|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Det som er bra med NorgeDet som jeg synes er bra med Norge, er at alle mennesker her har en noenlunde lik forutsetning for å kunne få seg en utdanning, om man ønsker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVelferdsordningene våre! Foreldrepermisjon, sykelønn, barn i helsevesen og svangerskapsomsorgen ikke minst. Skole og utdanning. Og barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeEg likar lista til Are Kalvø. Skreve etter 22.juli 2011.
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeListen til Are Kalvø har jeg hengende på kontoret. Den er så fin.
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAre Kalvø.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAre Kalvø har sagt det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeAt kronprinsen, fremtidig statsoverhode, får gifte seg med en alenemor med tildels "brokete fortid" uten at han må si i fra seg retten til å bli konge. Og at hun får bli dronning.
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Det som er bra med NorgeFineste lista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det som er bra med Norge
Og at barna deres kan gå på en helt vanlig barneteaterforestilling sammen med andre barn på en helt vanlig regnværslørdag.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Det som er bra med NorgeOgså legge til: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Det som er bra med Norge
Og de kan "krangle" om is med ungene sine på en bitteliten kiosk midt i en bitteliten by på Sørlandet, med alle oss andre rundt, med sikkerhetsvaktene kledd helt normalt og på slik avstand at man må se godt etter for å se at de er der, uten at det blir noe som helst oppstyr.
![]() |
![]() |
#14 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVi har folk som Per Fugelli.
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVi har et velferdssystem som sørger for at folk har en sjanse selv om de skulle bli (selvforskyldt) syke.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeSignerer alt over her, og legger til at etter vi fikk Lillemann, og jeg har fått innblikk i hva det innebærer å få et så funksjonshemmet barn, ikke bare i Norge, men også i land som USA, Brasil og land som Portugal, Italia og Spania - så takker jeg hver dag de himmelske makter jeg ikke tror på, at jeg bor i Norge. Fy søren så godt jeg har det!
![]() |
#18 |
guru advisor
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeVeldig mye av det Viktige er sagt. Da vil jeg si litt om Allemannsretten. Den er noe av det jeg er stolt av i Norge. Det å kunne bo i et land hvor det finnes hytter som er tatt vare på i dugnadsånd, som du kan bruke når du vil, det er fint! At vi kan legge ut på tur uten å spørre om lov, plukke bær og sopp, fange fisk og plukke blomster vi finner på veien uavhengig av hvem vi er og uavhengig av hvem som eier grunnen. Låse oss inn med en nøkkel som passer til hytter i hele Norge. Finne en kano i uthuset. Bære inn litt ved. Finne rent vann i bekken. Registrere oss, vaske etter oss og bære med oss søppelet hjem. Det gjør meg glad og stolt at vi har et slikt system, basert på tillit, som fungerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Det som er bra med NorgeJeg synes det aller, aller meste er veldig, veldig bra i Norge jeg. Og langt på vei bedre enn de aller fleste andre land. Jeg ville nok aldri bodd noe annet sted. Vi er kjempeheldige som ble født her!
![]() |
|
|