg susen

Jeg har hverken klesbørste eller sånn rulle med teip. Men takk for råd, da prøver jeg å vaske kjolene hver for seg.

Gammel 21-08-12, 21:32   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Vaske på nytt og bruke tøymykner?

Gammel 21-08-12, 21:37   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakketape da, har du det?
Ta pakketape med klistresiden ut noen ganger rundt hånda di, og børst over med den. Ta det såpass løst at du kan rotere tapen du har hatt rundt hånda så du får brukt alt limet - ikke helt sånn pintrangt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:01   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Anskaffe sånn rull med lim på, først som sist. Flere, så har du.

Og ja, pakketape gjør også nytten, men føles litt mer styr enn en sånn rull, som sier nesten ingenting, og funker finfint.

Tørke kjoler i dag, kjøpe rull, eller pakketape, i morgen, tørke bort, vips. Min erfaring er at lo ikke så lett vaskes bort, men mulig du er heldigere enn meg da,

Gammel 21-08-12, 22:02   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Med oppvaskhansker fjerner du lo kjapt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:03   #8
Left
Passiv

Standard

Tror heller ikke det blir så lett å vaske bort. Rull med tape.

Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:05   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker plagene en gang til alene med masse vann når feks noen har glemt å ta kleenex ut sv lommene før vask.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:05   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du tørketrommel, og tåler plaggene det? Det kan fjerne sånt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:06   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Med oppvaskhansker fjerner du lo kjapt.

Jeg har flere ruller med sånn lofjerning. Jeg har myyyyyye pakketape (har jo flyttet, man vil ikke t tom for tape, og handler inn) og endog postit kan gjøre nytten påd må flater (fin til støvete pcskjerm f.eks) men oppvaskhansker? Slett ikke.

Gammel 21-08-12, 22:28   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Har ikke oppvaskhansker heller.

Men nå prøvde jeg M^2s triks med teip og det funket ganske greit. Og så strøk jeg den ene kjolen og når jeg sprutet vann på fikk jeg børstet bort en del. Tror muligens de begge er ganske greie nå, men jeg får sjekke i dagslys.

Ok, så jeg må kjøpe sånn rulle og klesbørste.

Gammel 21-08-12, 23:21   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har sånne ruller på Cubus, og på IKEA. Og en haug andre steder, men der har jeg nettopp kjøpt selv.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.