Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-13, 09:05   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Jeg syns dette var svært interessant å lese: En gruppe forskere har fulgt en rekke kvinner fra de var 13 til de var 30. Innad i denne gruppen har man sett at kvinner med psykiske vansker og lavt selvbilde oftere har valgt kosmetiske operasjoner. De har derimot ikke fått bedre selvtillit eller bedre selvfølelse i etterkant. Undersøkelsene viser at disse kvinnene typisk har blitt mer fornøyd med akkurat den kroppsdelen de har fikset på, men har ikke blitt mer fornøyd med utseendet generelt.

Operasjonen(e) har heller ikke hjulpet på eventuelle psykiske problemer. Tvert i mot er det funn som tyder på at kvinnene som har gjennomført kosmetisk kirurgi har fått større psykiske problemer i ettertid. Undersøkelsen konkluderer ikke med at de økte problemene er et direkte resultat av operasjonen, dog.

Jeg synes dette er veldig interessant forskning, og jeg skulle ønske denne informasjonen kunne bli gjort tilgjengelig for alle som vurderer kosmetisk kirurgi for å fikse bakenforliggende problemer. Jeg synes det er veldig viktig å bli tydelig på budskapet: "Ja, du kommer til å få flottere pupper, men du kommer ikke til å ha det bedre med deg selv etterpå."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 09:15   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Viktig informasjon, og egentlig veldig logisk. Om man ser for seg at livet skal bli perfekt bare puppene er fine, så vil man jo lett få en kraftig smell når det ikke skjer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 09:17   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er veldig interessant. Og så må jeg tenke litt på det.

Jeg har en mage jeg drømmer om å operere hvis jeg går ned i vekt. Den henger som et lite forkle, og det er svært stygg. Men jeg er redd for hva det vil gjøre med hodet mitt. Vil det bare medføre at jeg "ser" den neste tingen som jeg "trenger" å fikse på?

Gammel 15-01-13, 09:34   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig interessant, og helt klart noe det bør informeres om.

Jeg tenker som Tally at dersom man tror at "alt skal bli bra" bare man blir tynn eller får større pupper eller fikser mageheng, så vil man jo nødvendigvis måtte bli skuffet. Store pupper fikser jo ikke annet enn puppene, liksom. Og dersom man sliter skikkelig psykisk fordi man har små pupper, så tror jeg - hm, hvordan si det uten å høres nedlatende ut - så tror jeg man må kunne si at man har psykiske problemer som ikke står i forhold til "problemet", for å si det sånn. Og i så fall blir kanskje/antagelig problemene ikke så mye bedre av at puppene blir større. Riktignok slipper man å gå rundt og synes at puppene er for små, men skuffelsen over at dette ikke fikser alle andre issues man har trekker jo den andre veien, og den skuffelsen finnes det jo ingen lett fiks for. (Så lenge man ikke har fått operert puppene enda, kan man innbille seg at dersom man gjør det, blir livet og selvfølelsen bedre - så snart man har gjennomgått operasjonen, kan man ikke innbille seg det lenger, og det er ikke rart om det er vanskelig for en del å forholde seg til.)

Men likevel tror jeg jo at dersom man har et avslappet og realistisk syn på saken, så kan man godt "få det bedre med seg selv" hvis man fikser på en konkret ting som man plages med eller irriterer seg over. Psykiske problemer ut over "irriterer seg over løshud som må stappes ned i buksen" fikser man kanskje ikke, men mindre irritasjoner kan det jo være verdt å gjøre noe med likevel. Bare for å nyansere bitte litt i den retningen.

Gammel 15-01-13, 09:46   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes dette er veldig interessant forskning, og jeg skulle ønske denne informasjonen kunne bli gjort tilgjengelig for alle som vurderer kosmetisk kirurgi for å fikse bakenforliggende problemer. Jeg synes det er veldig viktig å bli tydelig på budskapet: "Ja, du kommer til å få flottere pupper, men du kommer ikke til å ha det bedre med deg selv etterpå."

Svært vesentlig poeng.

Jeg blir også helt trist av å tenke på at så mange bruker så mye av livet sitt, tid, tanker og energi, på å slanke seg. Tid og energi man kunne brukt på noe gøy, viktig eller interessant. Så mange kvinner som holdes som gisler av misnøye.

Gammel 15-01-13, 09:50   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker mest på det ressurssluket kosmetisk kirurgi en gang er. Viktig medisinsk personell og medisinske ressurser bindes opp i å bruke verdifull tid og kunnskap på å operere på friske folk. Og så hjelper det ikke en gang. Det er noe av det urtristeste jeg kan tenke meg ved samfunnet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:38   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke engang har vurdert kosmetisk kirurgi selv om jeg helt sikkert hadde fått dekket både bukplastikk, lårplastikk og sikkert andre ting også etter stor vektnedgang. Jeg har ingen fysiske plager av dette og de psykiske plagene jeg periodevis har, har ikke noe med dette å gjøre. Såpass selvinnsikt har jeg da ervervet meg gjennom et trøblete liv. Mine problemer sitter i hodet. Så enkelt og så vanskelig.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:47   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har foretatt kosmetisk kirurgi en gang. Jeg laseropererte øynene mine slik at jeg ikke trenger linser og briller. Det regnes faktisk som en kosmetisk operasjon. Det førte ikke til noen større problemer for meg psykisk. Den eneste forskjellen er at jeg nå ser uten hjelpemidler.

Jeg tuller ikke nå, men tenker at noen kosmetiske operasjoner fungerer så enkelt som dette. De løser et konkret problem som er helt reelt. Andre kosmetiske operajoner forsøker å gjøre noe med selvbildet til personen, og da er selve operasjonen bare en liten brikke i hele greia. Og kanskje er det sånn at folk får store forhåpningen at alt skal bli så mye bedre "hvis bare ...". Og da blir kanskje fallhøyden større.

Gammel 15-01-13, 14:50   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tuller ikke nå, men tenker at noen kosmetiske operasjoner fungerer så enkelt som dette. De løser et konkret problem som er helt reelt. Andre kosmetiske operajoner forsøker å gjøre noe med selvbildet til personen, og da er selve operasjonen bare en liten brikke i hele greia. Og kanskje er det sånn at folk får store forhåpningen at alt skal bli så mye bedre "hvis bare ...". Og da blir kanskje fallhøyden større.

Sånn tenker jeg også. Hvis jeg f.eks. skulle få fikset på tunge øyelokk en gang i fremtiden, så er det for å fikse akkurat det, ikke fordi jeg vil bli ung, vakker og få et problemfritt liv. Men jeg tror det er lett å tenke sånn når man er nede. "Hvis bare ..." Å ta tak i problemer er jo fryktelig tungt, og jeg skjønner godt at man emr eller mindre ubevisst leter etter quick fixes.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:50   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overrasket.

Gammel 15-01-13, 14:52   #11
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sant nok.
Men jeg føler skilpaddas spesifisering andre veien som relevant.
At man fikser et "problem" fører ikke med seg til at man må fikse mere/alt annet. Man kan bare være fornøyd med det man har fikset (puppene?), og nyte å kjøpe klær litt mere.
Men nå får man jo mye mere i bh'er også, enn for 20 år siden. Så man trenger jo ikke operere mere for å få "normale" pupper i hverdagen.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:55   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror færre hadde vurdert brystoperasjon om det hadde vært mindre vanlig med disse (ganske latterlige) ekstreme pushup bh-ene.

Det er en ekstrem holdningsendring som må på plass, og også her på forumet er det ofte manglende bevissthet rundt hvordan man ordlegger seg om kropper som ikke passer inn i tabloide skjønnhetsideal.

Jeg synes det er fullstendig opplagt at kosmetisk kirurgi ikke hjelper på selvfølelsen, men har mer og mer forståelse for at folk velger den quick-fix-løsningen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 15:01   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har foretatt kosmetisk kirurgi en gang. Jeg laseropererte øynene mine slik at jeg ikke trenger linser og briller. Det regnes faktisk som en kosmetisk operasjon. Det førte ikke til noen større problemer for meg psykisk. Den eneste forskjellen er at jeg nå ser uten hjelpemidler.

Enig. Jeg har tatt brystreduksjon, og det er også en kosmetisk operasjon. Selv om hovedhensikten var å fjerne nakkepeoblemer hadde det helt klart en kosmetisk effekt også. Og jeg ble lykkeligere og føler meg lettere på alle vis, også psykisk. Jeg hatet brystene mine intenst. Å få mindre bryster har både bedret selvbildet mitt og gjør at jeg sover bedre. Og jeg kjenner at det irriterer meg litt at plastisk kirurgi skal være så sort-hvitt negativt. Det er jo hele spekteret, fra silikonpupper størrelse large til rekonstruksjon etter brystkreft og hudtransplantasjon etter skader.

Gammel 15-01-13, 15:32   #14
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tro på st de fleste kvinner ikke er så dumme at de tror kosmetisk kirurgi skal fikse hele livet deres. Jeg tror de fleste kvinner er så oppegående at de forstår at det er akkurat det ene konkrete problemet som blir løst.

Jeg synes det er en tendens til å dette kvinner som velger kosmetisk kirurgi litt i dum-båsen og tillegge de meninger de ikke nødvendigvis har. Det er ikke sikkert alle velger kirurgi for å bli lykkelig, det kan hende de faktisk bare vil bli kvitt er problem/ønsker en forbedring.

Gammel 15-01-13, 16:21   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Innad i denne gruppen har man sett at kvinner med psykiske vansker og lavt selvbilde oftere har valgt kosmetiske operasjoner. De har derimot ikke fått bedre selvtillit eller bedre selvfølelse i etterkant.

Nå har jeg ikke lest forskningen enda, men det er jo forskjell på at kosmetisk behandling ikke hjelper som terapi for lav selvfølelse for personer med psykiske vansker, og at det overhodet ikke styrker selvtilliten.

Jeg har for så vidt tatt kosmetisk kirurgi selv, jeg opererte utstående ører som barn. Det vil jeg definitivt si hjalp på selvfølelsen, uten at jeg hadde patologisk lav selvtillit.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:36   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store pupper, og har lenge hatt lyst på brystreduksjon. Men etter at jeg så et brystgalleri som KK har link til på siden sin så fant jeg ut at puppene mine faktisk var helt normale og til og med litt fine. Så nå tenker jeg ikke på det mer. At jeg i tillegg har stor kropp er en helt annen sak.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:45   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er forskjell på brystreduksjon og laseroperasjon av øyner og utretting av neser og øyelokksoperasjoner og alt mulig som folk driver med. Det to første har en mer praktisk betydning, mens de siste har mest med selvbilde å gjøre. Jeg så et program om mennesker som tok sånne operasjoner og i 80 % av tilfellene kunne jeg ikke for mitt bare liv se hvilken kroppsdel det var noe galt med på før-bildene? Jeg tror også at dersom man går til legen for å fikse en perfectly normal nese fordi den "ødelegger livskvaliteten" så er oddsen for at man føler seg like stygg og domm noen uker etter operasjonen ganske høy.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 17:27   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er ganske stor forskjell på å rette opp en "skavank" og på å fikse noe som egentlig er greit fra før. Men så er jo definisjonen av skavanker veldig ullen, da. En tredjegrads forbrenning eller et hareskår, er jo slikt som de fleste anser for å være feil eller skade som bør/kan fikses, men er hengemagen man får etter to barnefødsler også en "skavank"? Og hva med de nær ikke eksisterende puppene? Er de også "feil som bør utbedres"?

Gammel 15-01-13, 17:35   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hva med de nær ikke eksisterende puppene? Er de også "feil som bør utbedres"?

Jeg oppfatter det i alle fall som om dette er et inngrep som har lavere status enn f.eks. brystreduksjon (selvfølgelig også fordi store pupper har en praktisk og iblant også helsemessig slagside som spekefjøler ikke har, jeg ser jo det). Har man komplekser for nær ikke-eksisterende pupper, er det 'bare' et psykisk problem, så å si - da er det mer politisk korrekt å skjerpe seg og slå seg til ro, evt. kjøpe seg bombshell-bh eller hva det nå heter. Det er vel dette inngrepet som oftest trekkes fram i slike diskusjoner, har jeg inntrykk av - det er et rent kosmetisk inngrep som er en liten smule 'uverdig' i manges øyne.

Gammel 15-01-13, 17:38   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg oppfatter det som om dette er et inngrep som har lavere status enn f.eks. brystreduksjon (selvfølgelig også fordi store pupper har en praktisk og iblant også helsemessig slagside som spekefjøler ikke har, jeg ser jo det). Har man komplekser for nær ikke-eksisterende pupper, er det 'bare' et psykisk problem, så å si - da er det mer politisk korrekt å skjerpe seg og slå seg til ro, evt. kjøpe seg bombshell-bh eller hva det nå heter. Det er vel dette inngrepet som oftest trekkes fram i slike diskusjoner, har jeg inntrykk av.

Det er det vanligste kosmetiske inngrepet, i henhold til undersøkelsen jeg linket til, og det er grunnen til at jeg tok de med.

Og i forhold til brystreduksjon, så kjenner jeg flere som har hatt vondt nakke som i alle fall en del av grunnen til å redusere brystene, og følgelig kan det lettere puttes i "skavank"-definisjonen min. Brystforstørrelser har vel ingen nevneverdig praktisk funksjon?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.