Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: Hvem går i 1. maitog?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 21:09   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spin-off: Hvem går i 1. maitog?

Jeg gikk ikke i tog i går, men jeg og mine to venninner satt og snakket om hvem som går i tog.

Er det de tradisjonelle "arbeiderne"? (Jeg sier jo ikke at jeg ikke er arbeider fordi jeg er akademiker altså)

Vi kom selv fram til at den "typiske" 1.mai-gjengeren er akademikerne med foreldre som var arbeidere. (en del av "raddisene" fra 67)

Jeg er oppvokst med 1.mai-tog. Bestefaren min var kommunist og bestemora mi var bare rød sånn generelt (ikke SÅ blodrød kanskje)

Sist redigert av Che : 03-05-08 kl 08:28. Årsak: må holde meg til en dag...
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 22:37   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn-off: Hvem går i 17.maitog?

Øh.. 17 mai eller 1 mai? Det er kanskje lettere å svare på det siste?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 22:40   #3
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg går utifra at det er 1.mai vi snakker om? I såfall er det kvalitetsmenneskene som går i tog.

Gammel 02-05-08, 22:41   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

17.mai er det vel skolebarn som går i tog.

Om du mente 17 mai er det vel en litt mer salig blanding. For det meste av folk med et bevist ståsted til venstre i politikken, eller politikere wannabees.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 22:42   #5
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

17.mai er det vel skolebarn som går i tog.

Om du mente 17 mai er det vel en litt mer salig blanding. For det meste av folk med et bevist ståsted til venstre i politikken, eller politikere wannabees.

Det glade vanvidd!

Gammel 02-05-08, 23:02   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går i tog både 1. og 17. mai. Jeg er oppvokst med å kun gå i det sistnevnte, jeg kommer ikke fra noe sosialisthjem.
Men jeg BOR i et sosialisthjem nå da.

Gammel 02-05-08, 23:22   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går utifra at du mener 1. maitog, ellers er du veldig på viddene.

Jeg er fra en sosialistfamilie, men vi har aldri gått i tog. Dog har pappa alltid spilt i tog. Men det var nøye å flagge og IKKE jobbe i hagen. Det var dødssynd, og kun ekle Høyrefolk som gjorde det for å provosere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:30   #8
Nebbia
Passiv

Standard

1.maitog, 17. maitog. Who cares? Poden er mest opptatt av t-banen, men tog generelt har høy status.

Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:32   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk i 1.mai-tog til jeg flyttet hjemmefra. Der jeg vokste opp var det kun funksjonærer som ikke gikk i toget, og det var faktisk mange som var overrasket over at min far, veterinæren, gikk i toget.

Etterhvert gikk 1.mai over til å bli en fridag - og i går hadde jeg jobbet i hagen dersom det ikke hadde regnet.

Gammel 02-05-08, 23:36   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Hviken maidag snakker vi om?
Jeg er arbeiderakademiker, og har aldri gått i 1. mai-tog. Jeg går selvfølgelig i 17.mai-tog.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:39   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri gått i 1.mai tog uten og ha spilt i korps. Det har jeg derimot gjort endel ganger.
Her i heimen er det ungene som var mest fornærma over at vi ikke gikk i tog 1.mai.

17.mai tog har jeg gått i en haug ganger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 00:27   #12
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. mai tog har jeg ikke gått i siden jeg sluttet i skolekorpset. 17.mai tog går vi i hvert år.

Gammel 03-05-08, 00:35   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg går utifra at du mener 1. maitog, ellers er du veldig på viddene.

Jeg er fra en sosialistfamilie, men vi har aldri gått i tog. Dog har pappa alltid spilt i tog. Men det var nøye å flagge og IKKE jobbe i hagen. Det var dødssynd, og kun ekle Høyrefolk som gjorde det for å provosere.

Kan signere denne bortsett fra at min pappa har aldri spilt noe i noe tog.

Gammel 03-05-08, 08:26   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Hvem går i 1.maitog?

*kremt* 1.mai vi snakket om ja...

Gammel 03-05-08, 18:40   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går i 1. mai-tog. Jeg er vel ikke akademiker, siden jeg ikke har en universitetsgrad? Men jeg har fire års høyere utdanning. Jeg kommer fra arbeiderklassen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 20:21   #16
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Etterhvert gikk 1.mai over til å bli en fridag - og i går hadde jeg jobbet i hagen dersom det ikke hadde regnet.

Du er kanskje en sånn en som har mobiltelefon også, du?

Gammel 03-05-08, 20:26   #17
snus
Fullverdig medlem

snus sin avatar

snus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinn-off: Hvem går i 1. maitog?

Vi gikk i tog 1 mai

Gammel 03-05-08, 21:02   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør. Jeg er høyt utdannet akademiker, middels lønnet, småbarnsmor. partitilhørighet på venstresiden, uttalt feminist.

Gammel 03-05-08, 21:08   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gjør. Jeg er høyt utdannet akademiker, middels lønnet, småbarnsmor. partitilhørighet på venstresiden, uttalt feminist.

Ditto. Jeg vil også føye til at jeg alltid har gått, fra jeg kunne gå, før det ble jeg sikkert trillet i vogn. Jeg er barn av to erke-68'ere.

Gammel 03-05-08, 22:12   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem går i 1. maitog?

Jeg gikk aldri i toget hjemme, der eide lokale og veldig arrogante Ap 1. mai. Det var tidligere en 90 % Ap-kommune i det røde fylket, men arrogansen hadde sin pris og etterhvert mistet de flere og flere velgere. Ikke rom for sosialister der, nei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.