Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gave til konfirmanten fra foreldrene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-12, 16:21   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Gave til konfirmanten fra foreldrene

Vi har konfirmant for første gang, om 8 dager, og er helt blanke på hva han skal få i gave! *stressa*

Han er kun interessert i data, og ønskelista består kun av penger til ny (spill-)datamaskin. Siden vi synes han tilbringer alt for mye tid ved den maskinen han har, har spesielt jeg et stort ønske om ikke å bidra til ny. Jeg tror forøvrig han får mer enn nok penger fra andre, til å kjøpe seg den maskinen.

Men hva gir foreldre til barna sine? Jeg har foreslått litt røffe mansjettknapper og slipsnål, som han kanskje ikke ser nytten av nå, men som kan være til glede i mange, mange år som voksen. Faren liker ikke ideen, men kommer heller ikke med andre forslag.

Noen som kan si litt om hva dere eller noen dere kjenner har gjort?

Gammel 25-08-12, 16:32   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldrene

Sort sett har vel foreldre jeg kjenner gitt penger. Det kommer nok vi til å gjøre i mai når vår eldste skal konfirmeres. Vi tenker også å gi Mac eller noe slikt. Alternativt begynte vi i sommer å snakke om en liten båt, men jammen om vi vet sikkert.

Gammel 25-08-12, 16:55   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En reise sammen med en av dere foreldre? Språkreise? Penger på boligkonto for barn? Gavekort på kjøretimer (Det gjør min svigerinne - gir barna et hjemmesnekra gavekort på at de dekker den obligatoriske delen av kjøreopplæringa.

Gammel 25-08-12, 16:57   #4
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gavekort på kjøretimer (Det gjør min svigerinne - gir barna et hjemmesnekra gavekort på at de dekker den obligatoriske delen av kjøreopplæringa.

Det var jo supersmart! Hvor mye koster den obligatoriske delen, pr idag?

Gammel 25-08-12, 17:00   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Penger til fritt forbruk eller øremerket noe fornuftig, ville jeg valgt, mye heller enn slipsnål og mansjettknapper, som han ikke vil ha nå og som er umoderne når han en gang (eventuelt) kommer til å bruke dem.

Jeg kjenner såpass mange voksne menn som aldri bruker mansjettknapper og slipsnål, at jeg synes det er en temmelig håpløs gave til en tenåring. Sjansen for at det aldri blir brukt er absolutt til stede.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:13   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for en reise. Opplevelser er fine gaver.

Gammel 25-08-12, 17:25   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

En god sovepose? Eller bra turryggsekk? Telt? Sånn for å ymte frampå om turglede. Eller - for å toppe det hele - livstidsmedlemskap i DNT?

Vi gav penger.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:28   #8
Iris
............

Medlem siden: Nov 2010
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Konfirmantene fikk penger av oss. Endel av pengene han fikk brukte han til å kjøpe ting han har ønsket seg lenge, men mesteparten er satt inn på konto. Blir nok brukt på mopedlappen/ moped tenker jeg. Ville gitt penger eller noe konfirmantene har glede av nå ( f.eks pc) ser ikke poenget med å gi noe de ikke bryr seg om.

Gammel 25-08-12, 17:33   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår konfirmant i vår fikk reise til England og se favorittfotballaget sitt i aksjon. Han og faren reiser om tre uker. Gaven falt veldig i smak.

Gammel 25-08-12, 17:33   #10
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk et pengebeløp øremerket til kjøretimer, det samme fikk jeg til 18-årsdagen min. Tilsammen var det nok til å få lappen, og det var en gave jeg virkelig har hatt nytte av hele mitt voksenliv! En god idé å lage gavekort slik en annen nevnte over her.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:34   #11
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

For øvrig synes jeg du har fått mange glimrende forslag allerede!!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:59   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har konfirmant neste mai så lurer også fært ja. Kanskje en reise til en storby eller noe ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 18:02   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise er jo genialt! Minne for livet.

Gammel 25-08-12, 18:29   #14
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

En god sovepose? Eller bra turryggsekk? Telt? Sånn for å ymte frampå om turglede. Eller - for å toppe det hele - livstidsmedlemskap i DNT?

Dette er gaver helt etter mitt hjerte, og som konfirmant selv, stod det kun turutstyr på ønskelista. Fikk alt jeg ønska meg og litt til, og noe er fremdeles i bruk, 25 år seinere

Gammel 25-08-12, 18:33   #15
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg fikk et pengebeløp øremerket til kjøretimer, det samme fikk jeg til 18-årsdagen min. Tilsammen var det nok til å få lappen, og det var en gave jeg virkelig har hatt nytte av hele mitt voksenliv! En god idé å lage gavekort slik en annen nevnte over her.

Kjøretimer skal jeg lufte med gemalen når han kommer hjem, for det synes jeg var en veldig god ide!
Jeg ser at min ide nok ikke er så god, selv om jeg kanskje ikke syns den var så håpløs som Teofelia vil ha det til

Reise er en også en god ide, og spesielt den med reise til en spesiell fotballkamp. Denne konfirmanten mener USA er landet over alt, og hadde helt sikkert satt pris på en reise dit. Men han er jo for ung til å reise aleine, og det ville være stusselig om bare en av de voksne kunne reise, eller? Iallfall for den som måtte sitte hjemme, jeg vil iallfall gjerne dele sånne opplevelser med ungene. Og dersom hele familien på seks skal reise, blir det en hårreisende dyr gave...

Sist redigert av Engasjert : 25-08-12 kl 22:58. Årsak: Henviste til feil person...
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 18:36   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til konfirmanten fra foreldrene

Du kan jo sende ham på språkreise til USA? Da reiser han ikke aleine-aleine. Jeg ser EF har mange språkreisemål i USA, inkludert i roligere/tryggere områder.

Gammel 25-08-12, 18:37   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Kjøretimer skal jeg lufte med gemalen når han kommer hjem, for det synes jeg var en veldig god ide!
Jeg ser at min ide nok ikke er så god, selv om jeg kanskje ikke syns den var så håpløs som Serafin vil ha det til

Reise er en også en god ide, og spesielt den med reise til en spesiell fotballkamp. Denne konfirmanten mener USA er landet over alt, og hadde helt sikkert satt pris på en reise dit. Men han er jo for ung til å reise aleine, og det ville være stusselig om bare en av de voksne kunne reise, eller? Iallfall for den som måtte sitte hjemme, jeg vil iallfall gjerne dele sånne opplevelser med ungene. Og dersom hele familien på seks skal reise, blir det en hårreisende dyr gave...

Det synes jeg blir feil måte å tenke på. En alenetur sammen med en voksen der han får gjøre sine greier og være med og planlegge blir noe helt annet enn en familieferie. Og det ene utelukker ikke det andre. Hvis dere gir han dette, setter der trenden for de andre barna forsåvidt. Så hvis du reiser denne gangen blir det vel pappaens tur neste gang hvis dere begge liker å reise. Hos oss ville det vært min tur alle gangene med mindre vi snakker konsert.

Gammel 25-08-12, 18:47   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis han har veldig lyst til å dra til USA, synes jeg både en tur sammen med én av dere og en språkreise høres ut som en fin gave. Evt. en start på en reisekonto til senere bruk.

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg ser at min ide nok ikke er så god, selv om jeg kanskje ikke syns den var så håpløs som Serafin vil ha det til

Serafin har vel ikke sagt noe i denne tråden, såvidt jeg ser.

Gammel 25-08-12, 18:55   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vår konfirmant i vår fikk iPhone 4GS og ble hoppende glad for den. Av besteforeldrene fikk han Krugerrand (guldmynt) som nå ligger i en bankboks. Språkreise og førerkort betaler vi for uansett, siden jeg ser det som del av hans oppdragelse.

Gammel 25-08-12, 19:02   #20
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Om han ønsker seg en tur til USA, så ville det nå vel være kjempebonus for han å få reise alene med en forelder!
Siden dette er førstemann som konfirmerer seg, så kan dere jo gjøre det til tradisjon

Syns også at forslaget om gavekort på en del av førerkortet var genial, dere har jo 4 barn og så å gi det som 18 årsgave er jo ingen selvfølge at dere har økonomi til

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.