|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() "Støvler" til vinteren (barn)Noen som har tips til gode varme cherox til barn i en alder av 2 år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Til så små barn har jeg bare brukt gore-texsko. Superfit er evig favoritt til småttinger - i regnfulle trøndelag har de alltid holdt tett.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Til en toåring ville jeg valgt gode goretex- eller skinnsko, ja. Vi er veldig fornøyd med Ecco til begge våre, men de har smal fot. Ecco kan fort bli for smale. Men om du absolutt må ha fôrede vinterstøvler, så hadde jeg valgt Viking Thermo. Veldig mange av de andre variantene er blytunge.
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Takk for svar! Har vurdert det selv. Men litt usikker på ecco/viking goretex i slaps og regn på vinteren. Men de skal jo være tett!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Jeg syns viking thermo er litt lange og stive. Går litt høyt opp til knærne til så små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)
Min 7-åring har hatt Ecco hvert år siden han var 1. Vi bor på vestlandet, og har, med få unntak, bare våte vintre. Skoene holder tett, og er gjerne fullt brukbare neste år også.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)I fjor kjøpte vi for første gang den nye typen slushers hos Eurosko, like lette som Viking thermo, i tillegg til Viking gore tex. Vi har akkurat kjøpt slushers igjen, var så fornøyde med dem i fjor.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
Derfor er goretex eller skinn absolutt å foretrekke til de små.
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Ja, f eks. Kavat sine. Jeg holder nok en knapp på goretex, mtp vanntetthet.
![]() |
![]() |
#12 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Joda, det går. Vi bruker Bisgaard, Angulus og Arauto Rap, alle med tex membran. De må impregneres med spray og skinnfett, lærbalsam på Dansk.
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Goretex til så små ja. De holder tett. Men greit å spraye de før de taes i bruk og innimellom så er det lettere å holde de ren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)gtx sko fra viking eller ecco, og som støvler viking thermo!
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)takk takk .. så dere pleier egentlig bare å ha ett par vintersko i barnehagen da? kun goretex sko? Hender det ikke at de kan bli våte(av andre grunner) vann ovenfra etc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Etter barnehagestart har vi hatt reservesko av noe slag, men de er stort sett ikke blitt brukt. Men jeg liker uansett å ha et eget par hjemme, så jeg slipper å dra med alt til og fra barnehagen hele tiden.
![]() |
![]() |
#17 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedre enn viking thermo sine? (Om du har erfaring med dem?)
![]() |
#18 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Vi pleier å ha et ekstra par. Kjøper noe billig på tilbud eller noe sånt. Men de første årene trengte vi ikke det, de siste året har vi brukt Viking Thermo som ekstra fordi de er grei når han løper over veien til Bestemor osv. Første året hadde vi vel goretex på salg til ekstra sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Vi sverger til duckboots. Varmere enn vanlige ecco.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Vi har alltid cherrox i barnehagen, og så bruker vi gore-tex til og fra. Har da de to parene og det er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|