|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Aner ikke hvor denne motviljen kommer fra, men jeg unngår å prate i telefon så langt det lar seg gjøre. Noen ganger MÅ jeg jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Det tror jeg ikke du er alene om. Jeg har en bror som ikke akkurat er noen stor fan av å snakke i tlf. Selv så har jeg forsåvidt ingenting i mot det, men etter at folk bare har mobiltlf, så skravler jeg mye mindre i tlf enn jeg gjorde før.
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Må innrømme at det ikke er akkurat min favoritt syssel.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg kan uproblematisk snakke i tlf i jobbsammenheng, men med familie og venner hater jeg det.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg hadde telefonskrekk i mange år. Har et snev av det enda, men nå er det mer "liker ikke" og ikke "tør ikke", heldigvis. Så jeg kan godt ta telefoner, men jeg foretrekker så absolutt mail og sms. Jeg hater å snakke lenge i telefonen, fordi jeg ofte holder på med noe når telefonen ringer (middag, vasking, lekser, etc), men også fordi jeg kun har mobil og får vondt i hodet (og blir helt varm på ene siden av hodet) når jeg har snakket i tlf i mer enn 10 minutter. Handsfree hjelper vel kanskje på det, må få skaffet meg det. Men jeg er veldig glad vi lever i en tidsalder der jeg kan kommunisere via mail og sms altså. Håper barnehagen får et system der man kan sende en melding for å si fra at barnet har fri eller lignende, i stedet for at man må ringe. Er ikke alltid de tar telefonen heller, så da må jeg ringe og ringe.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?
Jeg er også omtrent på dette planet, skjønt hater er nok et for sterkt ord for min del. Telefoner til offentlige etater og sånt er ikke noe problem, så jeg har nok snarere en sosial utviklingshemming enn telefonskrekk.
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg hater det også, selv med mannen. Likevel skal han ringe meg hver eneste kveld hjem fra jobb, mens jeg står opptatt med lekser, middag på ovnen, hunder som krever sitt etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Ikke alene nei, jeg hater å prate i telefon.
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg har ikke telefonskrekk, og kan godt ringe offentlige etater osv, jeg bare liker ikke å måtte snakke i telefonen når andre vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
Jeg er og litt der. Jeg er liksom redd for å forstyrre eller noe.....og jeg er taletrengt altså!
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Eg har skrekk når det kjem til det å ringe nokon eg ikkje kjenner. Synest det er heilt grusomt, og utset det så lenge eg kan. Det gjeld både jobb og privat. Familie og vener er ikkje noko problem, og då kan eg skravla i veg ganske så lenge.
![]() |
#16 |
intro
|
Det verste er de som ringer og gir seg til å tørrprate i en time og sånt.
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg liker alt som kan løses ved sms eller mail. Ringer det, ber jeg ofte mannen svare. Jeg ringer og sjeldnere og sjeldnere selv. FB er en god grunn for det. Mange i familien ser jo uansett hva vi gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?Jeg kan virkelig ikke fordra å snakke i telefonen - det er så ille at det knyter seg fysisk i magen min om telefonen ringer. Må jeg ringe noen, kvier jeg meg i en evighet i forkant.
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
Da blir jeg nesten litt aggressiv...
![]() |
|
|