Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Selge sølvbestikk

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 20:29   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Selge sølvbestikk

Fått beskjed av kjæresten om å spørre FP om tips, for han har skjønt at vi er ganske glupe her.

Han har en del sølvtøy som han fikk av besteforeldrene til jul og bursdager. Men han har aldri brukt det, og ser ikke helt hvorfor det skal støve ned i en skuff.

Hvor er det enklest å selge slikt og hvor mye kan det være verdt? Det er snakk om spisebestikk (kniv, gaffel, spiseskje og teskje) til ca 8 personer i serien "Valdres".

Vi kan selvsagt begynne å bruke det, men jeg/vi har også etterhvert en del Hardangerbestikk som er "enklere" å bruke.

Gammel 30-12-12, 20:32   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge sølvbestikk

Jeg har kjøpt en del sølvtøy på en (seriøs) forhandler for mynt, sølv, smykker osv. (Riibe i Trondheim)

De vil sikkert kjøpe sølvtøyet av dere, men de vil jo selvsagt gi en lavere pris enn dere potensielt kan få hvis dere selger det selv.

Jeg har vanligvis betalt halv pris av nypris for pent brukt eller nesten nytt sølvtøy. Mindre for det som ikke er pent brukt (men det vil jeg ikke ha, for min del).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:33   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi solgte på auksjon, men hvis du får solgt det på finn så får du nok mer for det. Hvor mye han kan få for det kommer an på hva det koster til vanlig og hvor stor etterspørselen er.

Gammel 30-12-12, 20:33   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville forsøkt meg på Finn med 50 % av nypris først.

Gammel 30-12-12, 20:34   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis noen vet hvor man selger og kjøper i Oslo, så skriv gjerne det også i tråden.

Gammel 30-12-12, 20:34   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har kjøpt en del sølvtøy på en (seriøs) forhandler for mynt, sølv, smykker osv. (Riibe i Trondheim)

De vil sikkert kjøpe sølvtøyet av dere, men de vil jo selvsagt gi en lavere pris enn dere potensielt kan få hvis dere selger det selv.

Jeg har vanligvis betalt halv pris av nypris for pent brukt eller nesten nytt sølvtøy. Mindre for det som ikke er pent brukt (men det vil jeg ikke ha, for min del).

Jeg sjekket et sånt sted, men de betalte så dårlig at det var helt uaktuelt. Kan godt hende det er forskjell fra butikk til butikk.

Gammel 30-12-12, 20:35   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen har Telesølv de skal selge, så kan de si fra til meg først.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:37   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg sjekket et sånt sted, men de betalte så dårlig at det var helt uaktuelt. Kan godt hende det er forskjell fra butikk til butikk.

Ja, jeg tror ikke nødvendigvis det er allverden å hente som selger. Som kjøper er det veldig bra, dog. Og deg er jo unektelig en veldig bekvem måte å bli kvitt det på da.

Gammel 30-12-12, 20:38   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og hvis noen vet hvor man selger og kjøper i Oslo, så skriv gjerne det også i tråden.

Det er en slik forhandler i det samme bygget/kvartalet som Baccus café ligger, på Oslo S-siden, tror jeg.

Gammel 30-12-12, 20:45   #10
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er en slik forhandler i det samme bygget/kvartalet som Baccus café ligger, på Oslo S-siden, tror jeg.

Jepp. Esaias Solberg i Kirkeristen. http://www.esaias.no/

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:46   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mitt første råd, ike selg det, med mindre dere desperat trenger pengene. Jeg og mine barn syns det er helt fantastisk å dekke opp med sølvtøy fått og arvet fra besteforeldre og oldeforeldre osv. Og vi bruker det mye. Vasker det i oppvaskmaskin, oppbevarer det i esker kjøpt hos gullsmeden, og pusser det dann og vann. Greit med hardangerbestikk til vanlig, fest med sølvtøyet.

Selge på Finn.no, sjekk hva andre tar, og ikke send i posten. Ville sjekket hos seriøse gull, sølv, mynthandlere,og forhandlet frem en god pris. Ser mange tar over halv pris for gammelt sølv.

Sjekk listepris for deres sølv, og ikke la dere lure. Prisene stiger stadig, og sølv vil etterhvert bli en ettertraktet vare.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:53   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Perhonen, ikke selg. Jeg synes forresten ikke det gjør noe om du blander ulike typer sølvbestikk. Men det er utrolig hyggelig å kunne dekke med sølv synes jeg.

Gammel 30-12-12, 20:57   #13
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Jepp. Esaias Solberg i Kirkeristen. http://www.esaias.no/

Disse tar ikke inn sølbestikk mener jeg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 21:02   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spurte en bruktbutikk her i byen en gang, og de selger for halv pris av nypris og betaler selger/meg halv pris av det igjen. Altså 25% av nypris.
Jeg ville forsøkt Finn først. Evt ha det i en skoeske på loftet, som jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 21:02   #15
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Også enig med Perhonen. Vi har massevis av teskjeer i forskjellig sølv, og ønsker oss fullt bestikk. Liker sølv mye bedre enn stål. Så hvis det er et mønster dere liker, så ta det i bruk

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:36   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk byttet inn ubrukt sølv hos en gullsmed, men det er vel snart 10 år siden. Ringte rundt og fant til slutt en i Sørumsand som byttet inn. Det var ikke nytt, men ubrukt. Og vi fikk ikke penger, men jeg skulle uansett bruke noen tusen hos gullsmeden.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 00:05   #17
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Googlet det, nydelig bestikk!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.