Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Automatisk pålogging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 19:16   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Automatisk pålogging

På hvilke nettsteder bruker du automatisk pålogging?

- og hvorfor?

Gammel 10-10-12, 19:25   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Automatisk pålogging

På DNV sine sider, fordi jeg har altfor mange passord å huske på. Skulle ønske resten av klasseselskapene også hadd automatisk pålogging. I det minste nettside.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:31   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På alle det går an. Fordi jeg er lat og fordi jeg ikke har sensitiv informasjon andre steder enn der automatisk pålogging ikke går an.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:35   #4
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

PÅ alle steder der jeg kan. Hvorfor? Fordi jeg er lat?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:50   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

På hjemmemaskina har jeg det på det meste jeg kommer på nå i farta. På jobbmaskina har jeg ikke det, naturlig nok kanskje. Jeg har også automatisk pålogging på mobilen men har tenkt at jeg bør fjerne det siden jeg ofte bruker den på diverse usikra trådløse nettverk rundt omkring.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 19:51   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:08.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:10   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

På alt jeg kan. Det er bare jeg som bruker denne pcen.

Gammel 10-10-12, 21:13   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

På de stedene kun jeg bruker. Jeg og mannen bruker samme pc, men få av de samme nettstedene. Han snoker ikke, og jeg skriver uansett ikke noe han ikke kan få lese. Hadde det vært et problem hadde det nok stukket mye dypere enn som så, tenker jeg.

Gammel 10-10-12, 21:17   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På alt som det er mulig til, siden det bare er jeg som bruker denne pcn.

Gammel 10-10-12, 21:26   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

På alt mulig. Både på Mac og iPad. Og jobb-pc. :lat:

Jeg er ikke den eneste som bruker verken macen eller padda, men det er uansett ikke så mye spennende å finne tror jeg. Jobb-pcen får jeg ha i fred.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:27   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ingenting utenom jobbmail som en MÅ ha det på.

Gammel 10-10-12, 21:28   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korfor? For det er lettvint vel. Eg har ingenting å skjule for nokon som helst på noko som helst slags nettside eg frekventerer.

Gammel 10-10-12, 23:29   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

På foreldreportalen og facebook.

Gammel 10-10-12, 23:34   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Automatisk pålogging på Facebook, foreldreportalen, hotmailkontoen, pinterest og sikkert et par andre sider jeg ikke kommer på i farten.
Har automatisk pålogging både på egne maskiner og jobb-pc.

Jeg hadde ikke hatt det om andre hadde brukt mine maskiner.
Spesielt her inne har jeg ingen ønsker om at andre skal kunne gå inn som kirsebær å se alt hva andre skriver og slikt.

Gammel 10-10-12, 23:59   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ikke jobbsystemene, eller jobb pc. Her hjemme: det meste.

Gammel 11-10-12, 07:50   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker det på laptopen min de stedene jeg kan.
For det er jo så kjedelig å skrive inn passord hver gang.

Men så har jeg begynt å lure på om det kanskje ikke er helt riktig å gjøre det så lenge jeg har tilgang til blogger og medlemssalonger hvor mer private ting blir skrevet. Ikke at kreti og pleti bruker min pc, men likevel.

Gammel 11-10-12, 08:04   #17
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har passord på alt av Macer, PCer, telefoner osv. Men når man er inne, så er det fri flyt på alt som er mulig å ha det på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:08   #18
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker nesten aldri automatisk pålogging, tenker det er tryggere å logge på manuelt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:10   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har passord på pc og skjerm, den kommer veldig raskt når pc'n står urørt.
Ellers har jeg passord på mail som må skrives hver gang og er kryptisk langt.

Forum og Facebook har auto.brukernavn og passord, men man skal knekke noen koder før man kommer dit.

Sist redigert av Fløyel : 11-10-12 kl 09:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:32   #20
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Viktigere at man har gode passord og forskjellige passord på websidene enn at man ikke bruker husking av passord. Har ellers automatisk låsing av pc-en og kjører med kryptering av disk.

Godt passord:
- Minimum 12 tegn
- Kombinasjon av store og små bokstaver
- ha med tall eller symbol (åæø teller også som symboler)

Og som gjentatt noen ganger før: Et passord trenger ikke være "kryptisk" og i den form at det er vanskelig å huske. GulS0ppFuglekassa er et mye bedre passord enn yEm4iQ9w. Sistnevnte passord vil en vanlig pc bruke under et døgn på å gjette seg fram til.

Sentrale her er at god lenge på passordet er meget sentralt.

Sjekk passordene du bruker via f.eks. howsecureismypassword.net eller passwordmeter.com.

De vanlige nettleserne lagrer passord ukryptert på harddisk. Å komme seg forbi Windows, Linux og Mac OS-påloggingspassordet er enkelt på et standard oppsett. Mange kjører ellers f.eks. sjekking av e-post ukryptert, slik at hvis man er på samme trådløsnett kan man raskt snappe opp passordet.

Jeg ser ikke på det som spesielt usikkert å egentlig ha en lapp liggende i en skuff hjemme hvor man har skrevet opp passordene - jeg ser på det som større sjanse for at noen ville hacke en tjeneste eller sniffer nettverk enn at de bryter seg inn og stjeler min lapp med passord. Det er ellers lett å bruke "glemt passord"-funksjonen. Og husk å ha passordgjenoppretting mot andre e-postkontoer eller mobil på tjenester som gmail, hotmail o.l.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.