|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Dette jeg syntes er vanskelig, hvor mye man skal sjekke ungene uten å invadere sfæren deres?
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Tja. Jeg er ganske kompetent på sånt, så trooor ikke poden vil tørre yppe med meg den dagen han får slippe løs på internett helt og holdent. Jeg hadde nok stolt på han til det motsatte var bevist når det kommer til antall kontoer og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Hva er det du tenker at du ser etter/skal se etter?
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?
Om det er mobbing, ute-stengelser, om det er uvedkommende som på ett eller annet vis klarer å komme i kontakt med henne og hun tror de har greie hensikter, vi har snakket mye om det, men man kan jo aldri garantere noe. (Det er vel det siste jeg frykter mest)
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Ja, det gjør jeg. Ser først og fremst etter om fremmede har tatt kontakt og hvilken tone han bruker ovenfor sine venner. Og om han har vært inne på sider han ikke er gammel nok til å besøke.
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?
Ja, det er det jeg sjekker med Mini også, og jeg syntes alt var så greit helt til jeg fikk en tenåring i hus. Det er da usikkerheten min kom på hva som er invadering og ikke.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Foreløpig ikke - annet enn at Microsofts familiefilter sender en ukentlig rapport på bruk som går i mot reglene satt i filteret. I tillegg benyttes OpenDNS til å begrense tilgangen til en del typer websider. I OpenDNS kan jeg for så vidt også se websider de har forøkt å besøke som har blitt sperret.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Nei, men så er hun ikke mer enn straks 8 heller. Jeg vet hun er på moviestar planet, eneste hun er på, og forleden fikk jeg henne til å slette venner hun ikke visste hvem var. Hun likte det ikke, men godtok det da. Hun spiller der, chatter ikke.
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Jeg føler det er helt ok og legitimt å følge med på hva 9 åringen bedriver på nett men tenker dette kanskje ikke er så greit når de blir 12-13 år? Da ville jeg i alle fall snakket mer med barnet om det, hva som er greit og ikke greit i forhold til "å følge med" (les: overvåking
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Jeg har ikke gjort det enda i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sjekker du PC-loggene til ungene dine?Nei, ikke annet enn at det hver dag dumpes logg over besøkte nettsider. Men det gjelder all bruk av internett tilknyttet ruteren, altså også de nettsidene jeg benytter.
![]() |
|
|