![]() |
#1 |
A friend with benefits
|
![]() Photoshop-hjelp?Jeg har et motiv jeg har forsøkt å skjære ut fra et bilde, og har fått det til, men blir ikke fornøyd. Er det noen som er litt mer drevne i PS el. lignende enn meg som kan hjelpe?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Du bruker Polygonal Lasso Tool, regner jeg med?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Da tror jeg du må innstille deg på en pirkejobb. Zoome inn og bruke viskelæret. Men det er begrenset hvor mye du kan bruke angreknappen, så da må du kanskje være litt tøff. Alternativet er å lage en maske, og bruke en brush på kanten. Da er det lettere å gjøre om, om du plutselig synes du har fjernet for mye. |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Forresten, du kunne prøve noe som hetter Matting. Jeg må sjekke i Photoshop hvor det er, jeg husker ikke i farta. Hang on. |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Sjekk under Layer > Matting. Der finnes 3 ulike funksjoner. Defringe, der du kan sette inn hvor mange piksler du vil fjerne. Eller Remove Black (eller White) matte. På ditt bilde ser det ut som Black er problemet (det er en smal svart kant ytterst). Du kan prøve alle 3 og se om det blir bra. Men min erfaring er at jeg må frem med zoom og brush for å få det helt bra. |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Det er vel ikke sånt som alle går rundt og kan akkurat. |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
|
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Har du forsøkt å utvide det du har markert med et par pixler (expand selection)? Å angi Feather er også en mulighet. Det er også lettere å få rette kanter om du har et stort bilde (skalere ned etter du har klippet ut). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Photoshop-hjelp?Ja, ser du har fått bra tips. Lykke til med pirkejobben, for det må til.
![]() |
|
|