Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kostnad ved omlegging av taktekke

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-13, 18:39   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kostnad ved omlegging av taktekke

Ser på et hus. Pga alder og levetid har pappshingel fått TG2. Anbefales omlegging av taktekke innen rimelig tid pga alder.

Noen som har peiling på hva dette vil koste inkludert arbeid på et hus på ca 85 kvm grunnflate?

Hva tenker dere om det som er skrevet om takkonstruksjon?:
Saltak.
Vurderinger: Noe ising i gesimser og takrenner noe som tyder på svekket isolering og
ventilering. Det er ikke mulig å kontrollere om takkonstruksjonen er
tilfredsstillende luftet og ventilert. Kneloft var fullagret ved befaring.
TG. 2 settes pga. bemerkningene.

Gammel 08-03-13, 08:25   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kostnad av omlegging av taktekke.

Ingen med peiling?

Gammel 08-03-13, 08:30   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Priser for taktekking kan du få i byggevare (inkl jobben). Om det må lektes og etterisoleres i tillegg drar det på seg litt.

Angående lufting vil jeg tro de fleste hus har grei lufting, men mulig det må settes inn flere ventiler etc.

Nå har jeg ikke sett annonse eller takst, så noe mer blir det vanskelig å si.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:36   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Priser for taktekking kan du få i byggevare (inkl jobben). Om det må lektes og etterisoleres i tillegg drar det på seg litt.

Angående lufting vil jeg tro de fleste hus har grei lufting, men mulig det må settes inn flere ventiler etc.

Nå har jeg ikke sett annonse eller takst, så noe mer blir det vanskelig å si.

Jeg skjønte ikke helt første setninga di, "priser for taktekking kan du få i byggevare"..

Har du lyst å se litt på salgsoppgave, kanskje?

Gammel 08-03-13, 09:51   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skjønte ikke helt første setninga di, "priser for taktekking kan du få i byggevare"..

Har du lyst å se litt på salgsoppgave, kanskje?

De fleste byggevareforretninger hjelper deg med å få en totalpris på taktekking, og skaffer håndverkere etc. Går du og spør, får du helt sikkert et overslag.

Du kan gjerne sende link til prospektet så skal jeg kikke jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:10   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

De fleste byggevareforretninger hjelper deg med å få en totalpris på taktekking, og skaffer håndverkere etc. Går du og spør, får du helt sikkert et overslag.

Du kan gjerne sende link til prospektet så skal jeg kikke jeg.

Ja, bare lurte på om noen visste anslagsvis hva det vil koste.

Har sendt deg link til prospektet, men det mest interessante er jo takstrapporten. Har lastet den ned, men får ikke til å sende den i pm.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.