|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() iPhone og iMessage - tekstmeldingJeg er en forholdsvis ny iPhone bruker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingInnstillinger/Meldinger/Skru av imessage.
![]() |
#4 |
Administrator
|
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingHvis noen ikke får meldingene dine så bør de sjekke i innstillingene sine at de mottar på mobilnummeret i tillegg til Apple-ID (hvis du setter opp telefonen uten aktivt sim-kort så blir mobilnummer utelatt). Du må sjekke at du sender til mottakers mobilnummer og ikke Apple-ID / e-postadressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingSå vanskelig var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingJeg har også bare gode erfaringer med imessage og sender nesten ikke sms lenger.
![]() |
#10 |
anglofil
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingFaktisk sender jeg stort sett bare sms og mms gjennom WhatsApp appen som jo er gratis, men desverre er det ikke så mange som bruker den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingSærdeles mange sitter i dag med mobilabo der det er mer MMS og SMS inkludert enn de klarer å bruke opp i løpet av en måned....
![]() |
#12 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingOm iMessage: legg merke til at disse meldingene har to typer "kvittering". Først får du melding (under snakkebobla) at meldingen er levert. Deretter skal teksten endres til "lest". Om du får "lest" meldinga, vet du at den andre personen har fått og lest beskjeden. "Levert" kvitteringa er mye mer iffy og betyr ikke nødvendigvis at mottaker har fått meldinga. Jeg har kun unntaksvis trøbbel med iMessage, men sjekker alltid om meldingen markeres som "lest".
![]() |
#13 |
anglofil
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingJeg bruker samme tråd i stedet for å lage nok en klage/syte tråd på Eple produkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingDu må ordne deg med amerikansk iTuneskonto. Da blir alt så bra. Om du søker litt på forumet her, så er det beskrevet hvordan.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingDet er veldig dårlig (og dyrt) utvalg i norsk iTunes sammenlignet med US ja.
![]() |
#16 |
anglofil
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingAh, jeg visste det måtte være et eller annet som ikke stemte. Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdiglada
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmelding
Korleis får du til det? Står aldri "lest" på mine, berre "levert". Hadde vore greit å vite om mannen hadde lest "Kjøp middag"-meldingane.
![]() |
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
Lurer jeg også på. Har aldri sett noe "lest"-markering på mine iMessages. I Viber (eller var det en annen meldingsapp?) derimot, står det at meldingen både er sendt og sett.
![]() |
#19 |
Administrator
|
![]() Sv: iPhone og iMessage - tekstmeldingFår du kjøpt det så er det vanligvis mulig å få spilt av også på en Mac (Feks med www.videolan.org). Problemet er å få kjøpt filmer og serier digitalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Administrator
|
Du kan bestemme om du vil sende lest-varsling under innstillinger --> Meldinger. Jeg har satt den til av, på podens iPhone er den på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|