|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gave til konfirmanten fra foreldreneVi har konfirmant for første gang, om 8 dager, og er helt blanke på hva han skal få i gave! *stressa*
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneSort sett har vel foreldre jeg kjenner gitt penger. Det kommer nok vi til å gjøre i mai når vår eldste skal konfirmeres. Vi tenker også å gi Mac eller noe slikt. Alternativt begynte vi i sommer å snakke om en liten båt, men jammen om vi vet sikkert.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneEn reise sammen med en av dere foreldre? Språkreise? Penger på boligkonto for barn? Gavekort på kjøretimer (Det gjør min svigerinne - gir barna et hjemmesnekra gavekort på at de dekker den obligatoriske delen av kjøreopplæringa.
![]() |
#4 |
Stressa før
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldrene
Det var jo supersmart! Hvor mye koster den obligatoriske delen, pr idag?
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldrenePenger til fritt forbruk eller øremerket noe fornuftig, ville jeg valgt, mye heller enn slipsnål og mansjettknapper, som han ikke vil ha nå og som er umoderne når han en gang (eventuelt) kommer til å bruke dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneEn god sovepose? Eller bra turryggsekk? Telt? Sånn for å ymte frampå om turglede. Eller - for å toppe det hele - livstidsmedlemskap i DNT?
![]() |
#8 |
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneKonfirmantene fikk penger av oss. Endel av pengene han fikk brukte han til å kjøpe ting han har ønsket seg lenge, men mesteparten er satt inn på konto. Blir nok brukt på mopedlappen/ moped tenker jeg. Ville gitt penger eller noe konfirmantene har glede av nå ( f.eks pc) ser ikke poenget med å gi noe de ikke bryr seg om.
![]() |
#9 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneVår konfirmant i vår fikk reise til England og se favorittfotballaget sitt i aksjon. Han og faren reiser om tre uker. Gaven falt veldig i smak.
![]() |
![]() |
#10 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneJeg fikk et pengebeløp øremerket til kjøretimer, det samme fikk jeg til 18-årsdagen min. Tilsammen var det nok til å få lappen, og det var en gave jeg virkelig har hatt nytte av hele mitt voksenliv! En god idé å lage gavekort slik en annen nevnte over her.
![]() |
#11 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneFor øvrig synes jeg du har fått mange glimrende forslag allerede!!
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneVi har konfirmant neste mai så lurer også fært ja. Kanskje en reise til en storby eller noe ja.
![]() |
#14 |
Stressa før
Dette er gaver helt etter mitt hjerte, og som konfirmant selv, stod det kun turutstyr på ønskelista. Fikk alt jeg ønska meg og litt til, og noe er fremdeles i bruk, 25 år seinere
![]() |
#15 |
Stressa før
Kjøretimer skal jeg lufte med gemalen når han kommer hjem, for det synes jeg var en veldig god ide!
Mamma til fire unge voksne på 21-27 år Sist redigert av Engasjert : 25-08-12 kl 22:58. Årsak: Henviste til feil person... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten fra foreldreneDu kan jo sende ham på språkreise til USA? Da reiser han ikke aleine-aleine. Jeg ser EF har mange språkreisemål i USA, inkludert i roligere/tryggere områder.
![]() |
#17 |
maler
|
Det synes jeg blir feil måte å tenke på. En alenetur sammen med en voksen der han får gjøre sine greier og være med og planlegge blir noe helt annet enn en familieferie. Og det ene utelukker ikke det andre. Hvis dere gir han dette, setter der trenden for de andre barna forsåvidt. Så hvis du reiser denne gangen blir det vel pappaens tur neste gang hvis dere begge liker å reise. Hos oss ville det vært min tur alle gangene med mindre vi snakker konsert.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gave til konfirmanten, fra foreldreneHvis han har veldig lyst til å dra til USA, synes jeg både en tur sammen med én av dere og en språkreise høres ut som en fin gave.
Serafin har vel ikke sagt noe i denne tråden, såvidt jeg ser.
![]() |
#19 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave til konfirmanten fra foreldreneVår konfirmant i vår fikk iPhone 4GS og ble hoppende glad for den. Av besteforeldrene fikk han Krugerrand (guldmynt) som nå ligger i en bankboks. Språkreise og førerkort betaler vi for uansett, siden jeg ser det som del av hans oppdragelse.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() Sv: Gave til konfirmanten fra foreldreneOm han ønsker seg en tur til USA, så ville det nå vel være kjempebonus for han å få reise alene med en forelder!
![]() |
|
|