|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Hvor skal vi begynne?Vi har bodd her i snart to år så i år må vi få orden på hagen da den har fått vokse seg fin og vill de siste årene. (Ser ut som en statlig/kommunal tomt ingen har ansvaret for.) Tomten er på 1520 m² så det er nok å ta tak i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Jeg tror vi hadde begynt med å sette oss ned og finne ut hva vi ville ha der, om man vil ha en solingsplass, eller staudebed som greier seg selv etterhvert, elller plen eller blomster. Hadde det foreksempel vært deilig med en spiseplass under en pergola? Hengekøyekrok med espalier med blomster? Lysthus? Krokket-bane? Eller bare plen?
![]() |
#4 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Jeg har en slags plan om hva jeg vil ha, men så blir jeg så utålmodig og vil gjør alt med en gang. F.eks. var jeg skikkelig motivert til å spa opp diverse "småtrær", men bakken var ikke enig i at våren er her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Henger meg på i håp om tips som jeg kan bruke i egen hage... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Tror jeg ville ha skrellet bort all villniset og så sett. Inntrykket blir helt da.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Mye å gjøre, gitt.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Jeg ville begynt med å fjerne så mye av kvister og busker som mulig. Da ser du bedre. Da vi begynte på vår hage så tok vi en helg der vi leide container og hadde en snill venn med motorsag og bare skar og skar vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Hva med å lage en oversikt over tomta. Sett opp ønskeliste over hva dere vil ha, og begynn å plotte inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?
Det der tar jeg som en selvfølge å fjerne.
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Poenget mitt er å få litt oversikt, men så å ta en og en del av hagen. Om man ser for seg at man skal få alt på stell i løpet av en sommer tror jeg at det lett blir et for stort prosjekt, bare press og ikke noe hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Takk for tips, Blå.
Å nei, den blir ikke ferdig i år! I år er målet å få gravd fram hagen slik at vi kan se hva som er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor skal vi begynne?Jeg tror dere trenger en container og en dugnad. Da går det radig å bort alt.
![]() |
|
|