Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kalendergaver gutter på 5 år "trenger"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 07:07   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalendergaver gutter på 5 år "trenger"

Vi skal være bortreist en god del av adventstiden i år. Derfor har vi bestemt at ungene får pakkekalender de 10 dagene vi er i Norge i år. Ellers hadde jeg kjøpt en ferdig kalender.

Å kjøpe 10 pakker til en jente på snart 8 er lett som en plett; strømpebukser, hårspenner, leppepomader, ullsokker, vanter. Ja, det er overhodet ikke vanskelig å finne ting som jeg uansett hadde kjøpt fordi hun trenger det og hun setter stor pris på å få.

Det er verre med Knerten på 5 år. Hva trenger en gutt på 5 år som ikke koster mer enn at det kan puttes i en kalender (10-50 kroner), som har en viss bruksverdi og som han blir glad for å pakke opp? En og annen ullsokk går nok greit, men han blir ikke like happy for sånt som søsteren gjør. Jeg har god lyst til å kjøpe en legokalender og dele pakkene i 10 pakker, men det blir skikkelig urettferdig siden søsteren også ønsker seg ferdigkalender.

Gammel 05-11-12, 07:10   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergaver gutter på 5 år "trenger"

Hva er han opptatt av da? Hva liker han? Er det noe som kan brukes der? Hva med å dele opp en Lego-pakke, ikke kalenderen, men sånn tilsvarende å dele opp et puslespill?

Gammel 05-11-12, 07:17   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Schleich-dyr, liten lommelykt, kul refleks, sprettball, sånne lureting (isbiter som ikke smelter, f.eks.), selvlysende klistremerker.

Gammel 05-11-12, 07:30   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søstrene grene har endel som er kurrant iallefall.
- sokker, kule truser og sånn vil jo fylle opp litt - men ellers har de tryllesaker, lupeboks for innsektsstudier, klistremerker ol. Kan han sette pris på en kul og egen kopp? Refleks? Han kan jo skrive og, kan han ikke? Så da kan jo notatblokk og penn være interessant? Nabbiperler?

Uansett: Søstrene Grene er mitt tips.

Gammel 05-11-12, 07:53   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpe en legoeske som du deler opp?
Truser, kul tannbørste, reflex, lommelykt.

Gammel 05-11-12, 09:17   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Kjøpe en legoeske som du deler opp?
Truser, kul tannbørste, reflex, lommelykt.

Enig. Legoeske som du deler opp i feks 2 dager.
Jeg bestilte små legoesker fra Biit, Superhelt-lego, som visstnok ikke er å få tak i i Norge, til bursdagsgaver som minstemann blir bedt i.
De har masse rimelig lego, gratis frakt om du bestiller for mer enn 160,- og det kom ila. en uke. i Postkassen.!!

Enig i at det er værre å finne småstæsj til gutter. Derfor er jeg glad til så lenge de vil ha lego-kalender.

Min gutt blir glad for sånne småting.
Vi kjøpte en tannbørste i butikken her en dag, med sugekopp så han kan henge den opp på badet, det var fryktelig stas.
1 dag for å se den nye Reisen til Julestjerne-filmen?
1 figur til Skylanders Wii om han har det? De selges rimelig siden det har kommet nytt spill. De selger filmer og spill rimelig på Biit også.
Evt kjøpe brukt spill på GameStop? Eldste har gjort det flere ganger og det har aldri vært noe feil på de..
Skapelodd?
Sprettball, såpebobler,
Apoteket pleier å ha forskjellige småting.
Klistremerker? Tatto?
Sånne tjukke trekantfarger fra FABER, i metallfarger, neonfarger?

Gammel 05-11-12, 09:30   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hodelykt og prompepute var en høydare!! Og barnekikkert!! Kule truser og festlige sokker, men nå er ungen veldig lett glad for gaver, hjemmestrikka ullsokker, og han gviner a lykke!!

Gammel 05-11-12, 09:56   #8
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt på kalenderpakker.no. Lego, sprettball, cars-ting, blyantspisser mm.

Gammel 05-11-12, 10:01   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg har bestilt på kalenderpakker.no. Lego, sprettball, cars-ting, blyantspisser mm.

Takk. Det var jo en ganske genial nettside for slike småting.

Gammel 05-11-12, 10:16   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er jo en liten smarting, så kanskje sjekke nettbutikken til Teknisk Museum for hjernetrimgaver?

Gammel 05-11-12, 10:17   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sånn en, f.eks: http://213.236.204.41/ItemDetail.aspx?itemno=9234440668

Gammel 05-11-12, 10:17   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Han er jo en liten smarting, så kanskje sjekke nettbutikken til Teknisk Museum for hjernetrimgaver?

Takk for det tipset også.

Jeg så på kalenderpakker.no at de solgte geomag som kunne pakkes om til smågaver. Det er en VELDIG god ide til ham.

Gammel 05-11-12, 10:21   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

En sånn en, f.eks: http://213.236.204.41/ItemDetail.aspx?itemno=9234440668

Definitivt en god idé.

Egentlig er tanken min at de skal få noe de uansett trenger og ikke bare enda mer leker. Det er så enkelt med snuppa, men ikke like enkelt med knerten.

Han vet det forøvrig selv. Jeg ba ham skrive ønskeliste til jul, og svaret var "Nei. Det trenger jeg ikke gjøre. Jeg har alt jeg trenger." Bortskjemt eller bare veldig takknemlig?

Gammel 05-11-12, 10:39   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

fingervotter og hansker er jo kult hvis de har litt kult mønster. Kinderegg. Ballonger. Blyanter, tusjer etc som er enten gull, sølv, glitrer eller er metallic. Sokker kan være kult med kult mønster på.

Gammel 05-11-12, 10:42   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Definitivt en god idé.

Egentlig er tanken min at de skal få noe de uansett trenger og ikke bare enda mer leker. Det er så enkelt med snuppa, men ikke like enkelt med knerten.

Han vet det forøvrig selv. Jeg ba ham skrive ønskeliste til jul, og svaret var "Nei. Det trenger jeg ikke gjøre. Jeg har alt jeg trenger." Bortskjemt eller bare veldig takknemlig?

Tja. Eller ikke så store behov fra lekekatalogen. Det er helt greit tenker jeg, da ser han at han har endel ting også.

Men en ting å tenke over: Du har flere ganger skrevet at jenta di ikke leker. Hun liker bedre mer voksne gaver. Ergo gir du henne ting hun ønsker seg når du ikke gir henne leker, men fingervotter og pynt istedenfor. Jeg synes derfor det blir litt skjevt hvis du trer samme gavemønster nedover hodet på knerten hvis han egentlig er en som ønsker seg leker. Greit nok med noe som bare har bruksverdi, men ikke alt. Ei legoeske fordelt på 10 pakker tenker jeg må være helt fint. Evt noen små legoting. Mine har hatt veldig stor glede av legofigurer, de er til tider kulere enn et helt sett, kan det være noe?

Gammel 05-11-12, 10:48   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Godt innspill, Katta. Jeg har ikke tenkt sånn på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.