Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tallerkener på ca 23 cm i diameter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-12, 14:09   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Tallerkener på ca 23 cm i diameter

Jeg har Asko XL oppvaskmaskin med tre kurver. Det er ikke plass til store tallerkener nederst. Nå har jeg noen gamle som er 22-23 cm som er veldig ok størrelse på alle måter, men de er modne for utskifting pga sprekker og skår. Hvor finner jeg nye tallerkner i den størrelsen og til en rimelig pris?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 14:26   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tallerkener på ca 23 cm i diameter

Vet ikke pris, men Rosendahl har tallerkener på 23 cm i Grand Cru-serien..

Gammel 16-09-12, 14:47   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg tenkte også på de forskjellige Grand Cru tallerkenene fra Rosendahl

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 14:59   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant Grand Cru på Flust til 99 kr pr stk. Jeg må helst ha 10-12 stk og da blir det alt for dyrt. Jeg er litt rar og kan godt bruke penger på mye, men akkurat slike ting synes jeg godt kan være billigere. Jeg kunne f.eks. tenke meg noe fra Ikea, men har ikke funnet såpass små tallerkener der.

Gammel 16-09-12, 15:55   #5
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Jeg må visst lære meg å sjekke litt bedre opp. Ikea har jo mange tallerkener på ca 23 cm og også mange asjetter på 20-21 cm. Da ordner det seg.

Gammel 16-09-12, 15:59   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Con Gusto Mundo har tallerkener som er 22,8 cm. De koster ca 59,- hos TilBords. Ellers er det veldig mulig at du får de enda billigere hos Culina.

Gammel 16-09-12, 16:05   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kitch pleier å ha firpakk av Grand Cru på halvpris rett som det er. Jeg hadde i allefall sjekket opp det.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 16:12   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Meeeenehh, kan du ikke heve den mellomste kurven i Asko'en slik at du får plass til store tallerkner etc.? Vi vurderte Asko XL da vi kjøpte våre to oppvaskmaskiner, og kan liksom ikke huske at det ikke var en mulighet. Vi gikk for Siemens, og der kan den mellomste kurven justeres i 3 ulike høyder.

Gammel 16-09-12, 16:35   #9
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Meeeenehh, kan du ikke heve den mellomste kurven i Asko'en slik at du får plass til store tallerkner etc.? Vi vurderte Asko XL da vi kjøpte våre to oppvaskmaskiner, og kan liksom ikke huske at det ikke var en mulighet. Vi gikk for Siemens, og der kan den mellomste kurven justeres i 3 ulike høyder.

Det kan jeg nok gjøre, men jeg liker å ha litt plass i den mellomste kurven også. Den er nemlig genial til alt fra matbokser til de litt høye skålene vi bruker til alt fra frokostblanding til supper og små salater osv.

Jeg trives forøvrig mye bedre med litt mindre størrelse på tallerkenene av andre grunner også. Vi sitter minst 5, ofte flere, rundt et ikke alt for stort kjøkkenbord og da er det kjekt å ha plass til litt andre ting enn bare tallerkener også. Dessuten innbiller jeg meg at man (iallefall voksne) spiser mer når tallerkenen er stor. Bedre plass i kjøkkenskapene blir det jo også. Jeg ser derfor ikke en eneste fornuftig grunn til å ha 30 cm store tallerkener slik mine gamle var.

Gammel 16-09-12, 16:40   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, da skjønner jeg, Lhi-My

Gammel 17-09-12, 08:57   #11
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte noe annet på Jernia forrige uke, og det var tilbud på Grand Cru. Jeg vurderte faktisk kaffekoppene, men likte de ikke helt. Jeg husker ikke hva tallerkenene kostet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 09:12   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vel Asko XXL, ikke XL?
Vi valgte nemlig XL, med to kurver, fremfor XXL med tre kurver nettopp pga. store tallerker.

Gammel 17-09-12, 17:47   #13
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Ja, mente XXL. Jeg er storfornøyd med tre kurver og angrer ikke på det valget i hele tatt. Det er plass til tallerkener som er 26,5 cm høye, og større enn det trengs absolutt ikke. Ser at Ikea har mange og jeg skal også kikke innom Jernia og se om de har noe på tilbud.

Gammel 17-09-12, 17:52   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne på ikea er 22 cm. Kan godt være ikea har flere i samme str.

Gammel 17-09-12, 17:57   #15
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Ikea hadde flere i aktuell størrelse, ja. Jeg må bare finne en passende unnskyldning for å kjøre 30 mil en vei til nærmeste Ikea.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.