Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudkremserie

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 15:26   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hudkremserie

Ok, eg er klar over at dette i grunn er eit håplaust spørsmål - vil sikkert vere veldig mange ulike svar, men prøver nå likevel.

Eg har brukt Clinque i sikkert 10 år, og i grunn fornøgd med dette, men har litt lyst til å prøve noko anna også. Meiner eg hadde ein periode med Lancome på 90-tallet ein gong, var ok det også. Høyrer gjerne andre sine erfaringar.

Tørr/normal voksen hud (40). Ikkje sensitiv eller noko slikt, men orkar ikkje kremar som luktar mykje.

Gammel 12-02-12, 15:37   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hudkremserie

Ja, her kan du garantert få mange forskjellige svar. Jeg har brukt Lancômeprodukter i sikkert 25 år, har prøvd litt annet innimellom men alltid kommet tilbake til det. Jeg liker heller ikke for mye lukt, de fleste kremene fra Lancôme lukter mildt og godt. Men den serien i lilla bokser lukter veldig sterkt, jeg fikk noen prøver engang og de luktet altfor mye. Ellers syns jeg Kanebo, Shiseido og Babor har gode kremer, men Babor blir litt dyrt syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:15   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vil anbefale Dermalogica dersom du er litt vár på lukt. Ja, og så er de fleste produktene jeg har prøvd derfra veldig gode, også.

Gammel 12-02-12, 22:33   #4
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Ren fra apoteket, helt rene og luktfrie. Fantastiske produkter, og jeg tror jeg har prøvd alt av kremer. Men jeg har uren, fet hud da. Men de har jo kremer for alle hudtyper

Gammel 12-02-12, 22:36   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde også REN nettopp og likte ikke de produktene i det hele tatt. Luktfrie? De lukter fryktelig sterkt og vondt. Så her får du svar som spriker i alle retninger, akkurat som forutsett.

Gammel 12-02-12, 22:46   #6
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg prøvde også REN nettopp og likte ikke de produktene i det hele tatt. Luktfrie? De lukter fryktelig sterkt og vondt. Så her får du svar som spriker i alle retninger, akkurat som forutsett.

Ja smaken er som baken..heldigvis, Og ja, når jeg tenker meg om har noen av de produktene litt merkelig lukt, men ikke den kremen jeg bruker..

Gammel 12-02-12, 22:58   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i Biotherm sin grønne Aquasource-serie. Dagkremen med gelekonsistens trekker raskt inn og kjennes behagelig. De har også en rosa serie for tørr hud. Liker heller ikke sterke lukter, så har holdt meg til Biotherm og Dermalogica de siste årene.

Gammel 12-02-12, 22:59   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg kjøpte et reisesett for normal hud for å teste, med dagkrem, nattkrem, rens, maske og serum. Serumet luktet tran, det kastet jeg etter en gangs bruk. Masken lukter også direkte vondt. Nattkremen lukter fryktelig sterkt, mannen min lurte på hva det var som luktet med en gang han kom inn på soverommet. Dagkremen og rensen går an å bruke, men jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer REN, nei.

Gammel 13-02-12, 05:02   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Dermalogica har mye bra. Dior også, men de har mer utpreget lukt på produktene sine (godlukt, synes jeg, da ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 06:34   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Du behøver ikke ha alle produktene i samme serie heller? Jeg velger det beste fra ulike serier, det funker fint. Også leter jeg stadig etter nye favoritter, bytter ut, men kan gjerne dele listen min per idag; jeg bruker rensemelk og -vann fra Decleor (brukes også til fjerning av mascara og skygge), peeling fra md, dagkrem med faktor fra md, fuktmaske fra Decleor. Nattkremen min er Olay Regenerist Night, fåes kjøpt på Vita for under 200 kroner, og er fantastisk god. Øyekrem har jeg en pause fra (tror jeg kanskje funker best uten). Når det gjelder serum har jeg ikke funnet min favoritt ennå, forsøker stadig nye merker, Babor sin er god, men jeg leter altså videre.
Jeg vil egentlig anbefale deg å gå til en hudpleiesalong, all min erfaring viser at produktene de har der alltid er hakket bedre enn dem du får på vanlige parfymerier. Av parfymerimerker anbefaler jeg egentlig Biotherm, det er den serien jeg har forsøkt som gjorde mest for huden min. Men jeg mener likevel at md, Babor, Decleor, Dermalogica, Skin Doctors, Jan Marini etc gir deg langt bedre hudpleie.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:38   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tusen takk for tips - syns det var nyttig Ingen shopping på meg heilt enda - rekk jo aldri butikkar, men har notert ned!

Gammel 20-02-12, 16:57   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som har prøvd Bodyshop sine produkter? Jeg elsker egentlig Dermalogica, men jeg synes det er altfor dyrt. Ikke liker jeg å handle slike produkter fra utlandet heller. Derfor prøver jeg nå rens, serum og øyekrem fra Bodyshop, men bruker en Dermalogica dagkrem og peeling.

Jeg har meget, meget sensitiv og tørr hud og tåler Bodyshop sine aloeveraprodukter godt så langt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 17:31   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Eg har enda ikkje kjøpt noko eg da. Vurderer dette her: http://www.blivakker.no/product/derm...in-kit-5-deler-
For liksom å få prøvd litt, men håpar det gir fuktighet nok. Er langt i fra plaga av feit hud. Men kanskje bodyshop er tingen? Men Bodyshop er vel heller ikkje spesielt billig? Kva kostar kremane der?

Gammel 06-08-12, 17:38   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men kanskje bodyshop er tingen? Men Bodyshop er vel heller ikkje spesielt billig? Kva kostar kremane der?

Sånn 269, 279 osv. alt etter hva man kjøper. Tror dag/nattkremen ligger deromkring i pris. Dagkremen jeg brukte av Dermalogica koster over 1200 kroner, og det er for dyrt synes jeg. Jeg hadde også en annen Dermalogica dagrem som koster over 600 kroner, men jeg synes det er dyrt også.

Jeg har testet E vitaminkremen nå i sommer og er strålende fornøyd, jeg tåler den serien godt og den lukter ikke.

Så vil jeg anbefale Sheaskrubben, den er bare helt nyyyyydelig!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 17:47   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

1200 ja, såpass..
Ser at 100 ml hos Bli Vakker ligg på ca 500, men det er sikkert en annan variant enn den du har. Syns det er ein jungel å finne fram i.

Gammel 06-08-12, 17:52   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Dermalogica sin Intensive Moisture (eller noe i den duren) koster ca 600,- for 100 ml, og den gir masse fuktighet og er veldig drøy.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 17:57   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker kremer fra L'Occitane. Synes de fukter godt. Har brukt REN også, uten å kjenne lukt.. Nå bruker jeg REN serumet med fiske lukt. Blandet med krem kjenner jeg ingenting.

Gammel 06-08-12, 18:05   #18
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg er superfornøyd bruker av Mary Kay de siste 4 årene. Vært innom andre ting når jeg har gått tom f.eks, men kommer stadig tilbake!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 18:25   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt utrolig fornøyd med den nyeste hudpleieserien fra YSL som heter "Forever". Jeg bruker ansiktsvask, cleansing og dag/nattkrem med solfaktor 15 og huden min har ikke sett så fin, frisk og "ung" ut på evigheter. Anbefales m.a.o. varmt!

Gammel 06-08-12, 18:26   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med en krem fra Dior nå. Veldig svak duft.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.