Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nasjonal IQ-testdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du testet din IQ?
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er ikke medlem 19 17,92%
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er medlem 3 2,83%
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har høy IQ (over 115 (SD 15)) 11 10,38%
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har normal IQ (85-115 (SD 15)) 0 0%
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har lav IQ (under 85 (SD 15)) 1 0,94%
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test, men har lyst 17 16,04%
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test og har heller ikke lyst til å gjøre det 42 39,62%
Brokkoli 13 12,26%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-12, 21:41   #1
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nasjonal IQ-testdag

Ser Mensa arrangerer nasjonal testdag, hvor de avholder IQ-tester mange steder i landet, 29. september. Kunne du tenke deg å ta en IQ-test? Eller har du gjort det?

Poll kommer.

Gammel 21-09-12, 21:51   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nasjonal IQ-testdag

Jeg har ikke tatt en kontrollert test, og vet heller ikke om jeg vil.
Er nok garantert ikke noe Mensa materiale, så det er ikke så viktig for meg å ha et tall på min IQ. Det er bare rett og slett ikke viktig for meg å vite det.

Tipper jeg er relativt gjennomsnittlig. Og svarte Brokkoli.

Gammel 21-09-12, 21:53   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det kan ikke være en ordentlig IQ test de har og hvis det å score høyt på den testen gjør at man blir kvalifisert til å være Mensa medlem så er de ikke så smarte som de skal ha det til. Det er min mening om saken.

En ordentlig Iq test tar ganske mye lenger tid enn 20 min og inneholder mer enn logikk og ressoneringsoppgaver.

Gammel 21-09-12, 22:00   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det kan ikke være en ordentlig IQ test de har og hvis det å score høyt på den testen gjør at man blir kvalifisert til å være Mensa medlem så er de ikke så smarte som de skal ha det til. Det er min mening om saken.

En ordentlig Iq test tar ganske mye lenger tid enn 20 min og inneholder mer enn logikk og ressoneringsoppgaver.

Du kan jo mene hva du vil om det, men det er godkjente IQ-tester laget av psykologer tror jeg.

Det er ikke veldig vanskelige tester, men det at man bare har 20 minutter gjør at man må ha en 'viss prosessorhastighet' for å bli ferdig og få en høy score.

Gammel 21-09-12, 22:14   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri tatt en kontrollert test, men gjorde sånne oppgaver for gøy i yngre dager. Hadde det dukket opp en mulighet for å ta kontrollert test et sted jeg allerede var hadde jeg garantert gjort det, men det er ikke viktig nok for meg til at jeg oppsøker det.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:14   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Du kan jo mene hva du vil om det, men det er godkjente IQ-tester laget av psykologer tror jeg.

Det er ikke veldig vanskelige tester, men det at man bare har 20 minutter gjør at man må ha en 'viss prosessorhastighet' for å bli ferdig og få en høy score.

Jeg ser de skriver det, men jeg står fast på at man med en slik test ikke kan måle iq ordentlig. Jeg har vært igjennom en "ordentlig" iq test og det samme har en av ungene mine. Jeg har også tatt slike tester som mensa har, men da på nett. Det er ganske stor forskjell på de testene.

Gammel 21-09-12, 22:17   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt testet i forbindelse med ADHD utredning og fikk vite at jeg lå på 85-88 percentilen. Det er vel det jeg flyter på..

Min bror har 130. Han er slitsom. :P

Sist redigert av SpetakkelRandi : 23-09-12 kl 19:22.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:28   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Min bror har 130. Han er slitsom. :P

Min søster har 160. Hun liker pannekaker.

Gammel 21-09-12, 23:15   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke tatt test. Er nok ikke mensamateriale. På nettester ligger jeg mellom 120 og 130.

Gammel 21-09-12, 23:16   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme:

Jeg har aldri tatt en IQ-test og håper jeg aldri blir tvunget til å gjøre det. Jeg synes den typen oppgaver er ulidelig kjedelige, og ville slitt med å gjennomføre en IQ-test av ren kjedsomhet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 23:43   #11
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har tatt testen for mange år siden men ikke via Mensa. Det Var flere forskjellige tester som tok mellom 30-60min hver mener jeg. Vet resultatet og selv om jeg oppfyller kravene Har jeg aldri vurdert å bli medlem. Hadde Jeg aldri tatt testen før hadde det kanskje vært fristende å ta den. Bare for moro skyld

Gammel 21-09-12, 23:47   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk skikkelig lyst, jeg! Står det på nettsiden hvor de ulike testene skal gjennomføres, eller må man sende mail for å få vite noe om det? :ikke så smart likevel siden jeg ikke greier å finne ut det:

Gammel 21-09-12, 23:49   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nå fant jeg oversikten. Ingen test i nærheten av meg, gitt.

Gammel 21-09-12, 23:54   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har gjort det to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Havnet utenfor skalaen begge gangene. Jeg er ikke medlem av Mensa, men har vært det.

Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 08:17   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har aldri tatt en IQ-test og håper jeg aldri blir tvunget til å gjøre det. Jeg synes den typen oppgaver er ulidelig kjedelige, og ville slitt med å gjennomføre en IQ-test av ren kjedsomhet.

Enig med Teo.

Jeg er forholdsvis sikker på at jeg ville havnet i den øvre delen av helt normalt intelligent. Jeg er ikke "outstanding" på noen måte. Men jevnt over ganske smart.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 08:39   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Min søster har 160. Hun liker pannekaker.

Oi det gjør min bror også... Det må være noe der tror jeg.... Hehe..

Neida min bror har asperger også så det er vel det som gjør han litt intens. Men han er fantastisk.❤ Jeg er sikker på han kunne vært rakettforsker.

Gammel 22-09-12, 08:40   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Esme:

Det er virkelig døden! Grusomt kjedelig.

Gammel 22-09-12, 09:29   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker IQ-tester, det er jo nesten som puslespill. Så jeg er selvsagt IQ-testet og kunne glatt vært med i Mensa, men er det ikke.

Gammel 22-09-12, 09:38   #19
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Enig i at de rent figurbaserte testene er dørgende kjedelige. Dessuten scorer jeg høyere på de språkbaserte delene når de er med. Så jeg tviler på at jeg kommer til å ta noen mensatest. Men skulle gjerne tatt en skikkelig test en gang.

Gammel 22-09-12, 09:49   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg antar at jeg som snittet føler meg litt smartere enn snittet.

Jeg har tatt et par tester for gøy, men ikke noen kontrollert test. Kommer ikke til å gjøre det heller, det er veldig lite viktig for meg om tallet er 170 eller 190, give or take a hundred.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.