|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg er ikke noe frokostmenneske. Det har jeg aldri vært og jeg husker fra barndommen hvor jeg satt og smågnagde på en brødskive og fikk kanskje i meg til slutt en halv skive. (Dette var uavhengig av pålegg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Smoothie?
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg er heller ikke glad i yoghurt, men vaniljeskyr funker når appetitten ikke har våknet enda.
![]() |
#4 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg er ikke fristet av brød på morgenen. Derimot har jeg omtrent blitt avhengig av Fitness frokostblanding (Nestle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg sliter også med brødskiver tidlig om morgenen. Hvis ikke jeg spiser havregrøt med cottage cheese og bær, spiser jeg som regel ett grovt knekkebrød eller to Rugsprø med litt ost og mye paprika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Det er ikke noe i veien for å spise to store måltider altså, og man må ikke spise frokost. Med mindre det fører til at du småspiser søtsaker o.l innimellom da så klart.
![]() |
#8 |
Tatt på
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Ha en pakke Ryvita (de er overraskende søte og smakfulle) og noe godt pålegg på jobb og spis litt når du kommer på jobb. Jeg har en sånn skviseflaske med jordbærsyltetøy på knekkebrødet.
![]() |
#9 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg er heller ikke noe frokostmenneske. Nå driver jeg og skal ned i vekt, og har blitt fortalt at frokost er viktig for å få igang forbrenningen.
![]() |
#11 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Det er litt vane i det også. Hva med å forsøke å huske å spise kvelds og så "tvinge" deg til å spise frokost til noenlunde samme tidspunkt hver dag? Da er det godt mulig kroppen din venner seg og apetitten kommer mer naturlig. Når jeg spiser kvelds/ekstra mye om kvelden er jeg mer sulten om morgenen, så kanskje det starer alt der?
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg slenger bare oppi det jeg vil ha eller har tilgjengelig, men det jeg alltid har i er frosne bær og bananer. Helst frosne bananer og, kjøper økologiske i bøttevis når de er på tilbud og fryser dem ned i biter. Frossen banan gir en fantastisk milkshake-kremete konsistens. Jeg bruker et par-tre frosne (eller friske) bananer, ca. en halv (eller en tredjedel) pose frosne bær, kanskje en stor neve frisk spinat eller grønnkål (smaker nada, lover!), kanskje en neve mandler, litt iskaldt vann og litt rent vaniljepulver. Kjempegodt!
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg spiser forresten ofte kun frukt til frokost nå, er endel kvalm om morgenene så jeg orker ikke noe særlig med mat før jeg har vært på jobb en liten stund. I morges laget jeg en stor bolle fruktsalat til meg og barna, de elsker det. Druer, appelsin (heller saft fra appelsinen over til slutt), banan og eple i biter. Yum!
![]() |
#15 |
Kom ut av tellinga.
|
Forbrenningen din er den samme selv om du spiser fjorten måltider eller bare middag. Men jevnt inntak av sunn mat gjennom hele dagen er med på å holde blodsukkeret stabilt, noe som gjør det enklere å ikke kjøpe en latte pluss en bolle på vei til jobb.
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Her går det i pulver til frokost. Alt fra proteinpulver eller "noka dietten" med sjokoladesmak... Orker ikke tanken på å spise noe, men drikke klarer jeg helt fint. Og pulvergreiene er slettes ikke så ille når man har vent seg til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg er heller ikke noe frokost-menneske. Jeg må være våken litt før jeg greier å spise. For meg hjelper det å ha knekkebrød og pålegg på jobben. Når jeg kommer dit har jeg vært våken lenge nok til at jeg kan ta meg et knekkebrød og et eple. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?I perioder klarer jeg ikke frokost. Spesielt når jeg jobber skift som starter 7, noe som innebærer å stå opp 5 for å rekke bussen. Da har shakes fra herbalife vært redningen min. Enten har jeg drukket den på bussen på vei til jobb, eller under vaktskiftet og rapport. På en shake kan jeg lett gå til lunch uten å bli sulten.
![]() |
#19 |
Off the map.
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Jeg har selv vurdert å lage smoothie til frokost, men det har ikke blitt til. Kanskje i morgen skal være første dagen!!
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?Spiser du frukt, da? En banan er veldig lett å ta med seg og metter godt, med både fruktsukker og fett. Og enklere å forholde seg til for B-mennesker enn å begynne å lage smoothie når dette ikke vanligvis er en del av morgenrutinen.
![]() |
|
|