Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fine, lyse gulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 15:16   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine, lyse gulv?

Jeg får aldri bestemt meg med tanke på stuegulvet.

Men nå jeg bestemme meg. Foreløpig leder lys bambus, evt hvitlasert. Kriteriene er lyst, slitesterkt og lett og legge. Ellers er jeg åpen for det meste av materialvalg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 15:32   #2
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: fine, lyse gulv?

Vi kjøpte Pergo laminatgulv tidligere i vår, og er kjempefornøyd.

Såkalt Long plank eller noe i den duren, hvitlasert eik.

Vi var veldig i tvil om vi skulle tørre å legge laminat, men fant ingen parkett som var fin nok i utseende og rimelig nok i pris. Det skal sies at vi byttet ut et stygt og gammelt laminatgulv, slik at komfortnivået for vår del gikk svært mye opp ved bytte. Tror kanskje ikke jeg hadde klart å gå fra parkett til laminat, da det er noe kaldere. Vi opplevde det kun som en stor forbedring.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 15:35   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: fine, lyse gulv?

Jeg mener selv jeg har verdens fineste gulv. *elsk*
Vi la nytt i påsken, men jeg husker dessverre ikke navnet på stående fot. Skal spørre mannfolket når han kommer hjem. Det er så lekkert, jeg er helt forelsket i det gulvet. Bilder i oppussingstråden (som jeg snart må få oppdatert, ser jeg). Du ser gulvet best på de helt nederste bildene i tråden.

Jeg ser at gulvet er litt lysere i virkeligheten enn på bildene i den tråden. Lyst og lekkert, passer ekstremt godt inn her.

Sist redigert av Dixie Diner : 17-08-12 kl 19:22.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 19:18   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine, lyse gulv?

Vårt gulv er temmelig likt Dixies gulv, og vi elsker det! Nå var hvit eik på tilbud da vi kjøpte, hadde det ikke vært for at det var såpass mange tusenlapper å spare, så hadde vi gått for hvit ask, som er hakket mer slitesterkt.

Gammel 17-08-12, 19:37   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Eikeparket.
Kährs Nouveau Snow

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 19:40   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvitbeiset ask liker jeg. Ask polar feks.

Gammel 17-08-12, 19:40   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kärhs sine golv har veldig god kvalitet

Vi har ein som ikkje er så lys som den Benzo linkar til. Den heiter Oak Brighton. Einstavs, kvitmattlakka eik.

Gammel 17-08-12, 19:49   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke sikkert at du synes dette er lyst nok?

Men dette kansje?

Fra Golvabia. http://www.golvabia.se/ Fåes hos Vakre hjem butikker. Jeg kan ikke tenke meg hvitlasert parkett pga at jeg ikke stoler på at parketten er holdbar nok. Og laminat er hardt å gå på.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 19:46   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, fortell mer om korkgulvet!

Jeg må innrømme at jeg vet veldig lite om det og om vanlig laminat. Har de tre i seg i det hele tatt, eller bare plast som ser ut som tre?

Er kork dyrt?

Gammel 19-08-12, 19:49   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal legge Alloc sin hvitmalte eikelaminat på virvelvindens rom. Den er utrolig fin, og veldig slitesterk. Overflaten er noe sånn natural touchgreier som gjør at den virker myk og varm som tre.
Den koster 319,- per m2 og er en ordentlig greie. Tostavs-klikk.

Gammel 20-08-12, 23:05   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hm, fortell mer om korkgulvet!

Jeg må innrømme at jeg vet veldig lite om det og om vanlig laminat. Har de tre i seg i det hele tatt, eller bare plast som ser ut som tre?

Er kork dyrt?

Det er ikke ekte tre. Mønsteret er trykt på, slik som laminat. Men jeg har ikke kjøpt det ennå. Håper det kommer på salg i en kampanje. Billigste jeg har sett det til nå, er 399 pr m. Ganske dyrt, når en kan få veldig fine gulv til 100-200 kroner, men en skal jo på gulvene også. Ikke bare se på de.
Det er ikke så mange som blogger om det, så jeg har ikke lest så mye om andres erfaringer. Litt greitt å se det i bruk, ikke bare reklameinnlegg i butikkblogger. Her er en blogg, de 2 barnerommene er med dette gulvet.http://drommeboden.blogspot.no/2012/...-sniktitt.html Det riktige navnet er visst Vicanders vinylcomfort.
Vakre hjem: http://www.blogg.vakrehjem.no/2012/0...-vinylcomfort/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 23:11   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det er ikke ekte tre. Mønsteret er trykt på, slik som laminat. Men jeg har ikke kjøpt det ennå. Håper det kommer på salg i en kampanje. Billigste jeg har sett det til nå, er 399 pr m. Ganske dyrt, når en kan få veldig fine gulv til 100-200 kroner, men en skal jo på gulvene også. Ikke bare se på de.
Det er ikke så mange som blogger om det, så jeg har ikke lest så mye om andres erfaringer. Litt greitt å se det i bruk, ikke bare reklameinnlegg i butikkblogger. Her er en blogg, de 2 barnerommene er med dette gulvet.http://drommeboden.blogspot.no/2012/...-sniktitt.html Det riktige navnet er visst Vicanders vinylcomfort.
Vakre hjem: http://www.blogg.vakrehjem.no/2012/0...-vinylcomfort/

Alaska Oak.

Gammel 20-08-12, 23:13   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker hvitlasert veldig godt, men tenker at det kanskje er litt lite tidløst? Det har vært veldig poppis nå en stund.

Vi har kanadisk lønn og anbefaler det ikke. Den er hard, men gulner fort. Og det som er av riper viser godt.

Jeg liker oljet eik veldig, veldig godt, og det er en klassisk og vakker tresort. Og selv om den ikke er av de hardeste, så gjør fargen at ikke riper viser så godt som på lysere eller mørkere gulv.

Gammel 20-08-12, 23:16   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om du velger laminat, så sjekk kvaliteten først. Jo lågare pris, jo større sannsynlighet for at du får eit kaldt, glatt, hardt golv som føles som plast. Men der finst laminat som ikkje er så ille.

Gammel 20-08-12, 23:22   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror fullt og fast at laminat vil ha negativ effekt på verdien av boligen på sikt. Det ser utrolig negativt ut i et prospekt, i hvert fall.

Gammel 21-08-12, 00:33   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har prøvd laminat noen år, det vil jeg ikke ha igjen, kjenner jeg. Har nå parkett (real thing) og et flott vinylgulv. Kvalitetsvinyl fins i mye pent ( naturtro treverk også. Like naturtro som laminat, da ). Tåler vann og veldig lett å holde rent.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:19   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har dere kommet noe lenger i gulvjakten Tally?

Vi hadde egentlig bestemt oss for hvitlasert eik, enten Kahrs Dome eller Kahrs Tide. Men nå lurer jeg litt på bambus, det skal jo være både slitesterkt og miljøvennlig. Mannen som jobber i bransjen sier man bør sjekke ut leverandør med tanke på miljøprofilen, ikke alle er like "flinke". Har dere sett på noen fine bambusgulv?

Tide:

Dome:

Gammel 31-01-13, 10:10   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, vi har mer eller mindre landet på bambus. Jeg har tittet på omtrent hvert eneste gulv som finnes tror jeg. Jeg har gått bort fra de hvitlaserte, jeg tror det kan komme til å bli neste tiårs skipsgulv, og gå av moten ganske fort.

Vi hadde først bestemt oss for bambusgulv fra bambusbambus, siden de var både miljøsertifisert og hadde sertifikater på at arbeidsforholdene på fabrikkene var bra. Men siden vi har brukt så lang tid på å bestemme oss, så har de dessverre blitt nedlagt.

Derfor har vi landet på Hardstuff (Litt av et navn!) som leverandør. De har bambusgulv fra Moso som er den største produsenten av bambusgulv i Europa, og de har lagt ut miljødokumentasjon om sine produkter her: http://www.hardstuff.no/2011/11/03/miljodokumentasjon/

Det blir enten dette gulvet:

Eller dette:

Gammel 31-01-13, 10:34   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bambus er så fint!

Gammel 31-01-13, 10:37   #20
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Nydelige golv! Eg likte det øvste best, men begge var fine

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.