|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Kjøpe snøfreser hos Clas Ohlson? | |||
Helt klart! Rimelig og et godt produkt! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Tja, tjo. Den er såpass rimelig at det ikke er noen krise om den blir ødelagt etter 2 sesonger |
1 | 12,50% |
Skeptisk til å kjøpe slike ting hos Clas Ohlson |
3 | 37,50% |
Never, ever! Dårlig kjøp! |
1 | 12,50% |
Kan vi ikke bare ha sol, sol, sol? |
2 | 25,00% |
Deltakere: 8. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Clas Ohlson sin snøfreserNoe å vurdere? Eller bare ræl?
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreserDet er ikke jeg som har lest side opp og side ned om snøfresere før det kom i hus her, men jeg skal love at det var mye studering!
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03 Sist redigert av gullet : 19-11-12 kl 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreserDa vi kjøpte og sjekket dette så var konklusjonen at de billige snøfreserne var greie når snølaget var relativt tynt og snøen ikke var våt. Vi bor på østlandet, har diger gårdsplass med oppoverbakke og det er relativt ofte null grader og ganske store mengder snø. Vi kjøpte en diger, dyr en altså. Den lette snøen er jo ikke noe problem å ta med skyffel uansett.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreser
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreseriPaden retter femøring til femåring.
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreserService tror jeg vi kan få på det lokale verkstedet. Han tar alt av tekniske ting, og har hatt service på gressklipperen vår i flere år nå.
![]() |
#7 |
Borte
|
Ja, og som ikke er et slit å bruke, eller som ikke virker, de dagene man virkelig har bruk for snøfreser. Dvs. når det kommer mye, tung snø. Selv pappas snøfreser som kostet 10 000 kan være tung å bruke på de dagene. For meg er det nesten litt livskvalitet i å ha en god snøfreser altså. Det har virkelig vært blytungt å skyve rundt på snøen enkelte ganger, og jeg ser for meg at en dårlig snøfreser er litt som å gå med skyffel. Det er iallefall det vi ble fortalt av de som hadde Clas Ohlson-varianten.
![]() |
#8 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Clas Ohlson sin snøfreserJeg har en slags "indre kjennskap" til Clas Ohlson, og synes ikke du har noe å frykte. Det sies at man kan se på produktet på den svenske websiden, der er det flere brukererfaringer. Kundene liker denne freseren og synes de får mye for pengene.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil tro man finner en del guider på nettet for hva man bør tenke på når man kjøper fres. Relevant her er bl.a. hvor i landet man er (bruksfrekvens, snømengder, sesonglengde), hvor stor plass det er man skal frese, hvor langt/høyt fresen må kunne kaste snøen etter hvert som det blir en del ut over vinteren (og denne vil jo lage dunger), serviceintervaller, tilgangen til deler om noen år (eller er den såpass rimelig at man mer tenker bruk og kast?), er det helt flatt eller helling i området man skal bruke den og sikkert en rekke andre faktorer. Hvor hyppig man har mulighet til å ta snøen etter hvert som det kommer spiller såklart også inn.
![]() |
|
|