|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Vekker du ungene dine om morgenen?Vi lovet ungene at de skulle få sove så lenge de ville i ferien. Vi lurer på om det var en dårlig idé. Og i natt, som vi bare hadde knerten hjemme som ikke er så opphengt i regler og avtaler, så tvang jeg ham opp kl 10.
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg lar de ikke sove så lenge de vil, nei. Eller dvs jeg vekker den andre når den første har våknet. Det skjer sjelden at begge sover til over 9, men eldste kan gjerne sove til 10-10.30 hvis hun får lov, og hun får veldig vanskelig med å sovne igjen til kvelden. Mens andre dager våkner hun 7.30-8.00 av seg selv. Stort sett er det yngste som våkner litt før åtte, så vekker jeg eldste etterpå.
![]() |
#3 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Det ender på samme måte her, dermed passer vi på å legge inn aktiviteter som krever at vi er ute av huset ganske tidlig med jevne mellomrom. Snupsen godtar nemlig ikke å stå opp bare fordi, da blir det barebråk og dagen er ødelagt
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Min eldste er fire.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Nå er snuppa hos pappan sin, men pompen har snudd døgnet ja.
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg vekker dem. I teorien. I virkeligheten sover de ikke lenger enn til ca 8. Jeg holder ganske strengt på leggerutiner/-tider også i feriene. Det gagner oss alle.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Poden våkner så å si aldri senere enn 8, så problemstillingen er fremmed. Vi voksne må ha vekkeklokke for å våkne før 11-12, så jeg ville neppe vært våken selv til å vekke ham 10. Om jeg visste at det ble tungt å snu døgnet når skolen starter igjen, så ville jeg kanskje vekket meg selv og deretter ham rundt 10, og så flyttet tidspunktet gradvis tilbake de siste dagene av ferien - men ikke for å "få noe ut av dagen", for det gjør vi aldri på den tiden uansett.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vi vekker han ikke, han sover til rundt 10. Han legges sent også men vi nyter å ha det sånn. Jeg synes det er gørrkjedelig nå han er i seng til 20 på skoledager, så i ferier lar vi det skli ut. Sist redigert av Chablis : 30-12-12 kl 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Ja, men det har ikke fått slike konsekvenser. Enern er mest a-menneske, hun våkner rundt åtte uansett. De to små våkner mellom åtte og halv ni. De legger seg sju-åtte.
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg har to b-barn (ikke overraskende med tanke på faren) og jeg vekker dem. De snur på døgnet hvis de får sjangsen og det blir bare slitsomt for oss alle, dem selv innkludert. Regner med at de blir partydronninger så snart de blir gamle nok ...
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Lillesøster våkner tidlig av seg selv. Storesøster og mannen liker å sove, men om de ikke er oppe blir de vekket til frokost kl. 10. Jeg er litt autoritær på det og vil gjerne at vi spiser frokost sammen og kan "få noe ut av dagen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?I wish. Disse barna trenger ikke vekkes, samme hvor sent de er oppe om kvelden. Eldste våkner senest kl. 6.30 uansett, minsten kan drøye til 8 nå i feriene.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?
Der er jeg også. Frem til nå har jeg vekket om han fremdeles har sovet 8, men for noen dager siden fikk han sove til 10. Det var et eksperiment, for å se hvor mye det ødela for kvelden. Det gikk fint, men i fremtiden kommer jeg nok til å fortsette å vekke 8.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg hadde aldri latt dem sove så lenge, nei. Unntaket er om vinharvreist østover ognhar jet lag. Herremannen her våkner som regel rundt 8 så det problemet eksisterer ikke her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?De legger seg rundt 21, og sover til alt mellom 08.00 og 09.30.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Sånn er det her og. Vi har to dager (første nyttårsdag og dagen etter) å snu det på, før de skal tilbake på skole og i barnehage.
![]() |
#19 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Minste våkner av seg selv, og som oftest er mellomsøster oppe før frokost kl 10, hvis ikke vekker vi henne. Vi lar eldstemann (15) sove til 11 hvis han er ekstra trøtt.
![]() |
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
|
|