Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iPhone og bildemeldinger (MMS)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 22:08   #1
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

iPhone og bildemeldinger (MMS)

Noen som vet hvorfor jeg ikke klarer sende bildemeldinger fra iphonen min? Utrolig irriterende! Kan det ha noe med innstillingene å gjøre?

Gammel 16-08-12, 22:11   #2
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: iPhone og bildemeldinger(MMS)

Slå på nettet, evt 3G og prøv igjen. Jeg må ha 3G på for å motta.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:08   #3
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Men når jeg er hjemme, har jeg jo automatisk trådløst nett, ute automatisk 3G nett. Men kan ikke sende MMS likevel...

Gammel 23-08-12, 16:28   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MMS er en mobiltjeneste (altså tilbudt av teleleverandøren), så da trenger du å ha en eller annen form for mobildata skrudd på. Bildemeldinger som iMessage vil selvsagt funke, det er ikke en mobiltjeneste.

Gammel 23-08-12, 17:46   #5
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Jepp. Jeg må slå på mobildata/3G selv om jeg er hjemme og har nett.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 18:00   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må ikke dataroaming stå på?

Gammel 23-08-12, 18:23   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

MMS er en mobiltjeneste (altså tilbudt av teleleverandøren), så da trenger du å ha en eller annen form for mobildata skrudd på. Bildemeldinger som iMessage vil selvsagt funke, det er ikke en mobiltjeneste.

Men hvorfor går det helt fint å få/sende mms uten 3G med andre/noen telefoner da? :grubler: Jeg har HTC nå (skal få Iphone ) - og har aldri på 3G for å sende eller motta MMS?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 18:47   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi du har på annen mobildata? Trenger ikke 3G, holder lenge med GPRS.

Gammel 23-08-12, 21:09   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone og bildemeldinger (MMS)

Hvilket abonnement har du? Jeg har one Carl og måtte inn på sidene der det står oppsett for mms eller noe for å skrive inn ymse tall og greier, og så funket det.

Gammel 23-08-12, 21:54   #10
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hvilket abonnement har du? Jeg har one Carl og måtte inn på sidene der det står oppsett for mms eller noe for å skrive inn ymse tall og greier, og så funket det.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 21:16   #11
Iris
............

Medlem siden: Nov 2010
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg klarer heller ikke sende eller motta MMS. Søsteren min kjøpte iPhone samtidig med samme abbonement og hun klarer det uten problem...

Gammel 24-08-12, 21:49   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg kan heller ikke sende eller motta MMS på min iPhone. Ikke på HTCen jeg hadde før heller. Abonnementet er huket av for MMS, men det hjelper ikke. Irriterende, men ikke nok til at jeg har orket å prøve ordentlig å finne ut av det åpenbart.

Gammel 24-08-12, 22:30   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kunne ikke jeg heller, men ringte kundeservice for abonnementet mitt og de fikset det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 14:40   #14
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mobildata og roaming må stå på. Mulig du må slå av og på tlf etter å ha skrudd på dette første gang.

Minty er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:20   #15
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Roaming trenger bare stå på hvis du befinner deg i utlandet.

Gammel 25-08-12, 17:34   #16
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:04.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 12:53   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny Iphone her, og funka med mms iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.