Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?
Jeg og samboeren min bor for tiden i en kjellerleilighet. Huset skal imidlertid snart selges, og vi må flytte. Tenker å flytte i nærheten av en by som har universitet/høgskole med godt utvalg av studier... Har tenkt litt på enten Trondheim eller Oslo, mulig Bodø... Men vi har ikke bestemt oss enda. Det avhenger også litt mtp leiepriser osv. Vi vil komme til å ha kun 1 inntekt, mulig 1,5..
Vi vil gjerne ha et eget sted å bo. Har sett litt på leilighetsprisene mtp leie på finn.no og må si at vi ikke har sjangs å betale 8-10.000, i mnd for noen og 30 kvm... Per dags dato har vi rundt 70kvm for 5.500 i mnd. (Bor avsides, på landet)
I første omgang er det bare snakk om et år. for å se om vi trives, og evt etterhvert kanskje vi kjøper oss hus. i tillegg skal jeg ta et årsstudium, før jeg begynner på bacheloren min.
Så til overskiften... Kan man bo i ei brakke eller ei campingvogn dette året? Jeg tror at det vil bli mye billigere for oss å kjøpe ei brakke eller to, eller ei campingvogn å bo i istede for å leie leilighet/hybel. I tillegg så betaler man jo da ikke til noen, men eier noe selv. (Stor pluss)
Er det noen her inne som har kompetanse på dette området? Hvor kan man evt sette opp ei brakke? hvordan gjør man det med strøm og vann/kloakk? Er det bedre å bo på en campingplass, og er det lovlig?
Alle svar mottas med takk 
|