Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 20:59   #1
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?

Aner ikke hvor denne motviljen kommer fra, men jeg unngår å prate i telefon så langt det lar seg gjøre. Noen ganger MÅ jeg jo.

Helst skulle jeg bare kommunisert via skrift, ikke lyd.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:02   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare jeg som ikke kan fordra å snakke i telefon?

Det tror jeg ikke du er alene om. Jeg har en bror som ikke akkurat er noen stor fan av å snakke i tlf. Selv så har jeg forsåvidt ingenting i mot det, men etter at folk bare har mobiltlf, så skravler jeg mye mindre i tlf enn jeg gjorde før.

Mamma er forresten heller ikke så glad i å ta litt sånne "offisielle" telefoner til firmaer osv, så jeg blir ofte kalt inn for å ringe, og gir meg ut for å være henne.

Gammel 24-09-12, 21:05   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med familie og venner går det helt fint. I jobbsammenheng er det helt forferdelig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:06   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg hater det.. HATER!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:06   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må innrømme at det ikke er akkurat min favoritt syssel.
Jobbsammenheng er greit nok, om noen ringer meg. Bøygen er større om jeg må ringe.
Når jeg tenker meg om er det litt sånn privat også.

Gammel 24-09-12, 21:08   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan uproblematisk snakke i tlf i jobbsammenheng, men med familie og venner hater jeg det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:08   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater det også.

Gammel 24-09-12, 21:11   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde telefonskrekk i mange år. Har et snev av det enda, men nå er det mer "liker ikke" og ikke "tør ikke", heldigvis. Så jeg kan godt ta telefoner, men jeg foretrekker så absolutt mail og sms. Jeg hater å snakke lenge i telefonen, fordi jeg ofte holder på med noe når telefonen ringer (middag, vasking, lekser, etc), men også fordi jeg kun har mobil og får vondt i hodet (og blir helt varm på ene siden av hodet) når jeg har snakket i tlf i mer enn 10 minutter. Handsfree hjelper vel kanskje på det, må få skaffet meg det. Men jeg er veldig glad vi lever i en tidsalder der jeg kan kommunisere via mail og sms altså. Håper barnehagen får et system der man kan sende en melding for å si fra at barnet har fri eller lignende, i stedet for at man må ringe. Er ikke alltid de tar telefonen heller, så da må jeg ringe og ringe.

Gammel 24-09-12, 21:11   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kan uproblematisk snakke i tlf i jobbsammenheng, men med familie og venner hater jeg det.

Jeg er også omtrent på dette planet, skjønt hater er nok et for sterkt ord for min del. Telefoner til offentlige etater og sånt er ikke noe problem, så jeg har nok snarere en sosial utviklingshemming enn telefonskrekk. Tekstmeldinger og e-post er en gave for sånne som meg.

Gammel 24-09-12, 21:13   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater det også, selv med mannen. Likevel skal han ringe meg hver eneste kveld hjem fra jobb, mens jeg står opptatt med lekser, middag på ovnen, hunder som krever sitt etc.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:14   #11
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Ikke alene nei, jeg hater å prate i telefon.

Svigermor har etter 4 år gitt seg på "du må bare ringe og slå av en prat altså"
og jeg gjentar meg selv med "ja, du vet jo hvor glad jeg er å prate i telefon."
"Åååå?" kommer det fra henne også må jeg fortelle for n'te gang at jeg prater såvidt med min mor, kaaaanskje 1 gang i uka- og vi har verdens beste forhold, kjempeglad i henne, men vi er like lite glade i å prate i telefon begge to.
"Ja du sier det ja....mmm jah, men du må nå bare ringe da"
er jeg virkelig så dårlig på å ordlegge meg?

Men joda, jeg tar diverse telefoner, fordi jeg men liker det kommer jeg aldri til å gjøre nei.

Gammel 24-09-12, 21:14   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke telefonskrekk, og kan godt ringe offentlige etater osv, jeg bare liker ikke å måtte snakke i telefonen når andre vil.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:21   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er også omtrent på dette planet, skjønt hater er nok et for sterkt ord for min del. Telefoner til offentlige etater og sånt er ikke noe problem, så jeg har nok snarere en sosial utviklingshemming enn telefonskrekk. Tekstmeldinger og e-post er en gave for sånne som meg.

Jeg er og litt der. Jeg er liksom redd for å forstyrre eller noe.....og jeg er taletrengt altså!

Gammel 24-09-12, 21:26   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er heller ikke noe glad i å prate i telefonen. Jeg synes på en eller annen måte det er litt *eh* kjedelig.

Gammel 24-09-12, 21:33   #15
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har skrekk når det kjem til det å ringe nokon eg ikkje kjenner. Synest det er heilt grusomt, og utset det så lenge eg kan. Det gjeld både jobb og privat. Familie og vener er ikkje noko problem, og då kan eg skravla i veg ganske så lenge.

Gammel 24-09-12, 21:35   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er og litt der. Jeg er liksom redd for å forstyrre eller noe.....og jeg er taletrengt altså!

Det verste er de som ringer og gir seg til å tørrprate i en time og sånt. Heldigvis later det til å være en utdøende rase.

Gammel 24-09-12, 21:43   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker alt som kan løses ved sms eller mail. Ringer det, ber jeg ofte mannen svare. Jeg ringer og sjeldnere og sjeldnere selv. FB er en god grunn for det. Mange i familien ser jo uansett hva vi gjør.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:46   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Mine telefonregninger består gjerne av fire utgående telefonsamtaler og 200 sms.

Gammel 24-09-12, 21:47   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan virkelig ikke fordra å snakke i telefonen - det er så ille at det knyter seg fysisk i magen min om telefonen ringer. Må jeg ringe noen, kvier jeg meg i en evighet i forkant.

Det er bare et menneske jeg har opplevd at det er virkelig koselig å prate med i telefonen, og hun er Nabojenta. Hun har en synsk evne til å ringe meg når jeg virkelig har trengt et puff i humøret.

Gammel 24-09-12, 21:47   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det verste er de som ringer og gir seg til å tørrprate i en time og sånt. Heldigvis later det til å være en utdøende rase.

Da blir jeg nesten litt aggressiv...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.