Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 14:43   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Jepp, nå ryddet naboen juletreet ut på terassen. I tidligste laget, spør du meg, men kanskje det er vanlig å rydde ut jula 1.januar?

Når rydder du ut jula, og hvorfor liker du å gjøre det tidlig/seint?

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:44   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?

Treet skal ut i dag hos oss og. Jeg får fnatt av juleting etter nyttår - hverdagen er tilbake, vi skal på jobb og skole. Da synes jeg det er deilig å ha ryddet ferdig det som må ryddes. Stjernene og lysene og sånt får være en liten stund til. Men treet skal ut.

Gammel 01-01-13, 14:45   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lar det stå til helgen, men har så smått begynt å rydde bort julepynt. Jula er over for min del.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:45   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei, hvorfor skulle det være tidlig? Jeg har ryddet bort jula jeg, nå gjenstår bare å hive ut treet. Er veldig klar for å få det bort når nyttårsaften er ferdig, det er jeg hvert år.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:46   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke noen fast rutine, men vi er begge ganske lei julen på denne tiden av året, så kanskje treet ruker i dag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:46   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jula er over hos oss, treet skal ut i dag eller senest i morgen. Julepynten forsvant i går. Jeg nyter juleforberedelser i november og desember og gleder meg til våren i januar.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:46   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Tar det til helga, tenkjer eg.

Gammel 01-01-13, 14:47   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Senest mandag 14.januar (her hvor vi bor blir juletrærne samlet inn av kommunen og det er i uke 3), det har hendt at vi har brent juletreet eller at det har drysset så mye at vi har kastet det ut før, men helst ikke ... Veldig kjipt hvis det begynner å blåse.

Gammel 01-01-13, 14:47   #9
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synest det er for tidlig. Vi rydder ut etter noen dager, ikke noen fast regel.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:47   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gjerne ha det julete til 13.dag, men tradisjonen tro rydder vel mannen vekk hele jula en dag jeg er på jobb og han har fri...

Gammel 01-01-13, 14:47   #11
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vi har ryddet vekk all julepynt og kastet ut treet i dag. Jeg elsker jul og pynter fra første desember. Synes det er greit å røske julen ut første januar. Det er litt som å dra av et plaster. Vondt, men godt å få det overstått.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:48   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det nok litt sånn at vi ikke er så sugne på vasking og rydding på den siste fridagen i jula, så her blir sikkert treet og julepynten stående minst til helga. Vi har ikke noen fast praksis på hvilken dag ting skjer egentlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:48   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

13. dag jul. Da er jula offisielt slutt. Eg avviklar nok sakte men sikkert. Tar litt om gangen, men sørger for at alt er borte før 6. januar.

Gammel 01-01-13, 14:48   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forholder meg som regel til 13. dag jul, men jeg liker å rydde alt eller ingenting så i år må jula bli værende frem til jeg får de nye gardinene jeg har bestilt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:48   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner jeg meg selv rett, så fyker jula ut de nærmeste dagene. Blir bare plutselig lei, og ønsker forandring.

Gammel 01-01-13, 14:48   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Vi har ryddet vekk all julepynt og kastet ut treet i dag. Jeg elsker jul og pynter fra første desember.

Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.

Gammel 01-01-13, 14:49   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å rydde vekk jula 1. januar, men i år er vi vill og gal og lar det være jul fram til helga.

Gammel 01-01-13, 14:49   #18
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Når sant skal sies har store deler av treet gått ut selv, så jeg skjønner ikke hvorfor resten av familien insisterer på å ha det stående fremme til helgen.
Jeg hater intenst å gå her og tråkke i barnåler over alt, og inntil treet er ute er det jo helt meningsløst å tro man klarer å bli kvitt dem.
Men sånn ellers kan nisser og lys og andre dekorasjoner få stå en uke eller to til, det er bare treet som jeg mener burde vært kastet ut i dag.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:49   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne kastet det ut i dag, men mannen er ikke enig. Til helga ryker det uansett, da gidder jeg ikke mer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:50   #20
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her rakk vi faktisk ikkje pynte til jul, før vi reiste på juleferie til Vestlandet. Vi har kun adventsstjerne og adventstake som skal ryddast ned. Det var litt stusseleg å komme tilbake til i romjula, men nå tenker eg at det går heilt fint.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.