|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du testet din IQ? | |||
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er ikke medlem |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 17,92% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er medlem |
3 | 2,83% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har høy IQ (over 115 (SD 15)) |
11 | 10,38% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har normal IQ (85-115 (SD 15)) |
0 | 0% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har lav IQ (under 85 (SD 15)) |
1 | 0,94% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test, men har lyst |
17 | 16,04% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test og har heller ikke lyst til å gjøre det |
42 | 39,62% |
Brokkoli |
13 | 12,26% |
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nasjonal IQ-testdagSer Mensa arrangerer nasjonal testdag, hvor de avholder IQ-tester mange steder i landet, 29. september. Kunne du tenke deg å ta en IQ-test? Eller har du gjort det?
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har ikke tatt en kontrollert test, og vet heller ikke om jeg vil.
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagDet kan ikke være en ordentlig IQ test de har og hvis det å score høyt på den testen gjør at man blir kvalifisert til å være Mensa medlem så er de ikke så smarte som de skal ha det til. Det er min mening om saken.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdag
Du kan jo mene hva du vil om det, men det er godkjente IQ-tester laget av psykologer tror jeg.
![]() |
#5 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har aldri tatt en kontrollert test, men gjorde sånne oppgaver for gøy i yngre dager. Hadde det dukket opp en mulighet for å ta kontrollert test et sted jeg allerede var hadde jeg garantert gjort det, men det er ikke viktig nok for meg til at jeg oppsøker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
Jeg ser de skriver det, men jeg står fast på at man med en slik test ikke kan måle iq ordentlig. Jeg har vært igjennom en "ordentlig" iq test og det samme har en av ungene mine. Jeg har også tatt slike tester som mensa har, men da på nett. Det er ganske stor forskjell på de testene.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har blitt testet i forbindelse med ADHD utredning og fikk vite at jeg lå på 85-88 percentilen. Det er vel det jeg flyter på..
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 23-09-12 kl 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagEsme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagHar tatt testen for mange år siden men ikke via Mensa. Det Var flere forskjellige tester som tok mellom 30-60min hver mener jeg. Vet resultatet og selv om jeg oppfyller kravene Har jeg aldri vurdert å bli medlem. Hadde Jeg aldri tatt testen før hadde det kanskje vært fristende å ta den. Bare for moro skyld
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg fikk skikkelig lyst, jeg!
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagNå fant jeg oversikten.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagHar gjort det to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Havnet utenfor skalaen begge gangene. Jeg er ikke medlem av Mensa, men har vært det. |
![]() |
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
Enig med Teo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Møllspist fletthurpe
|
Oi det gjør min bror også... Det må være noe der tror jeg.... Hehe..
![]() |
#17 |
Møllspist fletthurpe
|
Det er virkelig døden! Grusomt kjedelig.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg elsker IQ-tester, det er jo nesten som puslespill.
![]() |
#19 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagEnig i at de rent figurbaserte testene er dørgende kjedelige. Dessuten scorer jeg høyere på de språkbaserte delene når de er med. Så jeg tviler på at jeg kommer til å ta noen mensatest. Men skulle gjerne tatt en skikkelig test en gang.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg antar at jeg som snittet føler meg litt smartere enn snittet. |
![]() |
![]() |
|
|