Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken vinterjakke skal jeg ønske meg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-12, 19:20   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken vinterjakke skal jeg ønske meg?

Med termin i begynnelsen av november og dermed litt mørk og kald permisjonstid så tenker jeg at jeg trenger en ordentlig god vinterjakke. Det er mye fukt i trøndelag så det ikke kan være dunjakke, men noe som tåler litt regn og fukt. Helst ønsker jeg at den skal nå meg til midt på låret ca, tåle litt vær og samtidig være litt lett og behagelig.

Dette blir nok årets bursdagsgave fra mannen. Hva skal jeg ønske meg?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 20:46   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken vinterjakke skal jeg ønske meg?

Dunjakke fungerer ypperlig her i Trondheim altså Jeg har aldri vært så god og varm som etter at jeg kjøpte meg dunjakker.

Jeg har en Bergans Sauda dunjakke. Veldig lett og god. Bruker den i all slags vær. Har også en North Face parkas jeg er veldig glad i. Den er foret med dun, men er vanntett i ytterstoffet. Den går litt ned på låret. Er vel en del av FP-uniformen.

Gammel 25-08-12, 20:49   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også Bergans sauda dunjakke, fant på salg i fjor høst. Elsker den, endelig var jeg varm jeg også. Bor i Rogaland, men brukte den mye i fjor vinter.

Gammel 25-08-12, 20:54   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har den North Face-parkasen og har ikke frosset siden. Den er vanntett og veldig god og varm.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 20:55   #5
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Den var veldig fin Snuppa!! Kunne gjerne tenkt meg akkurat den i brun ser jeg. Selger de den f.eks på XXL?

Gammel 25-08-12, 21:02   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også FP-parkasen og den er super her i byen synes jeg. Spesielt om vinteren. De bruker å ha den på XXL, men det er kanskje litt tidlig ennå. Ellers ser jeg ganske mange gå rundt i noen halvlange parkaser fra didrikson.

Gammel 25-08-12, 22:34   #7
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også den North Face parkasen i fargen eggplant. Jeg elsker den og har ikke frosset siden jeg fikk den!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:55   #8
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har også NF-parkaen I brunt. Elsker den!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:08   #9
vixen

vixen sin avatar

Standard

Det blir nok en sånn altså! Heter den noe annet enn North face parka? Sånn i tilfelle jeg skal lete etter den på nettbutikk. Er den liten eller stor i str?

Gammel 28-08-12, 08:11   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

North Face Arctic Parka.

Gammel 28-08-12, 08:46   #11
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Tja... Jeg er 161 høy. Ikke supertynn, men heller ikke kjempestor. Sånn akkurat passe M var kjempefin i lengden og rundt mage/bryst, men ble litt kort i armene og litt trang over ryggen til meg. Pga det gikk jeg opp til L. Litt lang nå, men det er egentlig bare godt når det er kaldt.

Gammel 28-08-12, 10:06   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har den i str M, kjøpte først L men den var altfor stor. Jeg er en ganske normal str 40 og 173 høy.

Nå benyttet jeg sjansen til å få meg enda en North Face dunjakke, siden sønnen min er i USA nå og besøker tidligere vertsfamilie får jeg den sendt dit og sparer endel på det.
Denne er jo en kortere jakke, jeg bestilte den grå.

http://www.backcountry.com/the-north...womens-tnf6529

Gammel 28-08-12, 10:59   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvor får man tak i NF-parkaen? Leter litt på nett men finner den ikke noe sted?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 11:53   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje denne Danefæ Else vinterfrakk kan være noe? "Frakken har tapede sømmer og er 100% vind-og vanntett, men likevel pustende. Den tåler en hydrostatisk hode på 5000 mm."

Jeg liker min veldig godt, og brukte den hele forrige vinter. Fungerer fint til -10. Det er vel vind og vanntett du trenger mest? Jeg synes ikke dunparkas eller jakke er det samme.

Gammel 28-08-12, 11:58   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Dunparkas er utrolig mye varmere enn en sånn vindjakke, da. NF er også vanntett og vindtett.

Gammel 28-08-12, 12:39   #16
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg er 171 cm høy, har den i str S. Kjøpte den i str M et par måneder etter siste fødsel, men to måneder senere var den altfor stor. Bruker S og M i klær, evt 36/38. Kunne vært bittelitt lengre i armene, men den holder akkurat.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:41   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Dunparkas er utrolig mye varmere enn en sånn vindjakke, da. NF er også vanntett og vindtett.

Vanntett og vindtett er bra. Jeg synes dun er for varmt mange vinterdager, greit nå jeg venter på banen, men ikke til å gå tur med. Men der er vi forskjellige, ser NF parkasen er mye brukt.

Gammel 28-08-12, 13:54   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også nf parkas, jeg elsker den. Har i tillegg en Parkas fra Daniel franck, liker den også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:52   #19
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Kanskje denne Danefæ Else vinterfrakk kan være noe? "Frakken har tapede sømmer og er 100% vind-og vanntett, men likevel pustende. Den tåler en hydrostatisk hode på 5000 mm."

Jeg liker min veldig godt, og brukte den hele forrige vinter. Fungerer fint til -10. Det er vel vind og vanntett du trenger mest? Jeg synes ikke dunparkas eller jakke er det samme.

Denne er min favoritt også. Brukte den fra oktober til april i fjor i all slags trøndervær uten å bli verken våt eller kald.

Gammel 28-08-12, 22:18   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kreperer av varme i dun. Jeg bruker en vanntett kåpe fra Didrikson hele året. Det er først om vinteren den ikke er for varm. Hvis jeg skal være i ro ute, må jeg jo ha litt mer på meg, men jeg er jo alltid i bevegelse når jeg er ute? Særlig om vinteren, kanskje. Jeg er en type som blir utrolig fort varm, det skal nevnes.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.