|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Vedlikehold i Access?Jeg har en access-base som har begynt å oppføre seg som om den er programmert av min mor. Den er stor og den utsettes for massiv oppdatering/endring i en av de største tabellene i ett kjør - med triggere og shit alle veier. |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?Vi kan som dere ser ikke en pøkk om access, men vi er ikke helt tapt på Sybase eller Oracle eller ordentlige løsninger, så man kan snakke tekno til oss. |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?Access suger hoppetau, og min erfaring er at den ikke egner seg til større ting overhodet.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?Jeg deler hatet av full kraft. Jeg er egentlig klar for å gå løs på den som har bestemt at access er lurt i denne løsningen med øks. |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?Man overfører innholdet til SQL server, Oracle, MySQL eller Sybase ..
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?komprimer og reparer-knapp? |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Vedlikehold i Access?Vi er helt enige, men vi får ikke velge i denne løsningen her. Vi har flyttet så mye data ut av access som vi kan, men det som er igjen må ligge der inntil tredjepartssoftwarefolka skjønner sitt eget beste og lærer seg seriøs databehandling. |
![]() |
![]() |
|
|