|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Når rydder du ut jula? | |||
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag |
![]() ![]() ![]() ![]() |
78 | 30,95% |
Jeg rydder første helgen etter nyttår |
90 | 35,71% |
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. ![]() |
45 | 17,86% |
Jula varer minst til påske hos meg |
4 | 1,59% |
Annet (forklar) |
36 | 14,29% |
Happy new year, Miss Sophie! |
14 | 5,56% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Naboen hiver ut juletreet ... nå?Jepp, nå ryddet naboen juletreet ut på terassen. I tidligste laget, spør du meg, men kanskje det er vanlig å rydde ut jula 1.januar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Treet skal ut i dag hos oss og. Jeg får fnatt av juleting etter nyttår - hverdagen er tilbake, vi skal på jobb og skole. Da synes jeg det er deilig å ha ryddet ferdig det som må ryddes. Stjernene og lysene og sånt får være en liten stund til. Men treet skal ut.
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg lar det stå til helgen, men har så smått begynt å rydde bort julepynt. Jula er over for min del.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Nei, hvorfor skulle det være tidlig? Jeg har ryddet bort jula jeg, nå gjenstår bare å hive ut treet. Er veldig klar for å få det bort når nyttårsaften er ferdig, det er jeg hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jula er over hos oss, treet skal ut i dag eller senest i morgen. Julepynten forsvant i går. Jeg nyter juleforberedelser i november og desember og gleder meg til våren i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Tar det til helga, tenkjer eg.
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Senest mandag 14.januar (her hvor vi bor blir juletrærne samlet inn av kommunen og det er i uke 3), det har hendt at vi har brent juletreet eller at det har drysset så mye at vi har kastet det ut før, men helst ikke ... Veldig kjipt hvis det begynner å blåse.
![]() |
#10 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg vil gjerne ha det julete til 13.dag, men tradisjonen tro rydder vel mannen vekk hele jula en dag jeg er på jobb og han har fri...
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi har ryddet vekk all julepynt og kastet ut treet i dag. Jeg elsker jul og pynter fra første desember. Synes det er greit å røske julen ut første januar. Det er litt som å dra av et plaster. Vondt, men godt å få det overstått.
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Hos oss er det nok litt sånn at vi ikke er så sugne på vasking og rydding på den siste fridagen i jula, så her blir sikkert treet og julepynten stående minst til helga. Vi har ikke noen fast praksis på hvilken dag ting skjer egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?13. dag jul. Da er jula offisielt slutt. Eg avviklar nok sakte men sikkert. Tar litt om gangen, men sørger for at alt er borte før 6. januar.
![]() |
#14 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg forholder meg som regel til 13. dag jul, men jeg liker å rydde alt eller ingenting så i år må jula bli værende frem til jeg får de nye gardinene jeg har bestilt.
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Kjenner jeg meg selv rett, så fyker jula ut de nærmeste dagene. Blir bare plutselig lei, og ønsker forandring.
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?
Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.
![]() |
#18 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Når sant skal sies har store deler av treet gått ut selv, så jeg skjønner ikke hvorfor resten av familien insisterer på å ha det stående fremme til helgen.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg kunne gjerne kastet det ut i dag, men mannen er ikke enig. Til helga ryker det uansett, da gidder jeg ikke mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Her rakk vi faktisk ikkje pynte til jul, før vi reiste på juleferie til Vestlandet. Vi har kun adventsstjerne og adventstake som skal ryddast ned. Det var litt stusseleg å komme tilbake til i romjula, men nå tenker eg at det går heilt fint.
![]() |
![]() |
|
|