Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan henge opp bilde av isopor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 16:05   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan henge opp bilde av isopor?

Jeg har laget meg et bilde, endelig. Ting tar tid. Tenkte jeg var smart da jeg spant stoffet på isopor, siden det er så stort, så det ikke skulle bli så tungt. Litt tungt er det nå likevel, all den tid det er 1,2 x 1,2 meter...

Men, jeg har glemt å tenke på hvordan jeg skal få hengt det opp! Forslag?

Gammel 24-02-13, 16:26   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan henge opp bilde av isopor?

Jepp! Bruk kraftige tegnestifter (evt øyehullsskruer, eller hva det heter) ca 2/3 opp bak på begge sider. Spenn en hyssing mellom dem, men så kort at det ikke vises når du henger det opp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 16:27   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kan dessverre ikke hjelpe deg med tips til hvordan du kan henge det opp, men du verden for et kult bilde.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 16:28   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp! Bruk kraftige tegnestifter (evt øyehullsskruer, eller hva det heter) ca 2/3 opp bak på begge sider. Spenn en hyssing mellom dem, men så kort at det ikke vises når du henger det opp.

Skruer vil kanskje sitte, ja! Men tegnstifter sitter vel kanskje ikke så godt på isopor?

Gammel 24-02-13, 16:28   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med tips til hvordan du kan henge det opp, men du verden for et kult bilde.

Takk!

Gammel 24-02-13, 16:46   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Einig med Luvi! Veldig stilig bilete!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 17:41   #7
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Skruer vil kanskje sitte, ja! Men tegnstifter sitter vel kanskje ikke så godt på isopor?

Hvis du tar noen øyehullsskruer og så har du litt lim på dem før du skrur dem inn, evt etterpå, så burde det holde fint

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:32   #8
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Stilig!

Gammel 24-02-13, 21:44   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeflott bilde! Vi har ett som er spent opp på isopor, der har mannen min laget ramme av listeverk. Kan legge inn bilde senere hvis du har lyst (har ikke anledning akkurat nå), bare si ifra.

Gammel 24-02-13, 21:51   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Limpistol rett på veggen?

Gammel 24-02-13, 21:53   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dobbeltsidig tape?

Gammel 24-02-13, 21:55   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper man isopor og er de skåret helt rett fra produsenten?

Gammel 24-02-13, 22:02   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Salt sin er tynnere enn min, men jeg kjøpte min på en byggforretning. Du kan skjære i isopor med glødetråd, men jeg fant ingen norske forretninger med den type verktøy så jeg endte opp med vanlig sag - smuler en del må jeg si, vil anbefale styrofoam istedet (kanskje ikke med noe helt hvitt over, da)

Gammel 24-02-13, 22:04   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Thanx! Tror jeg skal prøve noe a la Salt, da!

Gammel 24-02-13, 22:08   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et bilde på kappa (som i grunn er en slags tynn isopor. Jeg skrudde fast sånne minivinkler som en L og satte bildet oppå. Øverst skrudde jeg dem fast andre veien. For å sørge for at det ikke vippet ut stakk jeg knappenåler gjennom hullet i vinkeljernet og inn i kanten på bildet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 22:29   #16
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kjempeflott bilde! Vi har ett som er spent opp på isopor, der har mannen min laget ramme av listeverk. Kan legge inn bilde senere hvis du har lyst (har ikke anledning akkurat nå), bare si ifra.

Gjerne!

Gammel 24-02-13, 22:30   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Kjøpte på byggmax. De var 1200 x 600, så jeg limte sammen 2.

Gammel 24-02-13, 22:38   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du ikke bare banke en spiker inn i veggen og banke bildet inn på spikeren?

Gammel 24-02-13, 22:44   #19
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kan du ikke bare banke en spiker inn i veggen og banke bildet inn på spikeren?

Tenkte det samme.

Gammel 24-02-13, 23:39   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TackIt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.